Pregled osupljivih prvih petih Velikih nagrad leta 2023 z nekaj športnimi statistikami, mejniki in zanimivimi dejstvi !

 






Pregled osupljivih prvih petih Velikih nagrad leta 2023 z nekaj športnimi statistikami, mejniki in zanimivimi dejstvi ! 

S prvimi petimi dirkami spektakularne sezone MotoGP 2023 se je novo obdobje začelo v velikem slogu. Zaradi tesne konkurence in nekaterih resnično spektakularnih bitk na stezi je ocena že izrečena - televizijska gledanost se je povečala za 27 %, na tribunah pa je letos 40 % več navijačev kot lani. Tukaj je pregled dosedanjega dogajanja in nekaterih mejnikov, ki so še vedno v igri.

Na prvih petih dirkah so bili vsi proizvajalci na stopničkah za Veliko nagrado. Ducati in Honda sta zmagala na dirkah za Veliko nagrado, KTM pa je bil blizu, saj je Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) v Jerezu zaostal le dve desetinki. Avstrijska tovarna je prav tako že vknjižila prvi zmagi v Tissot Sprintu - dve, spet z Binderjem.


Specialisti za sprint dirke !

Po objavi novega športnega formata je bilo veliko govora o tem, kdo se bo izkazal kot specialist za sprint do cilja. Zaenkrat je to 80-odstotni delež, ki ga uživata aktualni prvak Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) in KTM-ovec Binder, s po dvema zmagama. Kolesar, za katerega so mnogi menili, da bo slavil v sobotnem obračunu, je zmagal tudi na zadnjem šprintu: Jorge Martin (Prima Pramac Racing). 



Do zdaj je na zmagovalnih stopničkah velike nagrade stalo 11 dirkačev, kar je 50 % vseh tekmovalcev. To se ujema s prvimi petimi Velikimi nagradami leta 2020, ko se nadaljuje zlata doba tesnega tekmovanja.


Dirkači, ki so bili na stopničkah za Veliko nagrado in ne na stopničkah v sprintu, so Johann Zarco (Prima Pramac Racing), prvak 2021 Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), Maverick Viñales (Aprilia Racing) in Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP).

Edini dirkač, ki je bil na stopničkah v soboto in ne v nedeljo, je Marc Marquez (Repsol Honda Team). Osemkratni svetovni prvak je to nazadnje skoraj spremenil in le malokdo bi stavil, da bo številka 93 to statistiko izbrisala do Sachsenringa (najkasneje?). Marquez prav tako ni dirkal na treh dirkah, kar bi lahko izkrivilo statistiko.


Neodvisni zmagovalci 

Neodvisne ekipe so v letu 2023 doslej dosegle tri zmage - dve je dosegel Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team), eno pa Alex Rins (LCR Honda Castrol). Po prvih petih dirkah v dobi MotoGP se je s tem primerjalo le leto 2020. 


Pred letom 2023 sta bili v dobi MotoGP tudi le dve dirki, na katerih so neodvisne ekipe zaklenile stopničke za zmagovalce GP: Katar 2004 in Portugalska 2020. V letošnji sezoni se je to zgodilo že dvakrat. V Argentini je Bezzecchi zmagal pred Zarcom in Alexom Marquezom, na GP Francije pa je prav tako zmagal Bezzecchi, tokrat pred Martinom in Zarcom.



Pred dirko Gran Premio d'Italia Oakley je za domače junake na voljo nekaj odličnih statističnih podatkov. Prva dva v prvenstvu - Bagnaia in Bezzecchi - si delita po eno točko in eno stopničko. Po dosedanjih zmagah na Velikih nagradah v letu 2023 sta izenačena z dvema zmagama, vendar Bezzecchi s tremi zmagami na zmagovalnih stopničkah vodi. S tem je tudi dirkač  s številko 72 dirkač z največ zmagovalnimi stopničkami doslej.


Zahvaljujoč temu duetu se je leta 2023 prvič po letu 2006, ko so Loris Capirossi, Valentino Rossi in Marco Melandri zmagali na uvodnih petih dirkah MotoGP, zgodilo, da so italijanski dirkači dosegli štiri zmage.


DOSLEJ DOSEŽENI MEJNIKI

GP Portugalske: Aleix Espargaro (Aprilia Racing) je nastopil na 218. dirki v premiernem razredu in se tako povzpel na četrto mesto na večni lestvici. Izenačil je legende MotoGP Danija Pedroso in Nickyja Haydena, od takrat pa je oba prehitel - čeprav je Pedrosa z osupljivo divjo karto v Jerezu dodal še eno. Valentino Rossi vodi s 372 nastopi v prvem razredu, pred kmalu bodočo legendo MotoGP Andreo Doviziosom (248) in Alexom Barrosom (245), Aleix Espargaro pa je zdaj četrti z 222 nastopi.

GP Argentine: Bezzecchi je postal zmagovalec prvega razreda. Zdaj je na dirkaški stezi le osem dirkačev, ki še niso zmagali na dirki za Veliko nagrado razreda premier: Marquez, Pol Espargaro (GASGAS Factory Racing Tech3), Raul Fernandez (CryptoData RNF MotoGP™ Team), Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team), Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP™), Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) in novinec Augusto Fernandez (GASGAS Factory Racing Tech3).


GP Amerike: Rins je poleg Jacka Millerja (Red Bull KTM Factory Racing), Andrea Doviziosa, Caseyja Stonerja, Jorgeja Lorenza, Viñalesa, Maxa Biagija in Valentina Rossija postal osmi dirkač, ki je v dobi MotoGP zmagal pri dveh proizvajalcih.


