Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

ponedeljek, 25. avgust 2025

Družinska zgodba Pancarjevih: Od očetovih sanj do sinove svetovne elite !

Avtor :Ervin Kordič Rojc 

25.8.2025


»Pancarjevi – družina, ki je motokros spremenila v življenjski boj«

 

Družinska zgodba Pancarjevih: Od očetovih sanj do sinove svetovne elite !

Družina Pancar živi za motokros. Oče Igor je svoje sanje prenesel na sina, mama skrbi za skrite podrobnosti, Jan pa se danes bori s svetovno elito. To ni le šport – to je zgodba o družini, predanosti in vztrajnosti, ki premaga vse ovire.


 Oče Igor je bil trikratni državni prvak med veterani, danes pa je mehanik in opora sinu Janu, ki piše zgodovino slovenskega motokrosa. Mama skrbi za nevidne, a ključne podrobnosti. To ni le športna zgodba – to je zgodba o sanjah, družini in neukrotljivi vztrajnosti.

 

Kako se je vse skupaj začelo"

 

Otroške sanje Igorja Pancarja - Od dirkača do mehanika !

Igor Pancar :


 

 

 

 

                                              Jan in oče Igor Pancar     




 

 

 

 

 

 

 

 

Vse se je začelo, ko sem bil še majhen, še pred osnovno šolo. Moj oče je oboževal motokros dirke in me je pogosto vozil s sabo. Že takrat sem si rekel: "Jaz bom enkrat dirkal. Hočem dirkati!" Seveda ni bilo denarja, a pri štirinajstih mi je oče vendarle kupil moj prvi motor – Tomos juniorja. Tisto poletje sem ga z veseljem vozil in sanjal o tem, da bom nekoč stal na štartni rampi. Kasneje sem zgradil hišo, se poročil in si ustvaril družino, dobili smo hčerko Kajo. Motokros je šel malo na stran, a srce me je vseeno vedno vleklo nazaj. Skoraj vsako leto sem šel pogledat vsaj eno dirko. Potem pa je prišel tisti dan, ko sem si spet kupil motor – takrat žena sploh ni vedela, kaj sem privlekel domov! Po tem sem začel voziti državne dirke. Rezultati so bili skromni – enkrat zadnji, drugič predzadnji. Saj ne moreš kar priti in se takoj voziti v ospredju z izkušenimi dirkači, kot so bili takrat Kragelj, Kampuš, Gajser Bogomir in drugi... Poleg motokrosa me je doma vedno zanimalo delo s stroji. Tako sem z leti pridobil precej domačega znanja, kar me je na koncu pripeljalo do študija strojništva, ki sem ga uspešno zaključil. S tem znanjem sem si nato motor za dirke pripravljal kar sam. Sčasoma sem postajal vedno boljši. Z vsako dirko sem pridobil več izkušenj, več znanja in več samozavesti. Redno sem se uvrščal med top 10 in bil trikrat državni prvak med veterani. To je bil zame velik osebni dosežek, dokaz, da sem napredoval in da sem na pravi poti. Takšni trenutki ti dajo zagon in potrditev, da se ves trud, ure treningov, vlaganje v motor in opremo – vse to – res splača. Z vsako sezono sem si postavljal višje cilje, vedno bolj resno sem jemal pripravo na dirke in vse bolj razumel, da motokros ni samo fizična, ampak tudi mentalna igra. Učil sem se na napakah, analiziral svoje vožnje in počasi sestavljal sliko, kako priti bližje najboljšim. Svojo dirkaško pot sem z leti vedno bolj postavljal na stran, saj je bil talent sina Jana vedno bolj izrazit. Eden od razlogov pa je tudi ta, da se dirke svetovnega prvenstva mx2 prekrivajo z dirkami Slovenskega državnega prvenstva. Sčasoma sem prevzel vlogo mehanika, trenerja, zaupnika in motivatorja. Danes sem glavni in edini mehanik v ekipi TEM JP253. Ni lahko – vse od priprave motorjev, logistike, treningov do skrbi za najmanjše podrobnosti – vse pade na naša ramena. Ampak po drugi strani je to naše življenje. Ko vidim Jana na progi, vem, da je vsaka neprespana noč, vsak zavit vijak in vsaka kaplja potu vredna. Preklop iz dirkača v mehanika je bil zame prehod iz osebnih sanj v družinsko zgodbo. Če sem kot dirkač želel dokazati, kaj zmorem sam, danes dokazujem, kaj lahko zmoremo skupaj. In ko vidim, da se Jan bori med najboljšimi na svetu, vem, da je to zmaga za vse nas.

 

 

 Igor, kot glavni mehanik ekipe TEM JP253, nikoli ne opazuje samo Jana.

