Zadnji Krog - Last lap magazine

Zadnji Krog  -  Last lap magazine
»Vsaka zgodba ima svoj zadnji krog.«

sobota, 25. maj 2024

MOTO GP SPRINT DIRKA V BARCELONI

 ZMAGA ZA Espargaroja  , Marquez v dramatičnem sprintu v Barceloni premagal Acosto !


Na dirki Tissot Sprint so v soboto velike priložnosti ostale neizkoriščene, saj so trije dirkači iz ospredja, zaključili dirko v pesku. 

Ko so ugasnile luči, je Bagnaia z drugega mesta na startni rampi naredil holeshot, Acosta pa se je izmuznil in začel zasledovanje. Binder je prav tako hitro začel in napredoval, vendar je nato ponovno izgubil proti Raulu Fernandezu, ki se je z Aprilio uvrstil na tretje mesto.


Acosta je kmalu začel napadati za vodstvo, vendar je Bagnaia prav tako kmalu vrnil udarec. Raul Fernandez ju je nadlegoval, in ko je Acosta v tretjem krogu napadel v prvem zavoju in ga prevzel nazaj, se je stroj Trackhouse v tretjem zavoju soočil z aktualnim prvakom.


Nato se je na čelu dirke zgodil slavni, a razmeroma čisti kaos, v katerem je Raul Fernandez postal vodilni dirkač, potem ko je prehitel Acosto. Stroj podjetja Trackhouse je popolnoma letel, medtem ko sta se Binder in novinec borila tik za njim, pri čemer sta bila na vrsti položaj in dodatna slava RC16. Ko se je Acosta v prvem zavoju prilepil, je bil Fernandez že osem desetink pred njim. Nenadoma pa se je za dirkača ekipe Trackhouse vse podrlo, saj je v 10. ovinku zdrsnil, z glavo v rokah in v redu.


Od tu naprej je bilo videti, da se bo v boju za vodstvo razplamtel dvoboj med Binderjem in Acosto, vendar je 33-letnik dobil prednost in začel nabirati zaostanek - namesto njega se je moral Bagnaia boriti z Acosto. Kmalu pa je drugi vodilni v dirki zdrsnil Binder, saj se je prednji del KTM-a poslovil v petem ovinku.


Tako je vodstvo ostalo v dvoboju med Bagnaio in Acosto ali obratno. V zavoju 1 je bil bojišče in novinec je izvedel potezo, ki je hitro postala njegov barcelonski zaščitni znak, vendar je voznik št. 1 hitro našel odgovor na robniku na notranji strani zavoja 3. Brutalno? Da. Opravljeno delo? Da. Od tam je Bagnaia začel graditi zaostanek, Espargaro pa je bil na pohodu, da bi preizkusil Acostovo obrambo, našel pot skozi in začel zasledovati aktualnega prvaka.


Zadnja drama se je zgodila v zadnjem krogu. Zdi se, da je imel vse v žepu, a Bagnaia je v petem zavoju nenadoma zdrsnil in v gramozni pasti je izginilo tisto, kar bi lahko pomenilo ključne točke, saj je Jorge Martin (Prima Pramac Racing) doživel težji šprint zunaj boja za stopničke. Espargaro se je v dovolj čistem zraku prebil skozi cilj in si zagotovil pravljično zmago.


Tudi Marquez je v zadnjem sektorju zadržal Acosto, kar bi lahko pomenilo ključni preobrat v boju za naslov, pa se je izkazalo za veliko manj pomembno, saj je Martin v šprintu brez drame osvojil P4, čeprav sprva ni bil dovolj hiter. Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) se je dobro vrnil iz prve deseterice in dopolnil peterico najboljših, s tem pa se je vrnil tudi med prve tri v razvrstitvi, saj je Bagnaia padel na četrto mesto.





FOTO : motogp 


nedelja, 28. april 2024

SPOPAD TITANOV V MOTOGP-ju

 Spopad titanov: Bagnaia premagal Marqueza



Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España podira rekorde! Skozi vrata dirkališča Circuito de Jerez-Angel Nieto je konec tedna prišlo





skoraj 300.000 navijačev, kar pomeni, da je to najbolj obiskan dogodek v zgodovini MotoGP.


