Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

ponedeljek, 24. marec 2025

​Po treh zaključenih dirkah svetovnega prvenstva v motokrosu MXGP 2025 !

 ​Po treh zaključenih dirkah svetovnega prvenstva v motokrosu MXGP 2025 je slovenski dirkač Tim Gajser v izjemni formi, kar je pritegnilo pozornost svetovne javnosti


Prva dirka: Velika nagrada Argentine


Sezona se je začela v argentinski Cordobi, kjer je Gajser zasedel skupno tretje mesto. V obeh vožnjah je končal na tretjem mestu, pred njim sta bila Francoza Maxime Renaux in Romain Febvre. Renaux je z zmago prevzel vodstvo v skupnem seštevku. ​


Druga dirka: Velika nagrada Kastilje la Manche, Španija


Na drugi dirki v Cozarju je Gajser dosegel svojo prvo zmago v sezoni. V težkih, blatnih razmerah je slavil v obeh vožnjah in prevzel vodstvo v skupnem seštevku. To je bila njegova 50. zmaga v karieri, kar je mejnik, ki ga je svetovna motokros skupnost pozdravila z velikim spoštovanjem. ​


Tretja dirka: Velika nagrada Evrope, Francija


Na tretji dirki v Saint Jean d'Angelyju je Gajser nadaljeval z izjemnimi predstavami. Z drugim zaporednim dvojnim zmagoslavjem je še povečal prednost v skupnem seštevku. Njegova dominacija na stezi je bila očitna, saj je v obeh vožnjah vodil od starta do cilja, kar je poudarilo njegovo pripravljenost in odločnost v boju za naslov prvaka. ​


Odzivi svetovne javnosti


Gajserjeve izjemne predstave so naletele na širok odziv v mednarodnih medijih. Španski športni portal AS je poudaril njegovo neustavljivost in dominantnost v odsotnosti lanskega prvaka Jorgeja Prada, ki se je preselil v ameriško prvenstvo. Poudarili so, da Gajser ne daje priložnosti svojim tekmecem in suvereno vodi v skupnem seštevku. ​


Svetovna motokros skupnost priznava Gajserjevo vrhunsko formo in ga vidi kot glavnega favorita za letošnji naslov svetovnega prvaka. Njegova dosedanja konsistentnost in sposobnost prilagajanja različnim dirkalnim razmeram ga postavljata v ospredje svetovnega motokrosa.​

Če bo nadaljeval v tem ritmu, je vsekakor eden glavnih favoritov za naslov MXGP 2025. Seveda pa bo ključna celotna sezona, kjer bo moral ostati zdrav in zbran, saj konkurenca ne počiva.

V pričakovanju naslednje dirke ki bo v Riola Sardo | Sardegna 6.4.2025  













V skupnem seštevku po 3 dirkah v mxgp 2025 : 


1 243 Gajser, Tim : 167 točk 

2 3 Febvre, Romain : 138 točk

3 959 Renaux, Maxime : 121 točk 

4 96 Coenen, Lucas : 107 točk 


text & foto : Ervin Kordič Rojc  

četrtek, 20. marec 2025

GIACOMO AGOSTINI delil razmišljanja o začetku sezone v motogp !

 Giacomo Agostini, legendarni motociklistični dirkač s 15 naslovi svetovnega prvaka, je v zadnjem času delil svoja razmišljanja o začetku sezone MotoGP 2025, še posebej glede Marca Márqueza in njegovega izjemnega začetka sezone z Ducatijem.


Márquez je sezono začel impresivno, saj je osvojil vse dirke in pole positione do zdaj, s čimer je dosegel 90 zmag v svetovnem prvenstvu, kar ga postavlja tik za Valentinom Rossijem (115 zmag) in Agostinijem (122 zmag). Agostini je priznal, da ga skrbi možnost, da bi Márquez presegel njegov rekord, vendar je dodal, da bi mu v tem primeru čestital, saj bi si to zaslužil. 



Poleg tega je Agostini komentiral rivalstvo med Márquezom in njegovim moštvenim kolegom pri Ducatiju, Francescom Bagnaio. Ocenil je, da je Márquez bolj agresiven in lačen zmag v primerjavi z Bagnaio, kar bi lahko vplivalo na potek sezone. Agostini meni, da bo njuno rivalstvo intenzivno in da ne bosta nikoli postala prijatelja, saj sta oba osredotočena na zmage.


