Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

ponedeljek, 31. marec 2025

Ko dirka ni več v ospredju: Odmevi nešportnih komentarjev po VN Amerike v MotoGp !

 Večina svetovnih novinarjev meni , da Márquez dobi več kritik kot drugi dirkači, ki prav tako padejo ali vozijo agresivno. Na primer, Bagnaia in Martín sta imela svoje incidente, a nista bila tarča toliko napadov.

Visoka pričakovanja in razočaranje navijačev

Marc Marquez je eden izmed najbolj prepoznavnih in uspešnih dirkačev, zato so nanj vedno postavljena visoka pričakovanja. Ko njegov nastop ne ustreza tem pričakovanjem – bodisi zaradi slabše forme, napak med dirko ali zaradi načinov, kako je pristopil k tekmi – se lahko razočaranje pretvori v negativne komentarje. Navijači so pogosto čustveno navezani na svoje favorite in se lahko hitro odzovejo kritično, če se zdi, da njihov dirkač ni dosegel svojega običajnega nivoja.

Interpretacije in medijsko poročanje

Incidenti med dirkami se pogosto analizirajo iz različnih zornih kotov. Različni mediji in športni komentatorji lahko interpretirajo enak dogodek na povsem nasproten način, kar lahko vodi v polarizirana mnenja med navijači. Družbena omrežja so prav tako zelo aktivna pri širjenju mnenj, pri čemer se lahko en incident poslabša s hitrim in pogosto čustvenim odzivom javnosti.

Pritisk in osebne reakcije

Kot vrhunski športnik je Marquez pod stalnim pritiskom, da pokaže dosledno vrhunsko formo. Vsaka manjša napaka ali nepričakovana situacija lahko povzroči prekomerno reakcijo javnosti, ki pogosto ni vedno povsem objektivna. Kritike so lahko posledica tudi osebnih pričakovanj, ki jih imajo navijači do njegovega obnašanja, tako na stezi kot izven nje.


Čeprav so to splošni dejavniki, je specifična dinamika negativnih komentarjev vedno povezana z detajli, ki so se odvili med in po dirki. Za bolj natančno sliko bi bilo priporočljivo spremljati nadaljnje analize športnih strokovnjakov in uradna pojasnila ekipe ter samega dirkača, saj se lahko interpretacije dogodkov razvijejo, ko pridejo na dan popolni podatki o situaciji.

Moj osebni zaključek : 

Ja, res je! Marc Márquez je eden največjih talentov v zgodovini MotoGP, ne glede na to, ali si njegov navijač ali ne. Njegova predanost, sposobnost vožnje na meji in neverjetna sposobnost reševanja skoraj nemogočih situacij so tisto, zaradi česar je poseben.


Žal se v gostilniških debatah pogosto izkrivlja slika športnikov – eni ga kujejo v zvezde, drugi ga blatijo zaradi preteklih incidentov ali agresivnega stila vožnje. Ampak to je MotoGP! Vsi veliki prvaki – od Rossija do Stonerja, od Lorenza do Márqueza – so imeli svoje kritike. Navijači bi morali ceniti, da imamo privilegij gledati takšnega mojstra na dveh kolesih.


 Giacomo Agostini, 15-kratni svetovni prvak, je večkrat javno pohvalil Marca Márqueza in ga označil za enega največjih talentov v zgodovini MotoGP. Agostini ceni Márquezov agresiven, a kontroliran slog vožnje ter njegovo sposobnost obvladovanja motocikla na meji zmogljivosti.


Večkrat je poudaril, da Márquez izstopa zaradi svoje neverjetne predanosti, poguma in tehnične dovršenosti. Čeprav se je včasih kritično izrekel o določenih potezah na stezi, je vedno priznaval Márquezovo izjemno nadarjenost in sposobnost prilagajanja različnim situacijam.


Zagotovo je lepo videti, da takšna legenda, kot je Agostini, priznava genialnost Márqueza.


Včerajšnji odziv javnosti na odstop Marca Márqueza je pokazal temnejšo plat navijaške strasti. Namesto športnega duha in spoštovanja do enega najboljših dirkačev vseh časov smo bili priča nešportnim komentarjem in celo privoščljivosti. Vsak dirkač na stezi si zasluži spoštovanje, ne glede na klubske ali osebne preference navijačev. Márquez je skozi leta dokazal svojo borbenost in talent.  Takšni odzivi ne odražajo pravega duha motošporta, ki temelji na strasti, spoštovanju in tekmovalnosti – brez prostora za sovraštvo.





text : ERVIN KORDIČ ROJC 

foto : motogp - dorna 

nedelja, 30. marec 2025

Brata Márquez zavzela motošport: Sezona popolne dominacije!

