Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

petek, 6. junij 2025

"Aragonski udarec: Marc Márquez s časom dneva in jasno napovedjo"

 MotoGP Aragon: Marc Márquez položi rokavico – "Ujemi me, če me lahko!"

Petek, 6. junij 2025 – Aragon, Španija
Avtor: Ervin Kordič  Rojc, ZADNJI KROG

Marc Márquez (Ducati Lenovo Team) je na vročem aragonskem asfaltu že prvi dan vikenda dal vedeti, da ne misli popuščati. Z brezhibnim časom 1:46,397 je vodilni v svetovnem prvenstvu položil rokavico svojim zasledovalcem in samozavestno napovedal sobotni boj za najboljše štartne položaje. "Ujemi me, če me lahko!" je pripomnil nasmejani #93 po zaključku petkovega treninga.

In kdo se mu je najbolj približal? Nihče drug kot njegov brat Alex Márquez (BK8 Gresini Racing MotoGP), ki je zaostal le 0,204 sekunde. Bratski dvoboj je tako spet na naslovnicah, a letos z dodatno težo – Marc brani vodstvo v prvenstvu, Alex pa lovi svojo prvo letošnjo zmago.

KTM in Honda presenetila: štirje med najboljšimi pet

Petkov trening je prinesel pravo presenečenje: kar štirje motocikli ekip KTM in Honda so se uvrstili med prvo peterico. Še posebej je izstopal Maverick Viñales (Red Bull KTM Tech3), ki se je s svojim oranžnim raketnikom prikradel med najboljše tri, za Marcovo referenčno znamko pa zaostal 0,556 sekunde.

Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing), eden najobetavnejših mladeničev na sceni, je bil sprva celo drugi, a so ga pozneje prehiteli tako Viñales kot Alex Márquez. Kljub temu je Acosta s četrtim mestom znova dokazal, da je prihodnost razreda MotoGP v dobrih rokah.

Marčev udarec – čas 1:46,397 kot opozorilo

Le nekaj minut pred koncem je Marc Márquez pritisnil na polno in postavil čas, ki je bil kar 1,1 sekunde hitrejši od takrat drugouvrščenega Brada Binderja (Red Bull KTM Factory Racing). V nekaj ovinkih je pokazal, da mu proga MotorLand Aragon leži kot ulita – in da se Ducati letos ne šali.

Čeprav so Acosta, Viñales in Alex Márquez pozneje nekoliko zmanjšali razliko, se je v zraku zadrževala ena misel: Marc je bil danes preprosto razred zase. Edini, ki se mu je v zadnjih minutah resno približal, je bil Alex, ki je kljub vsemu moral priznati premoč svojemu slavnejšemu bratu.

Napoved za soboto: boj bratov, KTM pa v zasedi

Z današnjim razpletom se obeta izjemno zanimiv sobotni kvalifikacijski dan. Bosta brata Márquez znova blestela in si priborila prvo vrsto? Bo KTM nadaljeval ofenzivo in izrinil Ducati s prestola? In bo Honda, ki je danes nepričakovano izstrelila nekaj močnih kart, lahko presenetila še v soboto?

Ena stvar je jasna – Marc Márquez je v Aragon prišel z eno mislijo: osvojiti vse.


foto : © dorna motogp 

sreda, 4. junij 2025

Gladiatorji motokrosa: Pekel, ki ga preživijo z nasmehom" “V blatu, krvi in tišini: Resnica o motokrosu, ki je ne vidite po televiziji”

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

4.6.2025 

Gladiatorji motokrosa: Trpljenje, ki ga svet ne vidi

V svetu, kjer slava pogosto pripade tistim, ki se s kozarcem šampanjca smehljajo na zmagovalnem odru, redki razumejo, kaj vse mora prestati motokrosist svetovnega prvenstva MXGP. To ni le šport. To je boj. Preživetje. Pekel na dveh kolesih. In vsak vikend znova – v vsakem vremenu, na vsaki podlagi – se ti možje v oklepu iz kevlarja in blata borijo kot sodobni gladiatorji.

Telo proti stroju in naravi

Proga ni steza. Proga je zver. Živa gmota, ki se spreminja z vsakim krogom. Mivka, ki požira energijo. Blato, ki slepi. Skoki, ki ti izpraznijo pljuča. Vsak zavoj je past, vsak grbinast odsek preizkus za zapestja, ramena, hrbet. Na teh 100-kilogramskih strojih, ki rjovijo s 60 in več konjskimi močmi, so dirkači prisiljeni voziti na meji razuma – in čez.


V tišini bolečine

Zlomljena rebra. Izpahnjena rama. Natrgane vezi v kolenu. Bolečina ni izgovor. V MXGP te ne vprašajo, kako se počutiš. Te vprašajo, če si na startni rampi. In ti si – četudi z zobmi stiskaš ščitnik, da ne bi zakričal. Dirkači vozijo s poškodbami, ki bi povprečnega človeka položile v posteljo za mesec dni. Oni pa še isti dan sedijo na motor in gredo skozi devet krogov pekla.

Sam proti vsem

Za tiste, ki niso v tovarniških ekipah, je vse še težje. Sami si iščejo sponzorje, sami gradijo motorje, sami nosijo odgovornost. In vse to samo zato, da lahko stisnejo plin in se pomerijo z najboljšimi. Denarja je malo, a strasti je neskončno. Ne vozijo zaradi slave. Vozijo, ker ne znajo drugače. Ker je to njihovo življenje. Njihova pot. Njihova norost.

In potem se zgodi čudež

Včasih se zgodi. Tisti trenutek, ko se vse poklopi. Ko gladiator, ki je že skoraj padel, najde še zadnje atome moči. Ko celotna dirka in 2 kroga trajata  več kot večnost. Ko na cilju dvigne roke – ne zato, ker je zmagal, ampak ker je preživel. In mi, gledalci? Mi vidimo le številko ob njegovem imenu. Mesto. Točke. Ne vidimo bitk, ki jih je bil . Ne vidimo bolečine, ki jo nosi. Ne vidimo solz za očali, prekritimi z blatom.

A tisti, ki poznamo MXGP, vemo: to niso navadni športniki. To so bojevniki. To so GLADIATORJI

motokrosa.



foto : © fotokorda // ervin k.r. 


torek, 3. junij 2025

MXGP brez Gajserja je polovičen – kdaj bo konec te suše? Navijači izgubljajo potrpljenje – Gajser, čas je za povratek!

 Avtor : Tina kordič 

3.6.2025

Ko si Gajser znova nadene čelado

Tim Gajser še vedno okreva po operaciji rame, a če sodimo po njegovih zadnjih objavah na družbenih omrežjih, gre rehabilitacija nad pričakovanji. Nasmejan, osredotočen, že z motorjem v ozadju – to so drobni, a zgovorni znaki, da se njegov povratek bliža hitreje, kot bi si morda upali upati pred tedni.

A ni edini, ki komaj čaka vrnitev. Tudi navijači postajajo vse bolj nestrpni. Naveličani so praznine, ki jo njegova odsotnost pušča na štartu, na progi, v boju za vrh. Komentarji, sporočila podpore in vprašanja »Kdaj se vrača?« postajajo vse glasnejši. Gajser ni le vrhunski dirkač – je simbol, gonilna sila MXGP karavane, ki s svojo prisotnostjo in slogom dirkanja vleče množice pred zaslone in ob proge.

Pri Gajserju nikoli ne gre zgolj za telesno pripravljenost. On ni dirkač, ki bi dirkal "na pol". Ko si enkrat nadene čelado, vklopi tisti poseben način razmišljanja, ki ga imajo le redki – iz dirkača postane zver z instinktom za ritem, linijo in napad. To ni več isti človek, ki se zadržano smehlja pred kamero. Tisti trenutek, ko zasliši štartno rampo, v njem klikne nekaj povsem drugega. In ravno to je tisto, kar loči šampione od ostalih.