Quartararo se je na seznamu Yamahinih dirkačev z največ stopničkami v razredu premier uvrstil eno mesto višje od Maxa Biaggija. Francoz je zdaj sam na šestem mestu z 29 uvrstitvami na stopničke z Yamaho.


GP Španije: Bagnaia se je na seznamu najuspešnejših italijanskih dirkačev v razredu premier izenačil z Maxom Biaggijem na četrtem mestu. Vsak od njiju ima 13 zmag. 


GP Francije: Le Mans je z 278.805 gledalci podrl rekord obiskanosti dirke MotoGP vseh časov.


ŠE VEDNO V IGRI ZA ZMAGO


Aktualni prvak Bagnaia lahko postane dirkač z največ zmagami za Ducati. Trenutno je s 13 zmagami na tretjem mestu, za Andreo Doviziosom, ki ima zdaj le eno zmago več (14), in Caseyjem Stonerjem, ki vodi s 23 zmagami.

Bagnaia bi lahko postal tudi tretji najuspešnejši italijanski dirkač v prvem razredu po številu zmag. Pecco jih ima 13 in je tako dva manj kot Andrea Dovizioso na tretjem mestu (ne smemo pozabiti na zmago bodoče legende s Hondo, ki se je pridružila štirinajstim z Ducatijem). Valentino Rossi vodi z 89 zmagami, pred Giacomom Agostinijem z 68 zmagami.



Francoski dirkači so doslej osvojili 98 Velikih nagrad, tako da bi lahko Francija leta 2023 dosegla 100 zmag.


Quartararo bi lahko z 12 zmagami v vseh razredih postal francoski dirkač z največ zmagami. Zarco jih ima 16.


Quartararo, ki ima 29 Yamahinih stopničk, bi se lahko pridružil legendi MotoGP™ Kennyju Robertsu na petem mestu na seznamu dirkačev z največ stopničkami z znamko Iwata, če jih bo dosegel 39.


Zarco bi lahko postal peti francoski dirkač z zmago v prvem razredu, skupaj s Quartararom (11 zmag), Régisom Laconijem (1), Christianom Sarronom (1) in Pierrom Monneretom (1). Prav tako bi lahko Colinu Edwardsu, ki jih ima 12, vrnil čast, da je dirkač z največ stopničkami v razredu premier brez zmage (17).

Pol stoletja brez izida

Devet kolesarjev lahko letos doseže mejnik 50 stopničk v vseh razredih: Bagnaia (45), Miguel Oliveira (41), Binder (41), Alex Marquez (41), Enea Bastianini (40) iz ekipe Ducati Lenovo, Martin (37), Joan Mir (33), Miller (33) in Quartararo (33).


Dva za dva

Joan Mir (Repsol Honda Team) in Miguel Oliveira (CryptoData RNF MotoGP™ Team) bi lahko po Rinsovem zgledu zmagala z drugim proizvajalcem. Mir je zmagal s Suzukijem, zdaj pa dirka za Hondo, medtem ko ima Oliveira pet zmag v premiernem razredu s KTM-om, zdaj pa je pri Aprilii.

Viñales in Miller bi se lahko vpisala v zgodovino MotoGP z zmago pri treh tovarnah. Viñales je zmagal pri Suzukiju in Yamahi, želi pa dodati še Aprilio. Miller je zmagal pri Hondi in Ducatiju ter se je hitro prilagodil na KTM.


Marc Marquez proti knjigam rekordov

Marc Marquez ima trenutno 85 zmag na Velikih nagradah v vseh razredih, kar je le pet manj od legende MotoGP™ Angela Nieta. Če bo Marquez dosegel 90+1, bo zasedel tako tretje mesto na seznamu najuspešnejših dirkačev kot tudi postal najuspešnejši španski dirkač v zgodovini po številu zmag.


Marc Marquez bi lahko z 59 zmagami v razredu premier postal drugi najuspešnejši dirkač v zgodovini razreda premier, če bo presegel 68 zmag Giacoma Agostinija. Valentino Rossi vodi z 89 zmagami v razredu premier.


Ko - če? - bo Marc Marquez ponovno zmagal, bo postal deveti dirkač v zgodovini z desetletno ali daljšo zmagovalno kariero v razredu premier.


Marc Marquez proti Marc Marquez

Ko - če? - bo ponovno zmagal, bo to najdaljši razmik med zmagami za številko 93. Med Valencio 2019 in Veliko nagrado Nemčije 2021 je bilo 581 dni. Na dan dirke v Mugellu bo od njegove zmage na Veliki nagradi Emilije-Romanje 2021 minilo 595 dni, na Sachsenringu pa 602 dni. Ali lahko nehamo šteti?


Minilo je že pet Velikih nagrad MotoGP, ki jih je bilo več kot kdaj koli prej, in še vedno se jih ne moremo naveličati! Na dirki za Veliko nagrado Italije bo šlo za zgodovino in veliko slave za domače junake, zato, če želite biti del spektakla, si zagotovite vstopnice za resnično osupljivo dirkališče Autodromo Internazionale del Mugello. Toskana + MotoGP... kaj je lahko boljše?!

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

KIARA FONTANESI IS BACK ON TRACK

GAJSER ODPIHNIL KONKURENCO V TRENTINU

Assen Motogp - EL Diablo fantastic job

Številka 50 iz Moto 3 se je upokojila !

JAN PANCAR DR.YOUNG ROOKIE MXGP - na Kitajskem do vrhunske uvrstitve !