Prejšnji rekord je bil postavljen na dirki za VN Francije leta 2023, ko se je na 1000. dirki za VN Francije zbralo 278.805 navijačev. Po spektaklu v Jerezu je zdaj novo merilo 296.741 obiskovalcev na GP Španije leta 2024, kjer so si ogledali klasični obračun vseh časov.


Carmelo Ezpeleta, izvršni direktor družbe Dorna Sports, ki je imetnik pravic MotoGP: "Velika nagrada Španije v Jerezu je kultna. Vzdušje je vedno naelektreno, strast navijačev pa nekaj res posebnega - že v četrtek je mesto živelo z MotoGP. Ko smo dobili končne podatke o številu gledalcev, smo vedeli, da lahko pričakujemo impresivno število, vendar je blizu 300.000 gledalcev nekaj zelo posebnega.

MotoGP doživlja izjemno sezono , dirke v letu 2024 pa vsak teden dokazujejo, kako neverjeten je ta šport. Na dirki za VN Španije se je to le še enkrat pokazalo. Tudi zunaj dirkališča je veliko razlogov za praznovanje. Rekordna množica gledalcev, številke in občinstvo, ki smo jim bili priča v zadnjih nekaj mesecih in sezonah - to je eden najboljših trenutkov, kar jih je ta šport kdajkoli doživel. Na to smo zelo ponosni, hkrati pa smo se zavezali, da ga bomo prenesli na naslednjo raven in še enkrat na naslednjo raven, da bomo še naprej gradili na tem uspehu in širili MotoGP po vsem svetu.


ponedeljek, 1. april 2024

Liberty Media napovedala prevzem MotoGP


 

Ponedeljek, 01. april 2024

Družba Liberty Media Corporation je objavila dogovor o prevzemu MotoGP. MotoGP je vrhunec na dveh kolesih, v katerem 22 najhitrejših dirkačev tekmuje na posebej izdelanih prototipnih motociklih na nekaterih največjih dirkališčih na svetu in dosega hitrosti nad 360 kilometrov na uro/223 milj na uro. Od prve sezone leta 1949, ko je bilo v Evropi organiziranih šest dirk, se je ta šport razširil na več kot 20 velikih nagrad na petih celinah, televizijski prenosi pa dosegajo več sto milijonov gledalcev po vsem svetu. 

Z novim sporazumom bo družba Dorna Sports S.L., ekskluzivni imetnik komercialnih in televizijskih pravic za MotoGP, ostala neodvisno vodeno podjetje, ki je del skupine Formula One Group družbe Liberty Media. Carmelo Ezpeleta, ki je generalni direktor od leta 1994, bo ostal na svojem položaju in še naprej vodil podjetje s svojo vodstveno ekipo. Sedež podjetja bo še naprej v Madridu.


Dorna ima ekskluzivne pravice tudi za druge serije motociklističnih dirk, vključno s serijama MotoGP feeder Moto2 in Moto3, svetovnim prvenstvom FIM Enel MotoE, svetovnim prvenstvom MOTUL FIM Superbike in novim svetovnim prvenstvom FIM za ženske dirke na stezi.


Družba Liberty Media bo prevzela približno 86 % družbe Dorna, vodstvo družbe Dorna pa bo obdržalo približno 14 % lastniškega deleža v podjetju. Transakcija odraža vrednost podjetja Dorna/MotoGP™ v višini 4,2 milijarde EUR in vrednost lastniškega kapitala v višini 3,5 milijarde EUR, pri čemer se pričakuje, da bo obstoječi dolg MotoGP™ po zaključku transakcije ostal v veljavi. 

"Z nakupom MotoGP smo navdušeni nad razširitvijo našega portfelja vodilnih športnih in zabavnih sredstev v živo," je dejal Greg Maffei, predsednik in izvršni direktor družbe Liberty Media. "MotoGP je globalna liga z zvesto in navdušeno bazo navijačev, očarljivimi dirkami in finančnim profilom, ki ustvarja velik denarni tok. Carmelo in njegova vodstvena ekipa so ustvarili odličen športni spektakel, ki ga lahko razširimo na širše svetovno občinstvo. Poslovanje ima velike prednosti, mi pa nameravamo šport razvijati za navijače MotoGP, ekipe, komercialne partnerje in naše delničarje."


