Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

sobota, 1. marec 2025

1st sprint race, victory goes to the marquez family

 Prva dirka sezone MotoGP 2025 se je odvila na Tajskem, kjer je Marc Márquez zablestel na svojem debiju z Ducatijem. V sobotni sprinterski dirki je šestkratni svetovni prvak vodil od začetka do konca, pri čemer je njegov brat Álex Márquez osvojil drugo mesto, Francesco Bagnaia pa je zaključil na tretjem, kar je zagotovilo popolno zasedbo stopničk za Ducatija.


Japonski novinec Ai Ogura je navdušil s četrtim mestom v svoji prvi sprinterski dirki v razredu MotoGP. Ogura, ki je leta 2024 osvojil naslov svetovnega prvaka v razredu Moto2, je letos napredoval v MotoGP z ekipo Trackhouse Racing, kjer dirka na tovarniškem motociklu Aprilia RS-GP.

 Njegov izjemen nastop na prvi dirki kaže na velik potencial in prilagodljivost na najvišji ravni tekmovanja.


Ogura je že med kvalifikacijami pokazal svojo hitrost, saj si je zagotovil peto mesto na štartni vrsti. 

 V sprinterski dirki je ohranil osredotočenost in konsistentnost, kar mu je omogočilo, da se je boril z izkušenimi dirkači in na koncu dosegel odličen rezultat.


Njegov nastop je bil deležen pohval iz različnih virov, ki so izpostavili njegovo hitro prilagoditev na razmere v MotoGP ter sposobnost konkuriranja najboljšim že na začetku svoje kariere v tem razredu. Če bo Ogura nadaljeval s takšnimi predstavami, bi lahko postal eden izmed ključnih igralcev v sezoni 2025.


Poleg tega je treba omeniti, da je aktualni svetovni prvak Jorge Martín zaradi poškodb izpustil uvodno dirko sezone, kar je odprlo dodatne priložnosti za druge dirkače, vključno z Oguro, da se izkažejo na začetku prvenstva. 

Franco Morbidelli je  dosegel peto mesto, medtem ko je Pedro Acosta končal na šestem mestu. Morbidelli, ki je v prejšnji sezoni pokazal potencial za boljše rezultate, je z uvrstitvijo na peto mesto nakazal možnost izboljšanja v tej sezoni. 

 Acosta, ki je v preteklosti že stal na stopničkah sprint dirk, je s šestim mestom pokazal konstantnost in pripravljenost za boj v ospredju.


Dirko so zaznamovali tudi drugi dogodki, kot je bil padec Avstralca Jacka Millerja, ki je kvalifikacije zaključil na četrtem mestu, a je v osmem ovinku dirke padel in odstopil. Domači adut Somkiat Chantra je dirko zaključil na 19. mestu. 


Marc Márquez je z zmago prevzel vodstvo v skupnem seštevku prvenstva, kar je zanj prvič po letu 2019. Po dirki je izrazil zadovoljstvo z rezultatom in napovedal boj za zmago tudi na glavni dirki.


foto : motogp

Motogp - Triumph na 1 letošnji dirki predstavil nov menjalnik v Moto2 !

 Leta 2025 je Triumph uvedel največjo spremembo, in sicer z uvedbo dirkaškega vzorca prestavljanja, in sicer znotraj serijskega menjalnika. To in nova nagrada Triumph Triple Trophy - motocikel Street Triple 765 RS, ki je enak motociklu zmagovalnega Moto2 - sta bila predstavljena na tiskovni konferenci na petkovem odprtju sezone na Tajskem.

Posodobitev menjalnika

Triumph je za leto 2025 predstavil dirkaški vzorec menjalnika, kar je največja sprememba, odkar je znamka leta 2019 postala ekskluzivni dobavitelj motorjev za Moto2. Zaporedje prestav je bilo spremenjeno, tako da je nevtralna prestava zdaj na vrhu vrstnega reda, kar odpravlja potrebo po vožnji skozi nevtralno prestavo med dirkanjem - kar omogoča še večjo zmogljivost. 

Trivaljni motorji s prostornino 765 cm3 so serijske izdelave, kar pripomore k obvladovanju stroškov, in so že prej uporabljali serijski menjalnik, ki ima med prvo in drugo prestavo nevtralno prestavo, med katerima morajo prestavljati vozniki. V okviru Triumphove zavezanosti k nenehnemu razvoju in izboljšanju zmogljivosti imajo modificirani serijski motorji Moto2, ki se uporabljajo v letu 2025, zdaj dirkaški vzorec prestavljanja. Nevtralni prestavni mehanizem je prestavljen na vrh vrstnega reda in zaklenjen, kar pomeni, da dirkačem med vožnjo po stezi ni treba prestavljati skozi nevtralni prestavni mehanizem.


Triumph je to dosegel s celovito prenovo, pri čemer je uvedel nov izbirni boben s spremenjenimi tirnicami, ki omogočajo, da se zobniki vklopijo v novih položajih. Za doseganje optimalne geometrije, mase in vztrajnosti je po meri izdelana geometrija, ki omogoča tudi novo mehansko blokado nevtralne prestavne ročice, ki jo lahko aktivira le voznik, kar mu omogoča, da med dirko prosto prestavlja med 1. in 6. prestavo brez vožnje v nevtralno prestavno ročico. 


Ko dirkači potrebujejo nevtralno prestavo v boksih ali na štartni črti, lahko nevtralno prestavo izberejo le z ročnim deaktiviranjem blokade. Vse to je nameščeno v novem karterju, posebej razvitem za motor Moto2 v letošnji sezoni.

Steve Sargent:

 glavni produktni vodja

 Triumph Motorcycles:

 „Odkar smo postali ekskluzivni dobavitelj motorjev v Moto2, smo si vedno prizadevali za stalen razvoj in izboljšave. Zagotovili smo več moči in več vrtljajev, zdaj pa je na voljo novo zaporedje prestavnih ročic, optimizirano za dirkanje, kar kaže, da nikoli ne sedimo na lovorikah. Nov vzorec prestavljanja omogoča dirkačem, da nemoteno prehajajo skozi menjalnik, ne da bi morali voziti v nevtralnem položaju, kar še dodatno optimizira zmogljivost 765-kubičnega trivaljnika, ki je bil izdelan v serijski različici. Odzivi dirkačev so bili do zdaj zelo pozitivni in veselimo se, da ga bomo v tej sezoni videli v akciji.“


foto: motogp   

Ervin Kordič Rojc

"Bezzecchiju zmaga spolzela iz rok – Márquez udaril v zadnjem ovinku"

  Mojster v dežju: Marc Márquez zmagal v zahtevni mokri dirki Zadnji krog, 12. julij 2025 Avtor : Ervin Kordič Rojc  – Deževno, hladno jul...