Sezona MotoGP 2025 je za ljubitelje motociklizma prava poslastica, še posebej zaradi zgodovinskega trenutka – popolne dominacije bratov Márquez. Marc in Álex sta letos dvignila rivalstvo na novo raven in hkrati dokazala, da sta kot bratje tako rekoč nepremagljiva kombinacija.

Marc Márquez, ki je prestopil v ekipo Ducati, je bil že od prve dirke izjemno močan. Njegova agresivnost in nepopustljivost v bojih iz ovinka v ovinek sta spominjali na njegove najboljše čase pri Hondi. Ducati mu je omogočil, da svojo naravno hitrost končno izkoristi do maksimuma, in letos je več kot očitno, da je Marc znova tisti stari prvak, ki smo ga občudovali pred poškodbami.

Na drugi strani pa Álex Márquez, ki se je v preteklih sezonah iskal in napredoval postopoma, letos stopa iz bratove sence. Njegova konstantnost in zrelost sta ga postavili med glavne kandidate za zmage in celo naslov. Videti je, da se je v Ducatijevem taboru povsem udomačil, saj vozi suvereno in samozavestno.

Gledati brata Márquez, kako se borita za zmage, je spektakel, kakršnega v MotoGP že dolgo nismo videli. Gre za fenomen, ki pritegne pozornost, saj smo redkokdaj priča, da dva brata dominirata na vrhuncu motociklističnega športa. Marc s svojo nepopustljivo željo po zmagi in Álex s taktično dovršenostjo ustvarjata kombinacijo, ki ostalim ekipam in dirkačem povzroča glavobole.

Seveda pa sezona še ni končana in vprašanje ostaja – bo Marc Márquez dodal še en naslov svetovnega prvaka, ali bo mlajši brat Álex pripravil presenečenje? Kakor koli se bo razpletlo, eno je jasno: MotoGP 2025 je sezona bratov Márquez.

text: Ervin K.R. 
foto: motogp 




ponedeljek, 24. marec 2025

​Po treh zaključenih dirkah svetovnega prvenstva v motokrosu MXGP 2025 !

 ​Po treh zaključenih dirkah svetovnega prvenstva v motokrosu MXGP 2025 je slovenski dirkač Tim Gajser v izjemni formi, kar je pritegnilo pozornost svetovne javnosti


Prva dirka: Velika nagrada Argentine


Sezona se je začela v argentinski Cordobi, kjer je Gajser zasedel skupno tretje mesto. V obeh vožnjah je končal na tretjem mestu, pred njim sta bila Francoza Maxime Renaux in Romain Febvre. Renaux je z zmago prevzel vodstvo v skupnem seštevku. ​


Druga dirka: Velika nagrada Kastilje la Manche, Španija


Na drugi dirki v Cozarju je Gajser dosegel svojo prvo zmago v sezoni. V težkih, blatnih razmerah je slavil v obeh vožnjah in prevzel vodstvo v skupnem seštevku. To je bila njegova 50. zmaga v karieri, kar je mejnik, ki ga je svetovna motokros skupnost pozdravila z velikim spoštovanjem. ​


Tretja dirka: Velika nagrada Evrope, Francija


Na tretji dirki v Saint Jean d'Angelyju je Gajser nadaljeval z izjemnimi predstavami. Z drugim zaporednim dvojnim zmagoslavjem je še povečal prednost v skupnem seštevku. Njegova dominacija na stezi je bila očitna, saj je v obeh vožnjah vodil od starta do cilja, kar je poudarilo njegovo pripravljenost in odločnost v boju za naslov prvaka. ​


Odzivi svetovne javnosti


Gajserjeve izjemne predstave so naletele na širok odziv v mednarodnih medijih. Španski športni portal AS je poudaril njegovo neustavljivost in dominantnost v odsotnosti lanskega prvaka Jorgeja Prada, ki se je preselil v ameriško prvenstvo. Poudarili so, da Gajser ne daje priložnosti svojim tekmecem in suvereno vodi v skupnem seštevku. ​


Svetovna motokros skupnost priznava Gajserjevo vrhunsko formo in ga vidi kot glavnega favorita za letošnji naslov svetovnega prvaka. Njegova dosedanja konsistentnost in sposobnost prilagajanja različnim dirkalnim razmeram ga postavljata v ospredje svetovnega motokrosa.​

Če bo nadaljeval v tem ritmu, je vsekakor eden glavnih favoritov za naslov MXGP 2025. Seveda pa bo ključna celotna sezona, kjer bo moral ostati zdrav in zbran, saj konkurenca ne počiva.