Agostini je tudi izrazil upanje, da bo Márquez v tej sezoni konkurenčen, saj bi to koristilo celotni motociklistični karavani. Poudaril je, da je pomembno, kako konkurenčna bo Honda, in da se obeta nova sezona Ducatijeve dominance.


V zaključku je Agostini izpostavil, da če bo Bagnaia uspel premagati Márqueza v tej sezoni, bo to zanj velik uspeh in dokaz njegove kakovosti kot dirkača.


text : Ervin K.R.
foto: motogp + Ervin K.R. 

torek, 18. marec 2025

"Jan Pancar: Vztrajnost in hitrost na poti do vrha MXGP"

 Jan Pancar je eden izmed najuspešnejših slovenskih motokrosistov, ki si je svojo pot v elitni razred MXGP utrl z izjemno predanostjo, trdim delom in podporo svoje družine. Njegova zgodba je dokaz, da se s pravim pristopom in voljo lahko uresničijo tudi največje sanje.


Začetki in vzpon skozi kategorije


Jan Pancar je svojo motokros kariero začel kot otrok in hitro pokazal izjemen talent. Pod budnim očesom svojega očeta Igorja Pancarja je iz leta v leto napredoval, pri tem pa se je moral pogosto soočiti s finančnimi izzivi, saj ni imel podpore tovarniških ekip. Kljub temu je z izjemno predanostjo in disciplino dokazoval, da mu ni para.


Njegovi prvi vidnejši uspehi so prišli v evropskem prvenstvu EMX, kjer je v razredu EMX250 pokazal velik potencial. Z vsako sezono je napredoval in se dokazoval na najvišji ravni, kar mu je odprlo vrata v svetovno prvenstvo MX2. V tem razredu je vozil več sezon in se redno uvrščal med najboljše zasebne voznike. Njegova borbenost in konstantnost sta bili opaženi tudi v mednarodni javnosti, kjer so ga vedno bolj spoštovali kot enega najtrdovratnejših tekmovalcev v karavani.


Prehod v elitni razred MXGP


Po več letih tekmovanja v razredu MX2 je Jan Pancar naredil korak naprej in prestopil v elitni razred MXGP. Kljub temu, da se je v tem razredu znašel ob boku najboljših motokrosistov na svetu, je ostal zvest svoji poti – nastopa v lastni ekipi, ki jo vodi njegov oče Igor Pancar. To pomeni, da se mora nenehno spopadati s pomanjkanjem sredstev in resursov, ki jih imajo na voljo tovarniške ekipe, vendar mu prav ta neodvisnost omogoča popolno svobodo pri razvoju in odločitvah.


Njegovi nastopi v MXGP so še ena potrditev njegove trdoživosti in predanosti. Kljub temu, da se mora boriti proti voznikom, ki imajo na voljo najboljšo opremo in podporo, se vedno znova dokazuje kot konkurenčen tekmovalec. Njegova doslednost, tehnična sposobnost in nepopustljivost na stezi so lastnosti, ki ga uvrščajo med najbolj spoštovane zasebne voznike v razredu.


Jan Pancar je živ dokaz, da se lahko s pravo mero truda in predanosti premaga vse ovire. Njegova zgodba je inspiracija za vse mlade motokrosiste, ki sanjajo o uspehu na največji svetovni sceni.


Njegova prihodnost v MXGP je še vedno odprta in ljubitelji motokrosa bodo z zanimanjem spremljali, kako se bo razvijala njegova kariera v naslednjih sezonah.








text & foto : Ervin K.R.
©copyright foto: fotokorda vse pravice pridržane! 



ponedeljek, 17. marec 2025

MXGP : Tim Gajser dosegel veličastno 50. zmago v svetovnem prvenstvu MXGP!

 Tim Gajser dosegel veličastno 50. zmago v svetovnem prvenstvu MXGP!