 

 Med treningi in ogrevanji skrbno spremlja tudi druge tekmovalce – kako vozijo, kakšne linije izbirajo in predvsem, kako imajo nastavljene motorje. S tem pridobi občutek, ali je podlaga bolj trda, razrita ali mehka in kako se nanjo odzivajo različne nastavitve. Ko se Jan vrne v bokse, sledi kratek, a zelo pomemben pogovor. Igor mu na podlagi videnega pove, ali bi bilo morda bolje imeti mehkejše vzmetenje za več oprijema, ali pa trše, da motor ostane bolj stabilen. Jan ima seveda svoj občutek iz sedla, a Igorjev pogled s proge je neprecenljiv. To je prava povezanost očeta in sina – spoj izkušenj, zaupanja in tehničnega znanja. V takšnih trenutkih se pokaže moč družinske ekipe: vse je povezano – od dirkača, mehanika, motorja do čustev, ki jih prinaša vsak nastop. In prav ta povezanost je tista, ki ekipo TEM JP253 dela posebno in drugačno.

 

 Nevidna moč ekipe -  Vloga MAME  v ekipi TEM JP253:

 

 Medtem ko Igor skrbi za motor in taktiko, mama prevzame prav poseben del ekipe – skrbi za vse, kar omogoča, da ekipa deluje nemoteno. Njena naloga ni le priprava obrokov in zagotavljanje, da so prehrana in tekočina na voljo ob pravem času, ampak tudi tehnična podpora. Poskrbi, da je Janova čelada vedno brezhibna in pripravljena za dirko, preveri škornje in druge zaščitne elemente, da lahko sin na progi nastopa brez skrbi. Seveda pa je tu tudi čustvena dimenzija – kot vsaka mama, je čustveno vpletena, spremlja napetosti, skrbi in uspehe, podpira sina, ko je težko, in skupaj z njim doživlja vsak trenutek zmage ali poraza. Njena vloga je pogosto neopazna, a prav zaradi nje ekipa funkcionira kot usklajen stroj, kjer vsak član prispeva k uspehu.

 

 IGOR PANCAR : – GLAVNI MEHANIK V EKIPI TEM JP 253

Igorjev pogled na pripravo motorjev:

Kako zagotovite, da sta oba motorja pripravljena, čeprav se nikoli ne obnašata povsem enako?

Tehnične nastavitve • Vzmetenje – tudi če imaš identične nastavitve (klik nastavitve, olje, vzmeti), se lahko vzmetenje na drugem motorju obnaša drugače zaradi minimalnih razlik v obrabi, tolerancah materiala ali celo sestavljanju. • Motor – dva motorja enake znamke in letnika nikoli ne delujeta povsem enako. Že malenkost drugačna toleranca v cilindru, bat, uplinjač/šoba ali elektronika lahko da drugačen “feeling”. • Okvir in šasija – pri enem motorju se lahko že zaradi predhodnih padcev ali naprezanja okvir obnaša nekoliko drugače. To čuti dirkač, četudi zunanjemu očesu ni nič opazno.

 

  Psihološki faktor:

 

 

 Ko si na treningih ogromno ur odpeljal z motorjem št. 1, tvoje telo instinktivno ve, kako se bo motor odzval – v ovinku, pri skoku, pri zaviranju. Ko sedeš na motor št. 2, ki je sicer na videz isti, pa ti drobne razlike zmedejo občutek. Dirkač se potem na podzavestni ravni ne sprosti enako.

 Prilagoditev na drugi motor .

 Potrebno je vsaj nekaj treningov z obema motorjema, da si telo ustvari “backup feeling”.

  Najboljši dirkači v MXGP in MotoGP pogosto trenirajo izmenično z obema motorjema, ravno zaradi tega – da se v primeru zamenjave na dirki ne počutijo izgubljene. • Ekipa mora imeti možnost na hitro še dodatno nastaviti motor št. 2 po občutkih dirkača (pritisk v vilicah, rebound, mapping motorja ipd.).

Od česa je odvisen uspeh ?

Uigranost dirkača in ekipe – da znajo hitro najti kompromis v nastavitvah drugega motorja. • Prilagodljivost dirkača – najboljši znajo hitro preklopiti in izkoristiti tisto, kar motor ponuja, tudi če ni idealno. • Psihološka trdnost – če verjameš, da bo motor št. 2 slabši, bo res tako; če pa sprejmeš, da moraš dati 100 % na tistem, kar imaš, se lahko marsikaj nadoknadi.

 

  Začetki Jana Pancarja .

Jan :

 Kot otrok sem bil vedno poln energije in radovednosti. Skupaj z očetom sem hodil na dirke in tam začutil čar motorjev ter dirkaškega vzdušja. Že pri dveh letih me je oče posedel na motor, kot da bi mi želel pokazati, kam sodi moje srce. Pri treh letih sem dobil svoj prvi pravi motor, pri petih pa sem že odpeljal prve lokalne dirke.

 

 Kmalu se je izkazalo, da ima Jan več kot le otroško navdušenje – imel je talent, voljo in značaj dirkača. Njegova pot je bila vse prej kot lahka. Slovensko okolje za motokros ni tako razvito kot v velikih državah, toda Pancar se je prebijal korak za korakom.