V pričakovanju naslednje dirke ki bo v Riola Sardo | Sardegna 6.4.2025  













V skupnem seštevku po 3 dirkah v mxgp 2025 : 


1 243 Gajser, Tim : 167 točk 

2 3 Febvre, Romain : 138 točk

3 959 Renaux, Maxime : 121 točk 

4 96 Coenen, Lucas : 107 točk 


text & foto : Ervin Kordič Rojc  

četrtek, 20. marec 2025

GIACOMO AGOSTINI delil razmišljanja o začetku sezone v motogp !

 Giacomo Agostini, legendarni motociklistični dirkač s 15 naslovi svetovnega prvaka, je v zadnjem času delil svoja razmišljanja o začetku sezone MotoGP 2025, še posebej glede Marca Márqueza in njegovega izjemnega začetka sezone z Ducatijem.


Márquez je sezono začel impresivno, saj je osvojil vse dirke in pole positione do zdaj, s čimer je dosegel 90 zmag v svetovnem prvenstvu, kar ga postavlja tik za Valentinom Rossijem (115 zmag) in Agostinijem (122 zmag). Agostini je priznal, da ga skrbi možnost, da bi Márquez presegel njegov rekord, vendar je dodal, da bi mu v tem primeru čestital, saj bi si to zaslužil. 



Poleg tega je Agostini komentiral rivalstvo med Márquezom in njegovim moštvenim kolegom pri Ducatiju, Francescom Bagnaio. Ocenil je, da je Márquez bolj agresiven in lačen zmag v primerjavi z Bagnaio, kar bi lahko vplivalo na potek sezone. Agostini meni, da bo njuno rivalstvo intenzivno in da ne bosta nikoli postala prijatelja, saj sta oba osredotočena na zmage.


Agostini je tudi izrazil upanje, da bo Márquez v tej sezoni konkurenčen, saj bi to koristilo celotni motociklistični karavani. Poudaril je, da je pomembno, kako konkurenčna bo Honda, in da se obeta nova sezona Ducatijeve dominance.


V zaključku je Agostini izpostavil, da če bo Bagnaia uspel premagati Márqueza v tej sezoni, bo to zanj velik uspeh in dokaz njegove kakovosti kot dirkača.


text : Ervin K.R.
foto: motogp + Ervin K.R. 

torek, 18. marec 2025

"Jan Pancar: Vztrajnost in hitrost na poti do vrha MXGP"

 Jan Pancar je eden izmed najuspešnejših slovenskih motokrosistov, ki si je svojo pot v elitni razred MXGP utrl z izjemno predanostjo, trdim delom in podporo svoje družine. Njegova zgodba je dokaz, da se s pravim pristopom in voljo lahko uresničijo tudi največje sanje.


Začetki in vzpon skozi kategorije


Jan Pancar je svojo motokros kariero začel kot otrok in hitro pokazal izjemen talent. Pod budnim očesom svojega očeta Igorja Pancarja je iz leta v leto napredoval, pri tem pa se je moral pogosto soočiti s finančnimi izzivi, saj ni imel podpore tovarniških ekip. Kljub temu je z izjemno predanostjo in disciplino dokazoval, da mu ni para.


Njegovi prvi vidnejši uspehi so prišli v evropskem prvenstvu EMX, kjer je v razredu EMX250 pokazal velik potencial. Z vsako sezono je napredoval in se dokazoval na najvišji ravni, kar mu je odprlo vrata v svetovno prvenstvo MX2. V tem razredu je vozil več sezon in se redno uvrščal med najboljše zasebne voznike. Njegova borbenost in konstantnost sta bili opaženi tudi v mednarodni javnosti, kjer so ga vedno bolj spoštovali kot enega najtrdovratnejših tekmovalcev v karavani.


Prehod v elitni razred MXGP


Po več letih tekmovanja v razredu MX2 je Jan Pancar naredil korak naprej in prestopil v elitni razred MXGP. Kljub temu, da se je v tem razredu znašel ob boku najboljših motokrosistov na svetu, je ostal zvest svoji poti – nastopa v lastni ekipi, ki jo vodi njegov oče Igor Pancar. To pomeni, da se mora nenehno spopadati s pomanjkanjem sredstev in resursov, ki jih imajo na voljo tovarniške ekipe, vendar mu prav ta neodvisnost omogoča popolno svobodo pri razvoju in odločitvah.