Pogosto se reče, da dirkači oblečejo oklep – ne samo fizično, ampak tudi psihično. Ko se znajdejo na štartni rampi, z vsemi bolečinami, dvomi in pritiski, se v tistem trenutku prelevijo v povsem novo verzijo sebe. To je fenomen, ki ga vidimo pri velikih imenih – Gajser je eden izmed njih. In četudi se vrne "z občutkom", kot pravijo, bo to še vedno Tim. Morda malce bolj zadržan v prvih zavojih, a z istim ognjem v očeh.

Vse kaže, da ga bomo spet gledali prej, kot smo mislili. In ko se bo vrnil, ne bo zgolj prisoten – Gajser se ne vrača, da bi bil številka 10. Vrača se, da zmaga. Navijači to vedo. In komaj čakajo, da si njihov šampion znova nadene čelado.

foto : © ervin k.r. 

"Razmišljanja o Herlingsu: Je še vedno ‘The Bullet’?" Ko se iz prahu dvigne legenda"

 Avtor . Ervin kordič Rojc 

3.6.2025 

HERLINGS JE ZNOVA UDARIL – JE TO ZAČETEK NJEGOVE VRNITVE NA VRH?

Jeffrey Herlings je včeraj v Teutschenthalu pokazal tisto, kar so številni že skoraj pozabili – da je še vedno "The Bullet", eden najhitrejših in najbolj brutalno odločnih motokrosistov, kar jih je kdaj vozilo v svetovnem prvenstvu. Z zmago v Nemčiji je prekinil dolgo sušno obdobje, polno poškodb, padcev in neusklajenosti z motorjem ter ekipo. Znova je stal na vrhu z odlično vožnjo in si prislužil zaslužen aplavz tako navijačev kot tudi tekmecev.

Je to začetek novega zagona?

Vprašanje, ki si ga zdaj postavljamo vsi, je: Je bil to preblisk starega Herlingsa ali znak, da se njegova forma zares vrača? Realno gledano, Herlings fizično še ni tisti 100-odstotni stroj iz let 2018 ali 2021. Vendar pa je včerajšnja zmaga več kot samo dober rezultat – je psihološki preobrat. Po vseh kritikah, težavah z motivacijo in govoricah o morebitni upokojitvi je včeraj stopil na štartno rampo z drugačno energijo. In to se je poznalo že v prvem krogu.

Kakšne bodo posledice za nadaljevanje sezone?

Če bo Herlings ostal zdrav in mu KTM končno nudi motor, ki ga lahko obvlada in mu zaupa, potem zna postati resen dejavnik v boju za zmage na posameznih dirkah – čeprav je skupni naslov letos najverjetneje že ušel. Njegova zmaga v Nemčiji bi lahko bila tudi opozorilo za vodilne  –, da Herlings še ni rekel zadnje.

Glede na preteklost vemo, da je Jeffrey najnevarnejši takrat, ko vozi sproščeno in nima pritiska skupnega seštevka. To pomeni, da bo morda prav zdaj, ko ni favorit, začel nizati zmagovalne vožnje. In če se mu forma res začne dvigovati, bomo v drugi polovici sezone lahko priča še kakšni mojstrovini.

Ali pa je bil to le en dober dan?

Tudi to je mogoče. Teutschenthal je ena od stez, kjer se Herlings tradicionalno dobro znajde. Blatna, razbita podlaga, ki nagrajuje tehnično vožnjo in pogum – njegov teritorij. Če se v naslednjih dirkah (na bolj trših in hitrejših terenih) znova izgubi v ozadju, potem bomo včeraj gledali le še en trenutek stare slave.

Vendar pa pri Herlingsu nikoli ne veš. Je voznik, ki lahko na videz iz pepela vstane kot feniks. In po včerajšnjem dnevu se zdi, da v njem spet tli ogenj.


foto : © fotokorda 

ponedeljek, 2. junij 2025

"Pancarjeva eksplozija v Nemčiji kljub smoli – zdaj vse oči uprte v Latvijo!"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

2.6.2025 

MXGP Nemčija 2025 – Jan Pancar kljub smoli do sijajnega 8. mesta! Slovenija zdaj vse upe polaga vanj

Dirkaški vikend v nemškem Teutschenthalu je znova postregel z dramatičnimi preobrati, zahtevno progo in neizprosno konkurenco razreda MXGP, a v ospredje se je – kljub vsemu – prebil Jan Pancar, ki je znova pokazal, zakaj ga mnogi imenujejo tiha sila slovenskega motokrosa. Po izjemnih predstavah v petek in soboto, ko je suvereno krojil vrh kvalifikacij, mu je v nedeljo ponagajala smola – a tudi ta ni mogla ustaviti njegovega pohoda med najboljše. Na koncu je osvojil odlično 8. mesto, kar je ob danih okoliščinah več kot zaslužen uspeh.

Že od prvih metrov petkovega treninga je Pancar deloval sproščeno, osredotočeno in hitro. V sobotni kvalifikacijski vožnji je z brezhibno vožnjo in taktično zrelostjo prišel do rezultata, ki mu je odprl vrata v ospredje nedeljskih voženj. A kot pogosto v MXGP – ni šlo brez preizkušenj.

V prvi vožnji ga je ob štartu zadržala gneča, nato pa še manjši zaplet, zaradi katerega je izgubil stik z vodilnimi. Toda Jan se ni predal. Krog za krogom je pridobival pozicije in pokazal, zakaj sodi med najtršje borce v karavani. V drugi vožnji je bila zgodba podobna – padci, kaos na progi, a neomajna odločnost ga je znova ponesla visoko med najboljše.

Skupno 8. mesto je rezultat, ki dokazuje, da Pancar ne le sodi v razred z najboljšimi – ampak jih že lovi.

In zdaj, ko je Tim Gajser še vedno v procesu okrevanja po poškodbi rame, so vse oči slovenske motokros javnosti uprte v Pancarja. On je trenutno edini slovenski predstavnik na najvišji ravni, ki se iz dirke v dirko bori z velikimi imeni svetovnega motokrosa. In navijači to čutijo – pričakovanja rastejo, podpora je vedno močnejša.

Že naslednji konec tedna, v Latviji (Kegums, 8. 6. 2025), bo imel Pancar novo priložnost, da dokaže, da je iz pravega testa – takšnega, ki ne podleže pritisku, temveč iz njega zraste. Slovenska motokros družina verjame, da je le vprašanje časa, kdaj bo Jan posegel po rezultatu, ki ga bo ponesel na piedestal MXGP.

In morda bo prav Latvija tista, ki bo odprla novo poglavje v njegovi zgodbi.




foto : © fotokorda


nedelja, 1. junij 2025

MXGP NEMČIJA 2025: Herlings nazaj na vrhu, a srce navijačev je osvojil Jan Pancar

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 


MXGP NEMČIJA 2025: Napet boj v ospredju, vprašanja v ozadju

Teutschenthal, 1. junij 2025 – Jeffrey Herlings je z brezhibno predstavo v blatnem peklu nemškega Teutschenthala dosegel svojo prvo zmago po dolgem času in pokazal, da še ni za odpis. A kljub temu, da se je "Bullet" znova vrnil na zmagovalna pota, so številni pogledi ostali uprti v drugega junaka – našega Jana Pancarja, ki je s svojim nastopom navdušil tudi najzahtevnejše motocross poznavalce.