 Ko je dopolnil 7 let, kar je bila takrat minimalna dovoljena starost za dirkanje, je začel nastopati na državnih in kasneje še na evropskih tekmovanjih, kjer je pridobival dragocene izkušnje in bil do 17. leta kar šestkrat Slovenski državni prvak.

 Za vsakim uspehom je stalo veliko odrekanja, treningov in podpore družine. Danes je Jan Pancar sinonim vztrajnosti in talenta. V MXGP svetovnem prvenstvu je postal stalnica, v sezoni 2025 pa piše novo zgodovino slovenskega motokrosa.

Z  zgodovinskim 3. mestom v Loketu in vedno boljšimi rezultati dokazuje, da je na pravi poti. Njegova zgodba je dokaz, da se velike poti začnejo z majhnimi koraki – in da lahko tudi iz majhne Slovenije pride dirkač, ki se kosa z najboljšimi na svetu. Tako se je začela pot, ki ni bila vedno lahka, a je bila polna sanj, želja in odločnosti. Korak za korakom, iz lokalnih prog do evropskih tekem, sem zrasel v dirkača, ki danes zastopa Slovenijo med svetovno elito.

 

 Kako Jan  doživlja težke pogoje na progi ?

 

 Motokros ni nikoli enostaven, a včasih se narava zdi še posebej neusmiljena. Slovenski dirkač Jan nam razkriva, kako je, ko so pogoji na progi resnično slabi.

 “Ko so pogoji na progi res slabi, je občutek tak, kot da se boriš z naravo in sam s sabo. Ročke so spolzke, roke utrujene, včasih jih komaj še držiš. Potem pride še trenutek, ko ti kamen prileti naravnost v roll-off in ga uniči. Ostaneš brez zaščite, brez jasnega pogleda. Takrat moraš improvizirati – jaz sem moral nagibati glavo pod določenim kotom, da sem sploh še kaj videl. Nič več ne voziš tako, kot si načrtoval, ampak iščeš način, da preživiš vsak ovinek, vsak skok. To je motokros – nepredvidljiv, brutalen, a prav zato tako poseben. Tisti, ki kljub vsem težavam zdržijo do cilja, so pravi borci.”

 

 

 

 Jan  o taktiki med dirko :

 

 “Ko štartam spredaj, imam več časa in prostora za taktiko. Lahko opazujem dirkača pred seboj, gledam, kje pelje linije, in ga pustim na razdalji 2–3 sekund. Ko se ustvari prava priložnost in sem hitrejši, grem mimo. Takrat je vsak manever premišljen in načrtovan. Ko pa štartam bolj zadaj, je zgodba drugačna. Tam ni časa za analizo ali taktiko – misliš samo, kako čim prej priti naprej in osvojiti čim več mest po lestvici. Napad mora biti hiter, instinktiven, vsak ovinek šteje. V takšnih trenutkih ni prostora za napake, vse se dogaja v delčku sekunde.”

 

 Pogled v prihodnost :

 

  Jan nam je  zaupal, da bi si v prihodnosti želel kakšno ponudbo iz ene od tovarniških ekip, kjer bi imel še boljše pogoje za napredek. A če se to ne bo zgodilo, bo – tako kot doslej – vztrajal bom v družinskem krogu in poskušal doseči še boljše rezultate kot letos. Njegova zgodba je dokaz, da se z voljo, predanostjo in ljubeznijo do športa lahko kosaš z najboljšimi, ne glede na to, od kod prihajaš.

Zaključna misel :

 

»Ko se dvigne prah in motorji utihnejo, na progi ostane le resnica. Resnica, da brez družine, brez ljubezni in brez neomajne vere ne bi bilo zmag, ne bi bilo sanj. Pancarjevi niso le ekipa – so dokaz, da je mogoče iz malega naroda stopiti med velike. In ko Jan dvigne pogled z blatne proge, se v njegovih očeh ne blešči samo prihodnost slovenskega motokrosa, temveč vse solze, žulji in žrtve družine, ki je iz sanj ustvarila zgodovino.«





































































Vse fotografije, objavljene na tej spletni strani, so avtorsko zaščitene v skladu z Zakonom o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP). Avtor si pridržuje vse pravice.

Vsakršno reproduciranje, distribuiranje, javno priobčevanje, shranjevanje ali drugačna uporaba fotografij brez predhodnega pisnega soglasja avtorja je strogo prepovedano.

Neavtorizirana uporaba predstavlja kršitev avtorskih pravic in je kazniva po civilni in kazenski zakonodaji Republike Slovenije ter Evropske unije. Kršitelji so odgovorni za povračilo škode in lahko odgovarjajo tudi kazensko.

 

Ervin Kordič Rojc

 

 

 

Foto & text  copyright ©:  Ervin Kordič Rojc

 

 

 

 


Ervin Kordič Rojc

Družinska zgodba Pancarjevih: Od očetovih sanj do sinove svetovne elite !

Avtor :Ervin Kordič Rojc  25.8.2025 »Pancarjevi – družina, ki je motokros spremenila v življenjski boj«   Družinska zgodba Pancarjevih: ...