Tim Gajser, eden izmed najbolj uspešnih motokrosistov v zgodovini tega športa, je vpisal novo zlato poglavje v svojo kariero. Svojo 50. zmago v elitnem razredu MXGP je dosegel s suvereno predstavo, ki potrjuje njegovo izjemno kakovost, vztrajnost in predanost temu zahtevnemu športu.


Dosežek 50 zmag v svetovnem prvenstvu je mejnik, ki ga je doseglo le nekaj izbranih dirkačev, kar Gajserja postavlja ob bok legendam motokrosa. Njegova pot do tega mejnika je bila tlakovana z neštetimi urami treninga, nepopustljivim duhom in izjemnim talentom, ki ga je dokazoval na vsakem koraku svoje kariere.


Od svoje prve zmage v MXGP leta 2016 je Gajser dosledno ostajal v vrhu konkurence, osvojil več naslovov svetovnega prvaka in si prislužil spoštovanje tako sotekmovalcev kot navijačev po vsem svetu. Njegova kombinacija hitrosti, tehničnega znanja in mentalne moči ga je naredila za enega najtežjih tekmecev na progi.


Pomen te zmage presega zgolj številke. Gre za dokaz njegove dolgoživosti v vrhunskem športu, sposobnosti prilagajanja na nove izzive in nenehne želje po napredku. Hkrati pa ta dosežek tudi potrjuje, da je Slovenija dežela vrhunskih motokrosistov, ki so sposobni krojiti svetovni vrh.

Veliko zaslugo  pri Timovem uspehu ima Bogomir Gajser, Timov oče in trener, je ključna osebnost v ozadju njegovega izjemnega uspeha. Bogomir je bil tisti, ki je že od otroštva usmerjal Timovo kariero, mu vcepil ne le tehnično znanje, ampak tudi neomajno željo po zmagi. Njegova predanost in žrtvovanje sta omogočila, da je Tim postal eden najboljših motokrosistov vseh časov.




Gajserjeva 50. zmaga je obenem navdih za mlade dirkače, ki sanjajo o podobnih podvigih. Njegova zgodba je dokaz, da so s trdim delom, predanostjo in neomajno voljo mogoči tudi najvišji cilji.















Ob tej priložnosti lahko le čestitamo Timi Gajserju za še en zgodovinski mejnik in mu želimo še mnogo uspehov v prihodnosti. Kajti pri njem nikoli ne veš – naslednja zmaga je vedno le dirko stran!

text & foto : Ervin K.R. 

nedelja, 16. marec 2025

MXGP - GAJSER V TEŠKIH POGOJIH DOBIL OBE VOŽNJI ZA VELIKO NAGRADO ŠPANIJE !

 Tim Gajser je na dirki za Veliko nagrado Kastilje-La Manche v Španiji zmagal v obeh vožnjah in tako dosegel svojo 50. zmago v svetovnem prvenstvu. V zahtevnih razmerah, na spolzki in blatni progi, je v prvi vožnji premagal Španca Rubena Fernandeza in Nizozemca Calvina Vlaanderena.

 V drugi vožnji je ponovno pokazal svojo premoč in s tem osvojil maksimalno število točk na dirki.


Gajser je s to zmago pokazal svojo izjemno pripravljenost in sposobnost prilagajanja težkim pogojem na progi, kar je odlična popotnica za nadaljevanje sezone.




SKUPNO V SVETOVNEM PRVENSTVU : 

 1. T. GAJSER     SLO/Honda        108
 2. R. FEBVRE     FRA/Kawasaki      88
 3. M. RENAUX     FRA/Yamaha        87
 4. G. COLDENHOFF NIZ/Fantic        79
 5. L. COENEN     BEL/KTM           57
...                                   
17. J. PANCAR     SLO/KTM           22


TEXT & FOTO : ERVIN K.R.

Prihaja spektakel trajnostne mobilnosti ECO RALLY NOVA GORICA 2025

 ECO Rally Nova Gorica 2025: Prihaja spektakel trajnostne mobilnosti !


Nova Gorica se bo tudi letos spremenila v središče trajnostne mobilnosti, saj bo od 10.4. do12.4.2025 potekala dirka ECO Rally Nova Gorica 2025. Ta edinstven avtomobilistični dogodek združuje tekmovalni duh z okoljsko osveščenostjo, saj so na njem v ospredju izključno  električni avtomobili.