Njegovi nastopi v MXGP so še ena potrditev njegove trdoživosti in predanosti. Kljub temu, da se mora boriti proti voznikom, ki imajo na voljo najboljšo opremo in podporo, se vedno znova dokazuje kot konkurenčen tekmovalec. Njegova doslednost, tehnična sposobnost in nepopustljivost na stezi so lastnosti, ki ga uvrščajo med najbolj spoštovane zasebne voznike v razredu.


Jan Pancar je živ dokaz, da se lahko s pravo mero truda in predanosti premaga vse ovire. Njegova zgodba je inspiracija za vse mlade motokrosiste, ki sanjajo o uspehu na največji svetovni sceni.


Njegova prihodnost v MXGP je še vedno odprta in ljubitelji motokrosa bodo z zanimanjem spremljali, kako se bo razvijala njegova kariera v naslednjih sezonah.








text & foto : Ervin K.R.
©copyright foto: fotokorda vse pravice pridržane! 



ponedeljek, 17. marec 2025

MXGP : Tim Gajser dosegel veličastno 50. zmago v svetovnem prvenstvu MXGP!

 Tim Gajser dosegel veličastno 50. zmago v svetovnem prvenstvu MXGP!


Tim Gajser, eden izmed najbolj uspešnih motokrosistov v zgodovini tega športa, je vpisal novo zlato poglavje v svojo kariero. Svojo 50. zmago v elitnem razredu MXGP je dosegel s suvereno predstavo, ki potrjuje njegovo izjemno kakovost, vztrajnost in predanost temu zahtevnemu športu.


Dosežek 50 zmag v svetovnem prvenstvu je mejnik, ki ga je doseglo le nekaj izbranih dirkačev, kar Gajserja postavlja ob bok legendam motokrosa. Njegova pot do tega mejnika je bila tlakovana z neštetimi urami treninga, nepopustljivim duhom in izjemnim talentom, ki ga je dokazoval na vsakem koraku svoje kariere.


Od svoje prve zmage v MXGP leta 2016 je Gajser dosledno ostajal v vrhu konkurence, osvojil več naslovov svetovnega prvaka in si prislužil spoštovanje tako sotekmovalcev kot navijačev po vsem svetu. Njegova kombinacija hitrosti, tehničnega znanja in mentalne moči ga je naredila za enega najtežjih tekmecev na progi.


Pomen te zmage presega zgolj številke. Gre za dokaz njegove dolgoživosti v vrhunskem športu, sposobnosti prilagajanja na nove izzive in nenehne želje po napredku. Hkrati pa ta dosežek tudi potrjuje, da je Slovenija dežela vrhunskih motokrosistov, ki so sposobni krojiti svetovni vrh.

Veliko zaslugo  pri Timovem uspehu ima Bogomir Gajser, Timov oče in trener, je ključna osebnost v ozadju njegovega izjemnega uspeha. Bogomir je bil tisti, ki je že od otroštva usmerjal Timovo kariero, mu vcepil ne le tehnično znanje, ampak tudi neomajno željo po zmagi. Njegova predanost in žrtvovanje sta omogočila, da je Tim postal eden najboljših motokrosistov vseh časov.




Gajserjeva 50. zmaga je obenem navdih za mlade dirkače, ki sanjajo o podobnih podvigih. Njegova zgodba je dokaz, da so s trdim delom, predanostjo in neomajno voljo mogoči tudi najvišji cilji.















Ob tej priložnosti lahko le čestitamo Timi Gajserju za še en zgodovinski mejnik in mu želimo še mnogo uspehov v prihodnosti. Kajti pri njem nikoli ne veš – naslednja zmaga je vedno le dirko stran!

text & foto : Ervin K.R. 

nedelja, 16. marec 2025

MXGP - GAJSER V TEŠKIH POGOJIH DOBIL OBE VOŽNJI ZA VELIKO NAGRADO ŠPANIJE !

 Tim Gajser je na dirki za Veliko nagrado Kastilje-La Manche v Španiji zmagal v obeh vožnjah in tako dosegel svojo 50. zmago v svetovnem prvenstvu. V zahtevnih razmerah, na spolzki in blatni progi, je v prvi vožnji premagal Španca Rubena Fernandeza in Nizozemca Calvina Vlaanderena.

 V drugi vožnji je ponovno pokazal svojo premoč in s tem osvojil maksimalno število točk na dirki.


Gajser je s to zmago pokazal svojo izjemno pripravljenost in sposobnost prilagajanja težkim pogojem na progi, kar je odlična popotnica za nadaljevanje sezone.