 

 Pred množico zvestih navijačev v dolini Talkessel se je danes odvila ena najintenzivnejših dirk letošnje sezone MXGP. Kljub odsotnosti nekaterih ključnih imen zaradi poškodb je bila dirka vse prej kot dolgočasna. Favoriti so znova upravičili svoj sloves, a v senci bojev za vrh je slovensko motociklistično javnost zanimal predvsem nastop Jana Pancarja .

 

Glavni boj v obeh vožnjah je potekal med vodilnimi v skupnem seštevku, pri čemer je vsak točko želel iztržiti maksimalno. Steza je bila zahtevna, polna pasti, kar je še dodatno vplivalo na razplet in povzročilo precej preobratov. Na vrhu se je vrstni red na koncu oblikoval skoraj pričakovano, a z nekaj zanimivimi presenečenji.

 

MXGP NEMČIJA – 1. vožnja: Smola za Pancarja po odličnem štartu

Na zahtevni progi v Teutschenthalu se je slovenski motokrosist Jan Pancar v prvi vožnji razreda MXGP znova izkazal z izjemnim štartom, ki ga je popeljal v ospredje že v prvem krogu. A kljub obetavnemu začetku se je vožnja razpletla precej manj ugodno, kot bi si zaslužil.

Odločilen trenutek je prišel že kmalu po štartu, ko je pred njim padel Španec Ruben Fernandez, moštveni kolega našega poškodovanega asa Tima Gajserja pri ekipi Honde HRC. Pancar se je komajda izognil neposrednemu trku, a je moral zavirati in izgubil dragocene pozicije. Nesreča mu je podrla ritem, nakar je v srednjem delu dirke še sam napravil manjšo napako in zdrsnil iz najboljše deseterice.

Kljub vsemu se je Pancar boril do konca in v cilj pripeljal na solidnem 11. mestu – rezultat, ki ne odraža povsem njegove hitrosti in potenciala na tej progi.

Junaški boj Jana Pancarja v nemškem blatu

V senci velikih imen je v Teutschenthalu svojo zgodbo napisal tudi Jan Pancar – zgodbo o vztrajnosti, jekleni volji in srčnosti, ki je kljub vsem težavam, padcem in mehanskim preglavicam zasijala v najtežjih razmerah. Ko je večina voznikov omahovala v blatni nemški pasti, je Pancar dokazal, da ni le še eden izmed tekmovalcev – temveč borec, ki ne popušča.

Ko so dirkači prihajali skozi cilj, umazani in izčrpani, je bilo jasno: Pancar si je priboril 8.mesto skupno po obeh vožnjah  , ki pomeni več kot številka na papirju. Pomeni zmago duha. S svojim nastopom je še enkrat dokazal, da spada med najbolj srčne voznike v karavani, še posebej, ko pogoji postanejo skorajda nemogoči.

Njegova vožnja v Nemčiji ni bila le športni dosežek – bila je izjava. Jan Pancar ni prišel v MXGP, da bi opazoval – prišel je, da se bori. In prav ta borbenost je tista, ki navijače znova in znova prepriča, da verjamejo vanj.

Na koncu je z izjemno vožnjo osvojil pomembne točke , kar odraža več kot le končni rezultat – odraža neomajno voljo in karakter dirkača, ki ve, da si mora vse priboriti z znojem in srcem.

Medtem ko se Herlings vrača v boj za naslov, pa je Jan Pancar znova sporočil svetu: "Tukaj sem. Ne glede na pogoje, jaz dirkam – in borim se."





















 

foto : fotokorda©

sobota, 31. maj 2025

JAN PANCAR PONIŽAL MXGP ELITO: PRIVATNIK, KI JE POŽRL TOVARNIŠKE ZVEZDE!

Avtor  : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 31.5.2025


JAN PANCAR ŠOKIRAL PLANET MXGP: PRIVATNIK IZ SLOVENIJE POŽRL TOVARNIŠKE ZVEZDE NA NEMŠKEM BLATU!

Teutschenthal, 31. maj 2025 – Ervin Kordič Rojc

Iz ozadja. Iz tišine. Iz garaže, kjer ni nobene bleščeče tovarniške podpore, kjer ni velikih proračunov, samo pot, znoj in garaški trud. Tam nastajajo pravi bojevniki. In eden takih je danes eksplodiral na svetovnem odru MXGP. Ime mu je Jan Pancar – fant, ki je z junaško vožnjo v Teutschenthalu pokazal  celi  eliti  svetovnega motokrosa!

Na blatnem peklu nemškega dirkališča, kjer vozijo le najmočnejši, je Pancar dokazal, da srce in odločnost tehtata več kot konjska moč in tovarniški logotipi. Start je bil silovit, toda to, kar je sledilo, je bila poezija borbenosti. Pancar je vozil, kot da gre za zadnjo dirko življenja. Brez strahu, brez kančka dvoma.

In ja, mogoče je – če si Jan Pancar.

Iz garaže v Sloveniji  do svetovnega vrha! Z očetom in nekaj zvestimi pomočniki, brez armade mehanikov in računalniških analiz, a z vero vase in s trdno hrbtenico. To ni več le lepa zgodba. To je športni fenomen. Slovenski gladiator, ki v areni MXGP dokazuje, da ni pomembno, koliko stane tvoj tovornjak – pomembno je, koliko si pripravljen tvegati, ko pade rampa.

»To danes je bilo zame osebno. Pokazati, da zmorem, da me ne morejo več ignorirati,« je po dirki rekel Jan, še ves blatast, a z očmi, ki so žarele kot zmagovalčeve.

In čeprav je bila to "le" kvalifikacijska dirka, je njen odmev glasnejši od marsikatere zmage. Svet je danes spoznal Jana Pancarja. Slovenija pa je znova dobila športnega junaka, ki ni padel z neba, ampak si je svojo pot izkopal z nohti – in z dušo, ki gori za motokros.

Jutri sledi veliki dan. Če bo Jan še enkrat pokazal to, kar je pokazal danes, se lahko zapiše v zgodovino kot eden najveličastnejših "underdog" trenutkov MXGP-ja.










...Njegova vožnja je bila suverena, pogumna in pametna. In če je kdo še dvomil, ali se lahko meri z najboljšimi – naj si pogleda današnjo predstavo, v kateri je Jan brez sence dvoma namatral vodilnega v prvenstvu, Francoza Romaina Febvreja, ki je moral priznati, da ima pred sabo izjemno hitro in nepopustljivo konkurenco. Takšen manever – v tako izenačeni in brutalno zahtevni konkurenci – zmorejo le najboljši. In Pancar je to storil brez drame, z občutkom in odločnostjo, ki je značilna za zmagovalce.

To ni bil trenutek sreče. To je bila jasna, brezkompromisna izjava: "Z Janom Pancarjem se ni več za igrati." Karavana je to začutila danes – in jutri, ko pride glavna dirka, bo verjetno še bolj jasno, da se je v ospredje zavihtel novi igralec s pristnim karakterjem, srčnostjo in neverjetno hitrostjo.



foto : © fotokorda - ervin k.r. 











ponedeljek, 26. maj 2025

Ko sanje ugasnejo v dimu: Quartararo – zmagovalec brez cilja - Solza na asfaltu: Quartararojev dan, ko je usoda rekla ne !

 Avtor :Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 26.5.2025


Kruta usoda za Quartararoja: ko sanje prekine tehnika


Fabio Quartararo je na zadnji dirki MotoGP spet postal tisti »El Diablo«, ki ga je svet nekoč občudoval kot svetovnega prvaka. Po mesecih frustracij, kritik in notranjih dvomov je v soncu dirkališča končno našel svoj tempo, svojo moč – svojo dušo. Vozil je kot prenovljen človek, kot da bi nosil na plečih vse padce preteklih sezon in jih z vsako odpeljano sekundo želel spremeniti v zmagoslavje. In res je kazalo, da bo prav ta dan tisti, ki ga bo vrnil med elite.