Vrhunska konkurenca in atraktivne trase


Dirka, ki je del FIA svetovnega prvenstva v eko reliju, bo privabila vrhunske ekipe in voznike iz vse Evrope. Udeleženci bodo morali poleg hitrosti pokazati tudi izjemno natančnost in učinkovitost pri porabi energije, saj je ključna naloga doseči optimalno razmerje med hitrostjo in ekonomičnostjo.


Trasa letošnjega relija bo tekmovalce popeljala skozi slikovite kraje Goriške in njenega podeželja, kjer bodo lahko preizkusili svoje spretnosti na raznolikih podlagah in ovinkih. Organizatorji obljubljajo zanimiv preplet hitrostnih preizkušenj in odsekov, kjer bo ključna varčna vožnja.



Nova Gorica bo tako za nekaj dni postala evropska prestolnica e-mobilnosti, kjer bodo organizatorji in tekmovalci znova dokazali, da avtomobilizem in trajnost lahko hodita z roko v roki. Ne zamudite te priložnosti, da v živo doživite prihodnost avtomobilizma!



 Posadka: Sebastjan Kobal - Franko Špacapan 












Ervin Kordič Rojc - 2025

https://www.rally-novagorica.si/domov-eco

sobota, 15. marec 2025

Toprak na prvem dnevu testiranj v Portimau, spet na vrhu !

 Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) in njegova ekipa so očitno odpravili težave svojega M 1000 RR, saj je bil „El Turco“ najhitrejši za več kot pol sekunde. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing -Ducati) je startal nekoliko pozneje kot večina startne rampe, vendar je bil še en dober dan v službi in je dosegel Toprakovo najvišjo hitrost dneva 305,9 km/h. Z manj kot desetinko sekunde razlike sta Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) in Xavi Vierge (Honda HRC) navdušila ob vrnitvi v Portimao po testiranjih konec januarja.

TOPRAK NA P1, VAN DER MARK NA P11: BMW očitno napreduje s svojimi nastavitvami


Po razočaranju v uvodni avstralski dirki so Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) in njegova ekipa očitno napredovali s svojim novim dirkalnikom M1000 RR. V svojem petem krogu dneva je „El Turco“ postavil najhitrejši krog s časom 1'42,428 sekunde in Remyju Gardnerju odvzel prvo mesto. V nadaljevanju dneva in ob nadaljevanju sušenja steze je vse bolj zmanjševal čas in izboljšal svoj čas na 1'40,543 sekunde, pri čemer je bil edini dirkač, ki je presegel mejo 1'40 sekunde. Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) se je z novim podvozjem dirkalnika M 1000 RR očitno še vedno dobro znašel; Nizozemec je s časom 1'42,002 sekunde končal na 11. mestu.

1. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’40.543s 41 laps

2. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) 1’41.168s 50 laps

3. Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) 1’41.202s 50 laps

4. Xavi Vierge (Honda HRC) 1’41.260s 61 laps

5. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) 1’41.281s 41 laps

6. Remy Gardner (GYTR GRT YAMAHA WorldSBK Team) 1’41.357s 57 laps


text: Ervin K.R 

foto:superbike 


četrtek, 13. marec 2025

MOTOGP - Jorge Martin OSTAJA ŠE VEDNO NA BOLNIŠKEM DOPUSTU !

 Jorge Martin (Aprilia Racing) se je kot poseben gost udeležil četrtkove novinarske konference na dirki za VN Argentine, se je 

v živo povezal iz Španije in povedal nekaj novosti o svojem okrevanju - tudi o tem, kdaj se bo morda vrnil na dirke.


„Zelo sem vesel, da se vam lahko pridružim na novinarski konferenci. Pozdravljam Pecca, Marca in Alexa!


„Tukaj res trpim, to ni moj trenutek. Težko si opomorem tako hitro, kot bi si želel. Od tu lahko rečem, da me ne bo v Austinu, rad bi bil tam, vendar ne bom dirkal, in ne vem, ali mi bo uspelo v Katarju - tega še ne vem, zagotovo je še zelo zgodaj.


