Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

četrtek, 13. marec 2025

Prikoličarji v 80-ih: junaki na treh kolesih



 Prikoličarji v 80-ih: junaki na treh kolesih


Medtem ko so bile v 80-ih letih motociklistične dirke razreda 500 kubičnih centimetrov v središču pozornosti, so v senci teh ikon motociklizma obstajali junaki na treh kolesih – prikoličarji. Ti neustrašni dirkači in njihovi sovozniki so se v Svetovnem prvenstvu v prikoličarjih Grand Prix borili na neverjetno zahtevnih strojih, ki so zahtevali izjemno fizično pripravljenost, timsko delo in pogum.


Divji stroji in še divji vozniki


Prikoličarji so v 80-ih letih uporabljali dirkalnike s 500-kubičnimi dvotaktnimi motorji, ki so dosegali visoke hitrosti in zahtevali mojstrsko obvladovanje. Konstrukcija teh strojev se je razvijala – od klasičnih »konvencionalnih« prikolic, kjer je motor ostal ob motociklu, do revolucionarnih »outfitov« s sredinsko nameščenim motorjem, ki so omogočali boljše razporejanje teže in večjo stabilnost v ovinkih.


Eden ključnih elementov dirkanja s prikolicami je bila vloga sovoznika, ki ni bil zgolj potnik, temveč ključni člen v ekipi. Njegovo delo je bilo premikanje težišča skozi ovinke, da bi dirkalnik ostal stabilen in ohranil hitrost skozi zavoj. To je zahtevalo izjemno telesno pripravljenost, saj so morali v vsakem ovinku dobesedno viseti iz vozila.


Najboljši vozniki tistega časa


V osemdesetih so kraljevali nekatera legendarna imena. Švicarski as Rolf Biland je bil ena od dominantnih figur tega obdobja. S svojim inovativnim pristopom in tehnično dovršenimi prikolicami je osvojil več naslovov svetovnega prvaka. Njegova sposobnost prilagajanja in inoviranja je naredila razliko na stezi.


Drugo izjemno ime tega obdobja je bil Werner Schwärzel, Nemec, ki je bil vedno v ospredju in se pogosto boril za zmage na največjih prizoriščih. Seveda ne moremo mimo britanskega asa Stevea Webstera, ki je svojo zapuščino začel graditi v 80-ih in nato postal eden najuspešnejših prikoličarskih dirkačev vseh časov.


Življenje v paddocku in izzivi


Dirkanje v tem razredu je bilo vse prej kot enostavno. Prikoličarji so pogosto morali biti tudi inženirji in mehaniki, saj so večino popravkov na motorjih in podvozju delali sami. Potovanja po Evropi in svetu so bila polna izzivov – od prevozov težke opreme do iskanja sponzorjev, ki niso bili tako številni kot v solo razredih motociklizma.


Varnost je bila vedno skrb, saj so bile hitrosti visoke, zaščitne ograje pa neprimerljive s tistimi, ki jih poznamo danes. Nesreče so bile pogoste in mnogokrat tudi tragične, a to ni ustavilo teh predanih dirkačev, ki so z vsakim ovinkom premikali meje mogočega.


Zaporedje legend


Konec osemdesetih let je pomenil tudi prehod v moderno ero prikoličarskega dirkanja. Tehnologija je napredovala, pravila so se začela spreminjati in varnost je postala večja prioriteta. Kljub temu ostaja obdobje 80-ih eno najbolj vznemirljivih v zgodovini tega športa, ko so si drzni vozniki s sovozniki na hrbtu utrli pot do večne slave.


Prikoličarji iz tega obdobja niso bili zgolj tekmovalci – bili so pionirji in umetniki hitrosti, katerih dediščina še danes odmeva na dirkališčih po svetu.


text & foto : Ervin K.R. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Ervin Kordič Rojc

"Gajserjev povratek na obzorju" - "Timov signal upanja: kmalu spet na motorju"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc  8.7.2025  Nazaj v sedlo, Tim! "Tim Gajser: Po dveh mesecih bolečin znova nasmeh" Kako lepo je videti o...