A potem — tišina.


Ne tista zmagovalna, z zastavami v zraku in solzami olajšanja. Bila je tišina obupa. Ko je bil že v vodstvu, ko je bilo vse na dosegu roke, je njegov motor izdihnil. Dim. Stroj, ki mu je zaupal, ga je izdal. Ob robu steze je obstal nepremično, brez besed, le s pogledom, ki je razkrival vso bolečino sveta.


To ni bila le tehnična okvara. To je bila tragedija. Kruta ironičnost športa, ki zna biti v isti sapi veličasten in neusmiljen. Po dolgih mesecih trdega dela, dvomov, telesnih in duševnih bitk, se mu je končno odprlo nebo. In ravno takrat se je zaprlo.


Ko se dirkač iz najgloblje teme znova dvigne, ko verjame, ko srce bije z ritmom zmage — in mu nato stroj s hladno natančnostjo odvzame sanje — je to več kot poraz. To je tragedija športnika, ki je bil le korak od odrešitve.


Fabio Quartararo bo vstal. A rana, ki jo je pustil ta trenutek, bo ostala dolgo odprta.


V trenutku, ko je Fabio Quartararo ob robu steze sedel na vroč asfalt, ob njem pa je tiho tlel njegov motor, ni bil več zvezda MotoGP — bil je le človek. Ranljiv, izpostavljen, zlomljen. Solza, ki mu je spolzela po licu, je povedala več kot tisoč besed. Pokazala je, kako tanko je čustveno ravnotežje teh modernih gladiatorjev, ki nosijo čelade, da zakrijejo svoje strahove, in vozijo z več kot 300 kilometri na uro, da bežijo pred svojimi dvomi. A ko odpove stroj, ostaneš sam s sabo. In v tisti tišini se pokaže prava narava tega športa — neizprosna, a globoko človeška.


MotoGP ni le boj zoper tekmece, temveč tudi boj s samim sabo. In Quartararo nam je to v enem samem trenutku pokazal bolj kot kdorkoli drug.


Zame osebno je Fabio moj junak včerajšnjega dne. Čeprav mu je zmaga spolzela iz rok, je bil absolutni zmagovalec celega vikenda v Silverstonu. Ker prava veličina dirkača se ne meri le po stopničkah, ampak po srčnosti, ki jo pusti na stezi. In Fabio je to pokazal z vsem, kar je imel.


foto : ©dorna - motogp 

ponedeljek, 19. maj 2025

Jugoslovanski gladiatorji hitrosti: Čas, ko je Grobnik dihal s srcem" "Od senčnikov do svetovnega prvenstva: Doba, ko so fantje postajali legende"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 19.5.2025


Zlata doba jugoslovanskega motociklizma: Ko je Grobnik bil svetišče hitrosti

V časih, ko je bil vonj po bencinu simbol svobode, ko je bila hrabrost ključ do slave in ko so se dirkači vozili bolj s srcem kot z denarnico, je državno prvenstvo Jugoslavije v motociklizmu predstavljalo vrhunec motošporta na Balkanu. Njegovo srce je utripalo na legendarni stezi – Automotodrom Grobnik pri Reki, ki še danes velja za simbol tiste nepozabne dobe.

Grobnik – več kot le steza

Zgrajen leta 1978 kot odgovor na zahteve sodobnega motociklizma in varnosti, je Grobnik kmalu postal osrednje prizorišče vseh pomembnih moto-dogodkov v nekdanji državi. Ta 4,2 kilometra dolga steza, speljana skozi kraški svet nad Reko, je bila kraj, kjer se je pisala zgodovina. Tam ni šlo le za točke in pokale – šlo je za čast, ponos in nepopisno ljubezen do hitrosti.

Več kot šport – tovarištvo in skupna strast

Kar je ta čas naredilo zares poseben, ni bilo le tekmovanje. Dirkači, kljub rivalstvu na stezi, so bili povezani v močno skupnost. Med njimi je vladalo tovarištvo, ki je presegalo državne, politične in ideološke meje. V boksih so si pomagali z orodjem, deli in tudi nasveti – saj so vedeli, da so vsi del iste zgodbe.


Dediščina, ki ostaja

Danes, ko svet motociklizma narekujejo milijoni in sodobna tehnologija, se nostalgiki radi spominjajo tistih časov, ko je bil motošport še surov, iskren in srčen. Grobnik še vedno živi – kot spomin na čase, ko je bil tempelj hitrosti za generacije jugoslovanskih dirkačev.


Silvo Habat – Prvi in edini iz Jugoslavije v kraljevem razredu svetovnega motociklizma

Ko govorimo o legendah motociklizma iz prostora nekdanje Jugoslavije, ima Silvo Habat posebno, skoraj nedotakljivo mesto. Ne le zaradi številnih zmag in naslovov na domačih stezah, ampak predvsem zato, ker je kot edini dirkač iz socialistične Jugoslavije uspel prodreti v kraljevski razred svetovnega prvenstva – GP 500 ccm, danes poznan kot MotoGP.


Preboj izza železne zavese

V času, ko so bile meje zaprte, valutni tokovi strogo nadzorovani, zahodna tehnika pa skoraj nedosegljiva, se je zdelo, da za dirkača iz Jugoslavije ni poti v svetovno elito. Toda Silvo Habat je bil izjema. S talentom, odločnostjo in trmo je storil nekaj, kar je bilo takrat skoraj nemogoče – prebil se je med svetovno elito.


Na začetku osemdesetih let je nastopil v razredu GP 500, kjer so takrat kraljevali velikani, kot so Kenny Roberts, Freddie Spencer, Eddie Lawson, Randy Mamola in Wayne Gardner. Dirkal je s privatnim motorjem znamke Honda , s katerim se je pogumno podal v boj proti tovarniškim ekipam, opremljenim z najnovejšo tehnologijo in neprimerljivo večjimi proračuni.


Pogum in surova volja

Habata ni ustavila ne pomanjkljiva oprema, ne pomanjkanje rezervnih delov. Na dirkah svetovnega prvenstva se je pogosto sam spopadal s pripravo motocikla, logistiko in celo z birokratskimi ovirami. Kljub temu je večkrat opozoril nase s solidnimi nastopi in junaškimi vožnjami, pri čemer si je prislužil spoštovanje konkurence in občudovanje gledalcev.


Za mnoge mlade navdušence po vsej Jugoslaviji je bil Habat dokaz, da tudi “naši” zmorejo – da talent in neukročena volja lahko prodreta v svetovno elito, ne glede na politični ali gospodarski sistem.


Nazaj na domače steze – Grobnik kot kraljestvo

Čeprav je svetovno prvenstvo zahtevalo izjemne napore, se je Silvo redno vračal tudi na domače steze, predvsem na Grobnik, kjer je ostal nesporna legenda. Tu je, v družbi domačih rivalov – Erjavca, Pintarja, Pavliča, Leljak, Šole in še mnogih drugih da ne naštevam vseh  – blestel kot dirkač, tehnični mojster in simbol tistega, kar je bilo v motošportu najplemenitejše.


Več kot dirkač – simbol sanj

Silvo Habat je za mnoge ostal več kot športnik – postal je simbol možnosti, vztrajnosti in sanj, uresničenih kljub sistemskim omejitvam. Njegova zgodba je danes navdih za vse generacije, ki iščejo svoj prostor pod soncem, naj bo to na dveh kolesih ali kjerkoli drugje.