„Rad bi opravil kakšen test, preden se vrnem na dirke, saj se ne počutim najbolje, in vem, da Massimo dela na tem. Tako da bomo videli, ali nam bo to uspelo.“


Vendar pa seveda pozorno spremlja dogajanje - in ohranja določen smisel za humor, ko čaka, da se bo lahko vrnil.


„Težko je gledati od doma, ta konec tedna bom res pozorno spremljal dogajanje. Navijam za Aprilio, upam, da se bodo lahko še malo izboljšali in se približali stopničkam. Zagotovo je brez mene na stezi nekoliko dolgočasno ... vendar upam, da lahko ti fantje ta konec tedna pripravijo veliko predstavo. Dirko bom spremljal od doma in prepričan sem, da bom v njej užival!“



Prikoličarji v 80-ih: junaki na treh kolesih



 Prikoličarji v 80-ih: junaki na treh kolesih


Medtem ko so bile v 80-ih letih motociklistične dirke razreda 500 kubičnih centimetrov v središču pozornosti, so v senci teh ikon motociklizma obstajali junaki na treh kolesih – prikoličarji. Ti neustrašni dirkači in njihovi sovozniki so se v Svetovnem prvenstvu v prikoličarjih Grand Prix borili na neverjetno zahtevnih strojih, ki so zahtevali izjemno fizično pripravljenost, timsko delo in pogum.


Divji stroji in še divji vozniki


Prikoličarji so v 80-ih letih uporabljali dirkalnike s 500-kubičnimi dvotaktnimi motorji, ki so dosegali visoke hitrosti in zahtevali mojstrsko obvladovanje. Konstrukcija teh strojev se je razvijala – od klasičnih »konvencionalnih« prikolic, kjer je motor ostal ob motociklu, do revolucionarnih »outfitov« s sredinsko nameščenim motorjem, ki so omogočali boljše razporejanje teže in večjo stabilnost v ovinkih.


Eden ključnih elementov dirkanja s prikolicami je bila vloga sovoznika, ki ni bil zgolj potnik, temveč ključni člen v ekipi. Njegovo delo je bilo premikanje težišča skozi ovinke, da bi dirkalnik ostal stabilen in ohranil hitrost skozi zavoj. To je zahtevalo izjemno telesno pripravljenost, saj so morali v vsakem ovinku dobesedno viseti iz vozila.


Najboljši vozniki tistega časa


V osemdesetih so kraljevali nekatera legendarna imena. Švicarski as Rolf Biland je bil ena od dominantnih figur tega obdobja. S svojim inovativnim pristopom in tehnično dovršenimi prikolicami je osvojil več naslovov svetovnega prvaka. Njegova sposobnost prilagajanja in inoviranja je naredila razliko na stezi.


Drugo izjemno ime tega obdobja je bil Werner Schwärzel, Nemec, ki je bil vedno v ospredju in se pogosto boril za zmage na največjih prizoriščih. Seveda ne moremo mimo britanskega asa Stevea Webstera, ki je svojo zapuščino začel graditi v 80-ih in nato postal eden najuspešnejših prikoličarskih dirkačev vseh časov.


Življenje v paddocku in izzivi


Dirkanje v tem razredu je bilo vse prej kot enostavno. Prikoličarji so pogosto morali biti tudi inženirji in mehaniki, saj so večino popravkov na motorjih in podvozju delali sami. Potovanja po Evropi in svetu so bila polna izzivov – od prevozov težke opreme do iskanja sponzorjev, ki niso bili tako številni kot v solo razredih motociklizma.


Varnost je bila vedno skrb, saj so bile hitrosti visoke, zaščitne ograje pa neprimerljive s tistimi, ki jih poznamo danes. Nesreče so bile pogoste in mnogokrat tudi tragične, a to ni ustavilo teh predanih dirkačev, ki so z vsakim ovinkom premikali meje mogočega.


Zaporedje legend


Konec osemdesetih let je pomenil tudi prehod v moderno ero prikoličarskega dirkanja. Tehnologija je napredovala, pravila so se začela spreminjati in varnost je postala večja prioriteta. Kljub temu ostaja obdobje 80-ih eno najbolj vznemirljivih v zgodovini tega športa, ko so si drzni vozniki s sovozniki na hrbtu utrli pot do večne slave.


