Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

četrtek, 13. marec 2025

MOTOGP - Jorge Martin OSTAJA ŠE VEDNO NA BOLNIŠKEM DOPUSTU !

 Jorge Martin (Aprilia Racing) se je kot poseben gost udeležil četrtkove novinarske konference na dirki za VN Argentine, se je 

v živo povezal iz Španije in povedal nekaj novosti o svojem okrevanju - tudi o tem, kdaj se bo morda vrnil na dirke.


„Zelo sem vesel, da se vam lahko pridružim na novinarski konferenci. Pozdravljam Pecca, Marca in Alexa!


„Tukaj res trpim, to ni moj trenutek. Težko si opomorem tako hitro, kot bi si želel. Od tu lahko rečem, da me ne bo v Austinu, rad bi bil tam, vendar ne bom dirkal, in ne vem, ali mi bo uspelo v Katarju - tega še ne vem, zagotovo je še zelo zgodaj.


„Rad bi opravil kakšen test, preden se vrnem na dirke, saj se ne počutim najbolje, in vem, da Massimo dela na tem. Tako da bomo videli, ali nam bo to uspelo.“


Vendar pa seveda pozorno spremlja dogajanje - in ohranja določen smisel za humor, ko čaka, da se bo lahko vrnil.


„Težko je gledati od doma, ta konec tedna bom res pozorno spremljal dogajanje. Navijam za Aprilio, upam, da se bodo lahko še malo izboljšali in se približali stopničkam. Zagotovo je brez mene na stezi nekoliko dolgočasno ... vendar upam, da lahko ti fantje ta konec tedna pripravijo veliko predstavo. Dirko bom spremljal od doma in prepričan sem, da bom v njej užival!“



Prikoličarji v 80-ih: junaki na treh kolesih



 Prikoličarji v 80-ih: junaki na treh kolesih


Medtem ko so bile v 80-ih letih motociklistične dirke razreda 500 kubičnih centimetrov v središču pozornosti, so v senci teh ikon motociklizma obstajali junaki na treh kolesih – prikoličarji. Ti neustrašni dirkači in njihovi sovozniki so se v Svetovnem prvenstvu v prikoličarjih Grand Prix borili na neverjetno zahtevnih strojih, ki so zahtevali izjemno fizično pripravljenost, timsko delo in pogum.


Divji stroji in še divji vozniki


Prikoličarji so v 80-ih letih uporabljali dirkalnike s 500-kubičnimi dvotaktnimi motorji, ki so dosegali visoke hitrosti in zahtevali mojstrsko obvladovanje. Konstrukcija teh strojev se je razvijala – od klasičnih »konvencionalnih« prikolic, kjer je motor ostal ob motociklu, do revolucionarnih »outfitov« s sredinsko nameščenim motorjem, ki so omogočali boljše razporejanje teže in večjo stabilnost v ovinkih.


Eden ključnih elementov dirkanja s prikolicami je bila vloga sovoznika, ki ni bil zgolj potnik, temveč ključni člen v ekipi. Njegovo delo je bilo premikanje težišča skozi ovinke, da bi dirkalnik ostal stabilen in ohranil hitrost skozi zavoj. To je zahtevalo izjemno telesno pripravljenost, saj so morali v vsakem ovinku dobesedno viseti iz vozila.


Najboljši vozniki tistega časa


V osemdesetih so kraljevali nekatera legendarna imena. Švicarski as Rolf Biland je bil ena od dominantnih figur tega obdobja. S svojim inovativnim pristopom in tehnično dovršenimi prikolicami je osvojil več naslovov svetovnega prvaka. Njegova sposobnost prilagajanja in inoviranja je naredila razliko na stezi.


Drugo izjemno ime tega obdobja je bil Werner Schwärzel, Nemec, ki je bil vedno v ospredju in se pogosto boril za zmage na največjih prizoriščih. Seveda ne moremo mimo britanskega asa Stevea Webstera, ki je svojo zapuščino začel graditi v 80-ih in nato postal eden najuspešnejših prikoličarskih dirkačev vseh časov.


Življenje v paddocku in izzivi


Dirkanje v tem razredu je bilo vse prej kot enostavno. Prikoličarji so pogosto morali biti tudi inženirji in mehaniki, saj so večino popravkov na motorjih in podvozju delali sami. Potovanja po Evropi in svetu so bila polna izzivov – od prevozov težke opreme do iskanja sponzorjev, ki niso bili tako številni kot v solo razredih motociklizma.


Varnost je bila vedno skrb, saj so bile hitrosti visoke, zaščitne ograje pa neprimerljive s tistimi, ki jih poznamo danes. Nesreče so bile pogoste in mnogokrat tudi tragične, a to ni ustavilo teh predanih dirkačev, ki so z vsakim ovinkom premikali meje mogočega.


Zaporedje legend


Konec osemdesetih let je pomenil tudi prehod v moderno ero prikoličarskega dirkanja. Tehnologija je napredovala, pravila so se začela spreminjati in varnost je postala večja prioriteta. Kljub temu ostaja obdobje 80-ih eno najbolj vznemirljivih v zgodovini tega športa, ko so si drzni vozniki s sovozniki na hrbtu utrli pot do večne slave.


Prikoličarji iz tega obdobja niso bili zgolj tekmovalci – bili so pionirji in umetniki hitrosti, katerih dediščina še danes odmeva na dirkališčih po svetu.


text & foto : Ervin K.R. 

Ervin Kordič Rojc

Ko motorji utihnejo: pozabljeni junaki padlih krogov !

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 5.7.2025 Ko motorji utihnejo: pozabljeni junaki padlih krogov Na fotografiji : Guido Paci(46)  in Barry Sheene (...