Tisto, kar je najbolj zaznamovalo to dobo, pa ni bila le tekmovalnost. Bila je tovarišija. Vsi so si pomagali – si posojali dele, nudili roko v boksih, delili nasvete. Če je nekomu počila vilica, se je našla nova. Če je zmanjkalo goriva, so ga prinesli iz drugega šotora. To je bila dirkaška družina.


Zapisi v srcu, ne le na papirju

Danes, ko tehnologija kroji šport, in ko so dirkači obdani z inženirji, telemetrijo in sponzorskimi proračuni, je spomin na tiste čase še toliko bolj dragocen. Takrat je šlo za ljubezen, za obrt, za srce. Vsaka zmaga je bila ročno zgrajena, z oljnimi rokami in neprespanimi nočmi.


Silvo Habat je bil vrh tega hriba – toda hrib je stal zaradi vseh. Zato ta zapis ni le o njem – je o vsem tistem času, o vsem tistem narodu, in o vseh teh ljudeh, ki so vozili, gradili, popravljali, navijali – in predvsem verjeli.

Vsak izmed njih je prispeval delček v mozaik, ki danes velja za zlato dobo jugoslovanskega motociklizma

Danes se marsikaj meri v sekundah, konjskih močeh in sponzorskih pogodbah. A tisto, kar se je nekoč dogajalo na Grobniku in drugih stezah bivše Jugoslavije, se ne meri v številkah – meri se v spominih, pogumu in pristnem dirkaškem duhu.

To je bil čas, ko so se motorji sestavljali doma, deli skrivali pod sedeži avtomobilov čez mejo, in ko je vsak krog pomenil ne samo boj za zmago, ampak tudi dokaz, da srce lahko premaga vse ovire – tudi meje in sisteme.

Silvo Habat, Mitja Erjavec, Janez Pintar, Mitja Gustinčič,  Alojz Pavlič, Hegel, Zdravko Leljak, Ivan Šola, Zdravko Matulja .............









in mnogi drugi niso bili le dirkači. Bili so sanjarji, borci in pionirji, ki so tlakovali pot za vse, ki danes dirkajo v mnogo lažjih pogojih.

Naj bo ta zapis poklon njim – in vsem tistim neimenovanim mehanikom, očetom, materam, navijačem in prostovoljcem, ki so skupaj ustvarili eno najlepših poglavij motošporta na naših tleh.

Kajti ko so motorji utihnili , je ostalo nekaj več – zgodovina, ki še vedno živi v srcih vseh, ki se spomnijo.


Foto : © Ervin Kordič Rojc 







nedelja, 18. maj 2025

"Epski spopad v Mostu: Bulega na ciljni ravnini ukradel zmago Razgatlıoğluju"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 18.5.2025 


Dirkaški vikend svetovnega prvenstva Superbike (WorldSBK) v češkem Mostu, ki je potekal od 16. do 18. maja 2025, je postregel z izjemnimi dirkami, rekordi in nepozabnimi trenutki za navijače.

Napeta bitka med Razgatlıoğlujem in Bulego v dirki 2

Nedeljska dirka 2 je prinesla eno najbolj razburljivih končnic v zgodovini WorldSBK. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) je vodil večino dirke in bil na poti do drugega zaporednega hat-tricka na stezi Autodrom Most. Vendar pa je Nicolò Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) v zadnjem krogu pripravil presenečenje. Na ciljni ravnini je uspel prehiteti Razgatlıoğluja in zmagal z razliko le 0,027 sekunde. To je preprečilo Razgatlıoğluju, da bi ponovil popoln vikend, kot mu je uspelo v prejšnjih dveh dirkah.

Tehnične težave Razgatlıoğluja

Po dirki je bil Razgatlıoğlu razočaran zaradi tehničnih težav, ki so ga pestile v zadnjih krogih. Izjavil je: "Ne razumem te tehnične težave, zaradi katere sem izgubil prvo mesto." Kljub temu je pokazal izjemno vožnjo in dosegel najhitrejši krog dirke s časom 1’30.379. 

Ostali izstopajoči dirkači

Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) je zasedel tretje mesto, zaostal je 16,276 sekunde za zmagovalcem. Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) je končal na četrtem mestu, Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) pa na petem. Axel Bassani (Bimota by Kawasaki Racing Team) je zaključil dirko na šestem mestu.


Vpliv na skupno razvrstitev

Po tej dirki je Bulega ohranil vodstvo v skupni razvrstitvi, vendar se je njegova prednost pred Razgatlıoğlujem zmanjšala. Danilo Petrucci se je s tretjim mestom na tej dirki povzpel na tretje mesto v skupni razvrstitvi, prehitel je Álvara Bautisto, ki je po trčenju v prvem ovinku dirko zaključil na petem mestu.

Vikend v Mostu je ponovno dokazal, kako nepredvidljivo in napeto je lahko svetovno prvenstvo Superbike. Naslednja dirka bo potekala v Misanu, kjer bodo dirkači nadaljevali boj za naslov prvaka.


Razgatlioglu je pojasnil svoj pogled na njuno epsko bitko: „Zame je bila to smola, saj sem v vsakem krogu tako močno pritiskal. Vložil sem res veliko truda. V zadnjem krogu, v zadnjem ovinku, ne razumem zakaj. Izgubil sem prvo mesto. Zaradi tega sem zelo jezen. Običajno me je Ducati vedno prehitel po šahovnici. Morda je bilo krivo gorivo ali elektronika, vendar čakam na odgovor ekipe. To ni dobro, saj sem v vsakem krogu pritiskal, prav v zadnjem krogu in na ravnini pa sem izgubil P1. Nisem zadovoljen.


„Običajno je Ducati zelo močan v zadnjem ovinku in na ravnini. V prvem zavoju ni bilo mogoče napasti. Poskusil sem z drugačno strategijo. Na začetku dirke sem samo sledil Nicolu in vozil normalno ter pazil na zadnjo pnevmatiko. Nato sem začutil, da sem pripravljen voziti sam, in ga prehitel. Na dirki sem običajno lahko držal močan tempo, vendar sem se ob koncu dirke začel vrteti. Na ravnini sem veliko izgubil, ker je bil Ducati tako močan. Z vsakim krogom se je zaostanek zmanjševal. V zadnjem krogu sem zaradi nerazumljive tehnične težave izgubil P1. Na začetku dirke smo imeli dober boj.“



foto : © sbk 


četrtek, 15. maj 2025

"Ko talent sreča jekleno voljo: Márquez – fenomen brez primere"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 15.5.2025  


"Agostini ima prav – takšnega talenta še ni bilo"

Marc Márquez pri 32 letih ni samo izjemen dirkač, temveč tudi fenomen, ki presega meje običajnega v svetu motošporta. Ko danes gledamo, kako se še vedno bori za zmage in premaguje bistveno mlajše, telesno sveže in tehnično izjemno podkovane tekmece, ne moremo mimo dejstva, da gre za enega največjih talentov, kar jih je motociklistični šport kdaj koli videl.

Njegova kariera ni bila samo zmagovalna – bila je tudi boleča, kruta in polna ovir. Številne poškodbe, še posebej tista huda zlomljena roka leta 2020, bi marsikoga zlomile. A Márquez se je vračal. Ne enkrat, ne dvakrat – znova in znova. In ne samo, da se je vrnil – danes ponovno zmaguje. To ni več samo zgodba o hitrosti, ampak zgodba o neuničljivi volji, mentalni trdnosti in neprimerljivem tekmovalnem duhu.

Ko nekdo, kot je Giacomo Agostini – 15-kratni svetovni prvak in živa legenda – reče, da takšnega talenta zgodovina motorizma še ni imela, to ni izjava iz vljudnosti. To je priznanje velikana drugemu velikanu. Márquez združuje vse: naravni talent, natančnost, agresijo, iznajdljivost in neustrašnost. Je dirkač, ki lahko prehiti tam, kjer drugi niti ne poskušajo, in ki čuti mejo oprijema tako intuitivno, kot bi imel senzorje v zapestju.