Prikoličarji iz tega obdobja niso bili zgolj tekmovalci – bili so pionirji in umetniki hitrosti, katerih dediščina še danes odmeva na dirkališčih po svetu.


text & foto : Ervin K.R. 

sreda, 12. marec 2025

Barry Sheene: Legenda motociklističnih dirk

 



Barry Sheene: Legenda motociklističnih dirk

Barry Sheene je bil eden najbolj prepoznavnih in karizmatičnih motociklističnih dirkačev v zgodovini. S svojim talentom, izjemno vztrajnostjo in edinstveno osebnostjo je osvojil srca ljubiteljev motociklizma po vsem svetu. Njegova kariera je bila zaznamovana z velikimi uspehi, a tudi s hudimi padci, iz katerih se je vedno pobral in vrnil na stezo.

Začetki kariere

Barry Sheene se je rodil 11. septembra 1950 v Londonu. Ljubezen do motociklov je podedoval od svojega očeta, ki je bil mehanik in dirkač. Z dirkanjem je začel že kot najstnik, prvič pa je resneje opozoril nase leta 1968, ko je debitiral v britanskem prvenstvu. Njegov talent in pogum sta ga hitro popeljala v višje kategorije, kjer se je uveljavil kot eden najperspektivnejših mladih dirkačev.

Vrhunski uspehi v svetovnem prvenstvu

Sheene je v svetovno prvenstvo vstopil leta 1970 v kategoriji 125cc in že leta 1971 osvojil svojo prvo veliko nagrado v tej kategoriji. Njegov preboj pa je prišel s Suzukijem v sredini 70. let. Leta 1976 in 1977 je osvojil naslov svetovnega prvaka v prestižni kategoriji 500cc, s čimer je postal eden najbolj dominantnih dirkačev tistega časa.

Njegov slog vožnje je bil agresiven, a hkrati izjemno natančen. Poleg tega je bil Sheene znan po svoji karizmatični osebnosti, kar mu je prineslo ogromno priljubljenost tudi zunaj stez. Bil je eden prvih dirkačev, ki so postali prave popkulturne ikone, pogosto se je pojavljal v medijih in oglaševalskih kampanjah.

Hudi padci in okrevanje

Kljub izjemnim uspehom je bila Sheenova kariera polna tudi bolečin in nesreč. Leta 1975 je doživel hudo nesrečo na Daytoni, pri kateri si je zlomil nogo in roko. A najbolj znamenita je bila nesreča leta 1982 v Silverstonu, kjer si je pri padcu pri hitrosti preko 250 km/h zlomil obe nogi. Zdravniki so dvomili, da bo sploh še hodil, a Barry se je s svojo legendarno vztrajnostjo vrnil na stezo že naslednje leto.

Kasnejša kariera in življenje po dirkanju

Po koncu profesionalne kariere leta 1984 se je Sheene preselil v Avstralijo, kjer je postal komentator in analitik motociklističnih dirk. Prav tako se je ukvarjal z inženiringom in pomagal mladim dirkačem pri njihovem razvoju.

Na žalost je Barry Sheene leta 2002 izgubil bitko z rakom na grlu in pljučih. Umrl je pri 52 letih, a njegov vpliv na svet motociklizma ostaja večen. Njegova zapuščina živi v obliki neštetih navijačev, ki ga še danes smatrajo za enega največjih dirkačev vseh časov.

Sklep

Barry Sheene ni bil samo dirkač, bil je prava legenda. Njegova karizma, pogum in ljubezen do motociklizma so pustili neizbrisen pečat v zgodovini motošporta. Še danes velja za enega najbolj ikoničnih dirkačev, ki je s svojim značajem in neustavljivo voljo osvojil srca milijonov ljubiteljev hitrosti.



text & foto :Ervin K.R. 

Ervin Kordič Rojc

"Gajserjev povratek na obzorju" - "Timov signal upanja: kmalu spet na motorju"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc  8.7.2025  Nazaj v sedlo, Tim! "Tim Gajser: Po dveh mesecih bolečin znova nasmeh" Kako lepo je videti o...