SKUPNO V SVETOVNEM PRVENSTVU : 

 1. T. GAJSER     SLO/Honda        108
 2. R. FEBVRE     FRA/Kawasaki      88
 3. M. RENAUX     FRA/Yamaha        87
 4. G. COLDENHOFF NIZ/Fantic        79
 5. L. COENEN     BEL/KTM           57
...                                   
17. J. PANCAR     SLO/KTM           22


TEXT & FOTO : ERVIN K.R.

Prihaja spektakel trajnostne mobilnosti ECO RALLY NOVA GORICA 2025

 ECO Rally Nova Gorica 2025: Prihaja spektakel trajnostne mobilnosti !


Nova Gorica se bo tudi letos spremenila v središče trajnostne mobilnosti, saj bo od 10.4. do12.4.2025 potekala dirka ECO Rally Nova Gorica 2025. Ta edinstven avtomobilistični dogodek združuje tekmovalni duh z okoljsko osveščenostjo, saj so na njem v ospredju izključno  električni avtomobili.


Vrhunska konkurenca in atraktivne trase


Dirka, ki je del FIA svetovnega prvenstva v eko reliju, bo privabila vrhunske ekipe in voznike iz vse Evrope. Udeleženci bodo morali poleg hitrosti pokazati tudi izjemno natančnost in učinkovitost pri porabi energije, saj je ključna naloga doseči optimalno razmerje med hitrostjo in ekonomičnostjo.


Trasa letošnjega relija bo tekmovalce popeljala skozi slikovite kraje Goriške in njenega podeželja, kjer bodo lahko preizkusili svoje spretnosti na raznolikih podlagah in ovinkih. Organizatorji obljubljajo zanimiv preplet hitrostnih preizkušenj in odsekov, kjer bo ključna varčna vožnja.



Nova Gorica bo tako za nekaj dni postala evropska prestolnica e-mobilnosti, kjer bodo organizatorji in tekmovalci znova dokazali, da avtomobilizem in trajnost lahko hodita z roko v roki. Ne zamudite te priložnosti, da v živo doživite prihodnost avtomobilizma!



 Posadka: Sebastjan Kobal - Franko Špacapan 












Ervin Kordič Rojc - 2025

https://www.rally-novagorica.si/domov-eco

sobota, 15. marec 2025

Toprak na prvem dnevu testiranj v Portimau, spet na vrhu !

 Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) in njegova ekipa so očitno odpravili težave svojega M 1000 RR, saj je bil „El Turco“ najhitrejši za več kot pol sekunde. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing -Ducati) je startal nekoliko pozneje kot večina startne rampe, vendar je bil še en dober dan v službi in je dosegel Toprakovo najvišjo hitrost dneva 305,9 km/h. Z manj kot desetinko sekunde razlike sta Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) in Xavi Vierge (Honda HRC) navdušila ob vrnitvi v Portimao po testiranjih konec januarja.

TOPRAK NA P1, VAN DER MARK NA P11: BMW očitno napreduje s svojimi nastavitvami


Po razočaranju v uvodni avstralski dirki so Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) in njegova ekipa očitno napredovali s svojim novim dirkalnikom M1000 RR. V svojem petem krogu dneva je „El Turco“ postavil najhitrejši krog s časom 1'42,428 sekunde in Remyju Gardnerju odvzel prvo mesto. V nadaljevanju dneva in ob nadaljevanju sušenja steze je vse bolj zmanjševal čas in izboljšal svoj čas na 1'40,543 sekunde, pri čemer je bil edini dirkač, ki je presegel mejo 1'40 sekunde. Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) se je z novim podvozjem dirkalnika M 1000 RR očitno še vedno dobro znašel; Nizozemec je s časom 1'42,002 sekunde končal na 11. mestu.

1. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’40.543s 41 laps

2. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) 1’41.168s 50 laps

3. Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) 1’41.202s 50 laps

4. Xavi Vierge (Honda HRC) 1’41.260s 61 laps

5. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) 1’41.281s 41 laps

6. Remy Gardner (GYTR GRT YAMAHA WorldSBK Team) 1’41.357s 57 laps


text: Ervin K.R 

foto:superbike 


Ervin Kordič Rojc

"Gajserjev povratek na obzorju" - "Timov signal upanja: kmalu spet na motorju"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc  8.7.2025  Nazaj v sedlo, Tim! "Tim Gajser: Po dveh mesecih bolečin znova nasmeh" Kako lepo je videti o...