Najpomembneje pa je, da je Marc Márquez redefiniral, kaj pomeni biti šampion. Ni več pomembna samo mladost. Pomembna je izkušnja, znanje, srce – in Márquez ima vse to. Če bo nadaljeval tako, kot kaže letos, bo njegova zgodba ena najbolj navdihujočih v zgodovini motociklizma.

In morda – le morda – bo nekoč tudi njegovih naslovov toliko kot Agostinijevih. Čeprav jih bo dosegel na popolnoma drugačen način – s padci, povratki in s srčnostjo, ki jo ima le redkokdo.




foto : © dorna  


ponedeljek, 12. maj 2025

"Zarcojev dan slavja: Francija po 71 letih končno dočakala zmago v Le Mansu!"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 12.5.2025


Zgodovinska zmaga: Johann Zarco prvi francoski zmagovalec domače dirke MotoGP po letu 1954!

Le Mans, 11. maj 2025 – MotoGP je danes dobil novo zgodovinsko poglavje, ko je Johann Zarco s sijajno in nepopustljivo vožnjo osvojil Veliko nagrado Francije na legendarnem dirkališču v Le Mansu. Po 71 letih je tako Francija končno dočakala domačega junaka na najvišji stopnički – zadnji, ki mu je to uspelo, je bil Pierre Monneret davnega leta 1954.

Zarco, dolgo časa znan kot »večni kandidat za zmago«, je danes zlomil uroke in dvome, ki so ga spremljali skozi večino kariere. Pred domačimi navijači, ki so množično napolnili tribune in ustvarili električno vzdušje, je pokazal mojstrsko vožnjo, polno odločnosti, natančnosti in hladnokrvnosti.

Dirko je začel odločno, ostal na dežnih gumah , klub zmedi med ostalimi , ki so se odločili menjevat motorje  z različnimi gumami (slick - dežne)  je od  samega štarta vozil preudarno 
in nato zadržal vodstvo kljub močni konkurenci vse do cilja. Tlak, ki ga prinaša dirkanje pred domačim občinstvom, je le še podžgal Zarca, ki je s to zmago presegel svoje dosedanje podvige in se z zlatimi črkami zapisal v zgodovino francoskega športa.

Ob prihodu v cilj so se tribune Le Mansa dobesedno zatresle. Navijači so skandirali njegovo ime, zastave so vihrale, solze sreče pa so orosile oči mnogih – tudi sam Zarco ni mogel skriti čustev.

»To je največji dan v mojem življenju. Hvala Francija, hvala vsem, ki ste verjeli vame! To sem sanjal vse od začetka kariere,« je v solzah povedal novi francoski heroj.

Zarco je s to zmago končno dopolnil svojo kariero, ki je že vsebovala številne uvrstitve na stopničke, a nikoli prej zmage v kraljevskem razredu – še posebej ne doma. Danes se je to spremenilo.

Francija ima znova MotoGP zmagovalca. In to doma.

Johann Zarco – le héros de la République!

Foto : ©dorna  

nedelja, 11. maj 2025

"Ameriška ikona vstopa v MotoGP: prihaja spektakel, kot ga še ni bilo!"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc  

Objavljeno : 11.5.2025 


Harley-Davidson vstopa v MotoGP svet: nova globalna dirkaška serija z začetkom leta 2026 ! 

MotoGP, znan kot najhitrejši in najbolj razburljiv motociklistični šport na svetu, bo kmalu bogatejši za izjemno novost – v sezoni 2026 se bo karavani pridružila nova globalna dirkaška serija v sodelovanju s kultno ameriško znamko Harley-Davidson.

Harley-Davidson in MotoGP sta napovedala lansiranje ekskluzivne serije prvenstva, v kateri bodo dirkali posebej pripravljeni motocikli tipa bagger – natančneje Harley-Davidson Road Glide. Ta nova tekmovalna platforma bo združila prepoznavno ameriško karizmo in moč z vrhunskim evropskim in svetovnim dirkaškim spektaklom.

Serija bo obsegala 12 dirk, razporejenih na šestih izbranih MotoGP vikendih, in sicer po Evropi in Severni Ameriki. Vsaka postaja bo gostila dve dirki na krog, kar pomeni intenziven dirkaški program in obilo priložnosti za napetosti ter spektakel na progi.

Pričakuje se, da bo serija gostila šest do osem ekip, vsaka z dvema tekmovalcema. Vse ekipe bo podpirala tovarniška enota Harley-Davidson Factory Racing, kar zagotavlja profesionalen in tehnično dovršen nastop.

Vodstvo podjetja Harley-Davidson projekt vidi kot pomemben korak v prihodnost blagovne znamke. "To je nov pogumen korak v globalnih dirkaških ambicijah podjetja Harley-Davidson. Harley-Davidson je že od svojih začetkov pred več kot 120 leti pionir na področju zmogljivosti na cesti in zunaj nje. V zadnjem času predstavljamo zmogljivost z dirkanjem v seriji MotoAmerica Mission King of the Baggers in z izdelki, ki se razlikujejo po zmogljivosti, kot sta naše novo motorno kolo CVO RR in naš CVO Road Glide ST. Videli smo, kako je zmogljivost odmevala pri voznikih in navijačih, in vemo, da si želijo še več," je dejal Jochen Zeitz, predsednik in izvršni direktor družbe Harley-Davidson. "S to novo serijo smo navdušeni, da bomo na svetovno prizorišče pripeljali novo obliko dirkanja. To ni le drzno in novo poglavje za našo blagovno znamko, ki slavi našo dediščino, hkrati pa se pomika v prihodnost, ampak bo tudi izjemen spektakel na največjem salonu motociklov na svetu."

Tudi pri Dorna Sports, ki je imetnik pravic za MotoGP, z velikim pričakovanjem gledajo na novo partnerstvo. „Sodelovanje s podjetjem Harley-Davidson je vznemirljiva priložnost za obe strani,“ je poudaril Carmelo Ezpeleta, izvršni direktor podjetja Dorna Sports. "Podjetju Harley-Davidson ponujamo resnično mednarodno platformo za razširitev njihovega globalnega dosega, Harley-Davidson pa je v odličnem položaju, da se nam pridruži pri predstavitvi našega športa novemu občinstvu, saj smo se povezali z eno najbolj ikoničnih blagovnih znamk življenjskega sloga v ZDA. To partnerstvo ima velik potencial za obe naši strategiji in bo prineslo pravi spektakel za navijače, ki bo v vikende za Veliko nagrado, kjer bo serija tekmovala, vnesel povsem nov pridih."

S tem projektom Harley-Davidson ne le širi svojo globalno prisotnost, temveč tudi povezuje strastno skupnost svojih privržencev z dinamičnim svetom MotoGP. Nova serija obeta edinstven dirkaški slog, globoko grmenje motorjev in svež pristop, ki bo nedvomno pritegnil novo občinstvo ter dodatno popestril MotoGP vikende.


FOTO : Dorna  





sobota, 10. maj 2025

"Marquez podira rekorde, Quartararo lovi sanje pred domačo publiko!"

 Avtor : Tina Kordič 

Objavljeno : 10.5.2025


Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) je prvi dan dirkaškega vikenda v Le Mansu zaznamoval z izjemno predstavo. Šestkratni svetovni prvak v elitnem razredu je z novim rekordom steze – 1:29,855 – dominiral petkov trening in že zgodaj nakazal, da je resen kandidat za sobotno pole position in nedeljski oder za zmagovalce.

Navdušenja nad hitrim Špancem ni manjkalo, a skoraj večja pozornost je bila usmerjena v domačega asa Fabia Quartararoja (Monster Energy Yamaha MotoGP), ki si je pred domačimi navijači privozil odlično drugo mesto. Francoz je pokazal, da zna izkoristiti domačo atmosfero in bo v sobotnih kvalifikacijah zagotovo napadal še višje.

Tretje mesto je pripadlo aktualnemu svetovnemu prvaku Francescu Bagnaii (Ducati Lenovo Team), ki je bil sicer večino treninga v ospredju, a ob koncu ni uspel odgovoriti na Marquezov peklenski tempo.

Trening se je razplamtel v zadnjih 30 minutah, ko se je vrstni red začel hitro spreminjati. Maverick Viñales (Red Bull KTM Tech3) je postregel z močnim odgovorom in KTM-ju privozil visoko drugo mesto pred zadnjo fazo, s čimer je jasno pokazal, da zna presenetiti tudi na francoski stezi.

Med največjimi premiki je izstopal Luca Marini (Honda HRC Castrol), ki je s pomočjo mehke zadnje gume napredoval izven prve deseterice vse do četrtega mesta. V nasprotju z njim pa dan ni bil uspešen za njegovega moštvenega kolega Joana Mira, ki je 17 minut pred koncem doživel padec v zavoju 13 in trening končal na tleh.

Pred sobotnim kvalifikacijskim dnem in popoldanskim Tissot Sprintom se torej že izrisujejo prve resne karte. Marquez kaže, da je v Le Mans pripotoval z jasnim ciljem – zmago. Quartararo pa z bučno podporo tribun lovi svojo prvo letošnjo zmago pred domačo publiko.

MotoGP se torej vrača v vsej svoji drami – in Le Mans je pripravljen na spektakel.


Foto : ©Dorna 






četrtek, 8. maj 2025

Tim Gajser: »Poskusil sem vse, a rama ni zdržala. Operacija je bila edina pot naprej.«

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 8.5.2025 









Slovenski motokros as Tim Gajser je danes s svojimi sledilci na družbenih omrežjih delil težko, a pomembno novico – uspešno je prestal operacijo rame, ki mu je v zadnjih tednih povzročala vse več težav.


V iskrenem in čustvenem videosporočilu iz bolniške postelje je Tim, ki nas je v preteklosti že tolikokrat navdušil z junaškimi vožnjami in nepopustljivostjo, tokrat spregovoril kot človek – ranljiv, a odločen. »Danes sem prestal operacijo. Malo sem žalosten, da ta čas ne sedim na motorju v pripravah na naslednjo dirko,« je dejal s pogledom, ki je razkrival, kako težka je bila ta odločitev za športnika njegovega kova.


Gajser ni skoparil z besedami, ko je pojasnil razloge: »Žal nisem imel nobene druge možnosti kot operacijo, če želim na motorju spet sedeti dobro pripravljen. Poskusil sem vse drugo, vendar rama enostavno ni bila dovolj stabilna, tako da je bila operacija zame edina rešitev.«


Čeprav so podrobnosti o dolžini okrevanja še nejasne, vse kaže, da je z današnjim dnem najverjetneje izgubljena letošnja sezona svetovnega prvenstva MXGP. To je grenka novica tako za Gajserja kot za številne navijače, ki so v njem znova videli kandidata za naslov.


Izkušeni borec iz Pečk, ki je v svoji karieri že večkrat premagal poškodbe in se vrnil močnejši, se tudi tokrat ne predaja. Zahvalil se je zdravnikom, svoji ekipi in vsem navijačem, ki mu stojijo ob strani: »Hvala vsem za lepe želje in podporo. To mi res veliko pomeni.«


Za slovensko motokros skupnost in vse športne navdušence je to trenutek, ko ne štejejo le točke in rezultati – šteje srce, borba in človeška zgodba. Tim Gajser je več kot le prvak na progi. Je simbol predanosti, vztrajnosti in iskrene ljubezni do športa.


Zdaj potrebuje čas, da se telo pozdravi – a duha mu ni nikoli primanjkovalo. Če smo ga kdaj potrebovali, da zmaguje, ga danes še bolj potrebujemo, da čuti, da ni sam. Da ga Slovenija podpira maximalno.

 Tim, drži se. Tvoja pot se nadaljuje – mi pa smo s tabo na vsakem koraku.



foto : © fotokorda 

sreda, 7. maj 2025

"Jan Pancar – tiha moč slovenskega motokrosa, ki premaguje svetovne legende"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 

Objavljeno : 7.5.2025 



Janu Pancarju bi morali ploskati stoje: Slovenci, sploh se ne zavedamo, kakšnega motokros asa imamo!




Ko govorimo o slovenskem motokrosu, najprej pomislimo na Tima Gajserja. Petkratni svetovni prvak je brez dvoma legenda slovenskega in svetovnega športa. A prav ob njem se tiho, vztrajno in izjemno srčno razvija zgodba še enega našega motokros dragulja – Jana Pancarja. In prav je, da jo začnemo jemati resno.


Pancar že vrsto let nastopa med svetovno elito, a v zadnjih sezonah se njegova zgodba spreminja v nekaj posebnega. V sezoni 2025 je Jan naredil velik preskok v razredu MXGP, kjer ne nastopajo več mladinci, temveč prekaljeni profesionalci z milijonsko podporo tovarniških ekip. A tudi tam Pancar ne igra stranske vloge. Daleč od tega.


Na zadnjih dirkah redno premaguje imena, ki jih marsikdo šteje med največje v zgodovini športa – Jeffreyja Herlingsa, Maxima Renauxa in številne druge tovarniške zvezdnike. In to ne zaradi sreče ali naključij, temveč zaradi hitrosti, izjemne fizične pripravljenosti in neomajne osredotočenosti.


In zdaj si predstavljajte tole: medtem ko večina njegovih tekmecev potuje na dirke s poltovornjaki, avtodomi in polno logistično podporo, Jan Pancar naokrog po Evropi potuje s skromnim kamperjem in prikolico – skupaj z očetom. Oče mu pomaga pri vsem – od mehanike do organizacije, Jan pa mu to vrača z borbo na progi. Skoraj filmska zgodba o predanosti, družinski povezanosti in športnem pogumu.


Pancar ni član tovarniške ekipe, nima zaledja, kot ga imajo konkurenti. A ima nekaj, česar se ne da kupiti – nepopustljiv značaj, iskreno predanost športu in mirno samozavest. Njegove vožnje so postale tehnično dovršene, pametno razporejene in predvsem – nevarne za vsakega tekmeca na stezi.


Ko ga opazuješ, kako prehiteva zvezdnike z dresi tovarniških barv, začneš razmišljati: ali mi v Sloveniji sploh vemo, kaj imamo? Jan je že zdaj eden izmed najboljših slovenskih motokros voznikov vseh časov – ob Gajserju, Irtu, Gerčarju in ostalimi, da ne naštevam vseh. A za razliko od mnogih predhodnikov, ima Jan še vse pred sabo.


Če bo šlo vse po načrtih, bo kmalu sposoben voziti tudi za stopničke. In če mu uspe preboj v bolj konkurenčno ekipo ali dobi podporo, ki si jo zasluži, lahko Slovenija v prihodnjih letih dobi še enega stalnega člana elitne deseterice MXGP. In morda celo več.


Zato, Slovenci, podprimo Jana Pancarja zdaj, ko piše svojo zgodbo. Ne čakajmo, da bo nekoč v knjigah, da bomo šele takrat rekli "saj smo vedeli". On namreč zdaj, prav zdaj, vsak vikend znova piše zgodovino slovenskega motokrosa.


243 in 253 – številčni most med Gajserjem in Pancarjem : 

Tim Gajser nosi številko 243, Jan Pancar pa 253. Med številkama je le ena majhna razlika – srednja številka 4 pri Gajserju in 5 pri  Pancarju . Obe se začneta z 2 in končujeta s 3, kar ustvarja zanimivo številčno vzporednico. Naključje ali usoda? V vsakem primeru lepo simbolizira povezavo dveh slovenskih motokros sil .









foto : © fotokorda 

ponedeljek, 5. maj 2025

GAJSER PRED NAJTEŽJO ODLOČITVIJO SEZONE: BORITI SE ALI OZDRAVITI?

 Objavljeno: 5. 5. 2025

Avtor: Ervin Kordič Rojc, ZADNJI KROG


Ko telo ne more več slediti srcu, nastopi trenutek tišine, v kateri se rojevajo najtežje odločitve.


Tim Gajser, petkratni svetovni prvak v motokrosu, se je znova znašel na razpotju, ki presega meje dirkališča. Po trdem padcu in nedavni poškodbi rame, ki mu je preprečila nastop na dirki za VN Portugalske, je pred izjemno težko dilemo – nadaljevati sezono kljub bolečini ali se ustaviti in dati telesu čas, ki ga potrebuje za celovito okrevanje.


To ni več le športna zgodba. To je zgodba o pogumu, o tihem boju znotraj človeka, ki že vse življenje dokazuje, da zna vstati, ko drugi omagajo. A tokrat je drugače.

To ni več bitka za sekunde, za točke, za stopničke. To je bitka za prihodnost.


Gajser je v letošnjo sezono vstopil z neomajno odločnostjo. Po  mukah z zlomi čeljusti, stegnenice,in še marsikaj drugega,  se je z neverjetno predanostjo vrnil med najboljše. Njegovi letošnji nastopi so bili dokaz, da sodi v sam vrh svetovnega motokrosa. A prav ko se je znova vzpenjal proti vrhu, ga je telo izdalo.


Poškodba rame, o kateri krožijo številne govorice, naj bi bila resnejša, kot se je sprva zdelo. Čeprav uradne potrditve še ni, vse bolj glasno odmeva možnost, da bo potrebna operacija ali vsaj daljša rehabilitacija.


V ozadju številk, točk in boja za naslov svetovnega prvaka se dogaja tisto, kar navzven pogosto ostane nevidno – notranji boj športnika, ki mora izbirati med ambicijo in zdravjem. Tim se namreč še vedno bori za naslov, kljub izpuščeni dirki ostaja v igri. A vsak nadaljnji nastop brez popolnega okrevanja pomeni tveganje – ne le za sezono, temveč tudi za njegovo dolgoročno kariero. Odloča se na robu – med bolečino in upanjem, med ponosom in previdnostjo.


Vsaka ura tišine zdaj odmeva glasneje od hrumenja motorjev. In vsak pogled v prihodnost je zamegljen s skrbjo, kaj bo prinesel naslednji dan.

To ni trenutek za prenagljene odločitve. To je trenutek, ko moraš globoko vdihniti – in zbrati pogum, ki ni glasen, ampak tih. In morda še težji.


Odločitev je še težja, ker ni zgolj njegova. V igri so pričakovanja ekipe, navijačev, sponzorjev in celotne slovenske športne javnosti, ki ga spremlja zvesto že več kot desetletje. A najbolj pomembno vprašanje, ki si ga mora zdaj zastaviti, je: »Kaj je prav zame, za moje telo in mojo prihodnost?«


V zgodovini športa smo videli številne šampione, ki so šli preko meje – nekateri so se vrnili močnejši, drugi pa so ceno plačali s prezgodnjim koncem kariere. Gajser, kot izjemno preudaren in izkušen dirkač, zagotovo ve, da resni šampioni znajo prepoznati pravi trenutek, ko je treba stopiti korak nazaj – ne zaradi šibkosti, temveč zaradi poguma.


Kakršnakoli bo njegova odločitev, si Tim zasluži spoštovanje.

Če se odloči za rehabilitacijo, bo to dejanje zrelosti in notranje moči. Če bo poskušal nadaljevati kljub bolečini, pa bo to novo poglavje v njegovem boju, ki ga že leta piše z neomajno voljo in ljubeznijo do motokrosa.


V tem trenutku si ne zasluži pritiskov, temveč podporo. Četudi sezona 2025 ne bo imela zmagoslavnega konca, pa bo prav ta odločitev – težka, boleča in človeška – tista, ki ga bo v očeh mnogih naredila še večjega.


foto : ©fotokorda 

nedelja, 4. maj 2025

Tim Gajser izgubil vodstvo, a ni izgubil naše podpore !

 Avtor : Ervin Kordič Rojc

4.5.2025



Vrhunski šport je lep in krut hkrati. V trenutku te lahko dvigne v nebo – in v naslednjem te prizemlji z vso močjo realnosti. To trenutno doživlja Tim Gajser, naš šampion, ki je zaradi poškodbe izpustil dirko za svetovno prvenstvo v motokrosu na Portugalskem in tako izgubil vodstvo v skupnem seštevku MXGP 2025.


Bolečina ni samo fizična – gre tudi za psihološki udarec, ki ga razumejo le tisti, ki so kdaj stali na robu najvišjih ciljev. Tim je po odličnem začetku sezone pokazal, da je znova kandidat za naslov svetovnega prvaka. Toda poškodba rame, ki jo je staknil pred portugalsko dirko, je prinesla novo preizkušnjo.


Zdaj je pred težko odločitvijo – naj tvega in kljub poškodbi nadaljuje sezono, ali naj izbere pot operacije, ki bi pomenila konec letošnjega boja za naslov, a morda rešila njegovo dolgoročno kariero?


Ne glede na to, katero pot bo izbral, si Tim zasluži nekaj več kot aplavz – zasluži si našo neomajno podporo. Vztraja, bori se, in čeprav tokrat ni mogel stati za štartno rampo, ostaja vzor predanosti, discipline in poguma. Njegova odločitev, kakršna koli že bo, bo težka. A če kaj vemo o Timu Gajserju, vemo, da bo vedno sprejel tisto, kar bo najbolje za njegovo zdravje in prihodnost.


Vrhunski šport ne dopušča napak, ne prinaša milosti. Vendar prav zato občudujemo tiste, ki znova in znova vstajajo, ki ne obupajo, ki ostanejo zvesti svoji strasti. Tim je eden takšnih. In dokler bo del motokrosa – bodisi kot tekmovalec, bodisi kot simbol tega športa – bomo ob njem stali tudi mi.


Za nas ostaja prvak.

A slovenski motokros ne sloni samo na enem ramenu. V ognju imamo še enega izjemnega voznika – Jana Pancarja. Iz sezone v sezono opozarja nase z zrelostjo, hitrostjo in odločnostjo, ki nakazujejo, da se v njem rojeva še en vrhunski dirkač. Navijali bomo tudi zanj, z vsem srcem, saj v teh trenutkih potrebujemo glasno podporo, ne le enemu, temveč obema slovenskima asoma.


Vrhunski šport ne dopušča napak, a prav zato še bolj cenimo tiste, ki vztrajajo. In Tim Gajser je dokaz, da pravi šampioni ne zmagujejo le z motorjem – temveč s srcem.



Foto : ©fotokorda 

Ervin Kordič Rojc

"Gajserjev povratek na obzorju" - "Timov signal upanja: kmalu spet na motorju"

 Avtor : Ervin Kordič Rojc  8.7.2025  Nazaj v sedlo, Tim! "Tim Gajser: Po dveh mesecih bolečin znova nasmeh" Kako lepo je videti o...