"To je popoln naslednji korak v razvoju MotoGP in veseli nas, kaj bo ta mejnik prinesel Dorni, paddocku MotoGP in navijačem," je dejal Carmelo Ezpeleta, izvršni direktor družbe Dorna. "Ponosni smo na globalni šport, ki smo ga razvili, ta transakcija pa je dokaz današnje vrednosti športa in njegovega potenciala za rast. Liberty ima neverjetne rezultate pri razvoju športnih sredstev in ne bi si mogli želeti boljšega partnerja za širitev navijaške baze MotoGP po vsem svetu."


Prevzem bo po pričakovanjih zaključen do konca leta 2024 in je pogojen s pridobitvijo dovoljenj in odobritev s strani organov, pristojnih za konkurenco in tuje naložbe v različnih jurisdikcijah.

O družbi Liberty Media Corporation 

Liberty Media Corporation upravlja in ima v lasti deleže v številnih medijskih, komunikacijskih in zabavnih podjetjih. Ti posli so vključeni v tri sledilne skupine delnic: Liberty SiriusXM Group, Formula One Group in Liberty Live Group. Dejavnosti in sredstva, ki se pripisujejo skupini Liberty SiriusXM Group (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK), vključujejo delež družbe Liberty Media v SiriusXM. Posli in sredstva, ki se pripisujejo skupini Formula One Group (NASDAQ: FWONA, FWONK), vključujejo hčerinski družbi družbe Liberty Media Formula 1 in Quint ter druge manjšinske naložbe. Posli in sredstva, ki se pripisujejo skupini Liberty Live Group (NASDAQ: LLYVA, LLYVK), vključujejo delež družbe Liberty Media v družbi Live Nation in druge manjšinske naložbe.

O družbi Dorna Sports, S.L. in MotoGP

Družba Dorna Sports je leta 1991 postala edini imetnik komercialnih in televizijskih pravic za svetovno prvenstvo FIM MotoGP. Družba Dorna, ki ima sedež v Madridu, prostore v Barceloni in podružnico v Rimu, je vodilna na področju športnega upravljanja, trženja in medijev ter je v preteklih letih beležila nenehno rast in se je razširila s tekmovanja MotoGP™ na druga vodilna prvenstva v motociklističnih dirkah po vsem svetu. Dorna ima ekskluzivne pravice za napajalni seriji MotoGP Moto2 in Moto3, MotoE, svetovno prvenstvo Superbike in svetovno prvenstvo FIM za ženske dirke na stezi.


MotoGP je vrhunec motociklističnega dirkanja, v katerem 22 najhitrejših dirkačev tekmuje s posebej izdelanimi prototipnimi motocikli na nekaterih najboljših dirkališčih na svetu. MotoGP se ponaša z najvišjimi hitrostmi nad 360 kilometrov na uro (223 milj na uro) in nagibi več kot 60 stopinj. Od leta 1949 se je ta šport razvil v več kot 20 velikih nagrad na petih celinah, televizijski prenosi pa dosegajo več sto milijonov gledalcev po vsem svetu.

nedelja, 31. marec 2024

MIKE TRIMBY BO SPREJET MED LEGENDE MOTOGP

 MIKE TRIMBY 



bo postal prvi nedirkač, ki bo sprejet v Dvorano slavnih, s čimer bo počaščen njegov prispevek k športu zunaj dirkališč.

Mike Trimby bo leta 2024 imenovan za legendo MotoGP, s čimer bodo počastili njegovo življenje, posvečeno motociklističnim dirkam za Veliko nagrado. Trimby je bil ustanovitelj in izvršni direktor združenja IRTA, s čimer je postal ena najpomembnejših osebnosti v zgodovini motociklističnih dirk Grand Prix in je imel ključno vlogo pri oblikovanju športa, ki je postal MotoGP™.


V počastitev njegovega prispevka k športu bo postal prva oseba, ki bo v Dvorano slavnih uvrščena izključno zaradi svojega dela zunaj dirkališča.


Kljub temu je Trimby v šestdesetih letih prejšnjega stoletja začel svojo kariero kot dirkač in mehanik. Vendar se je kmalu začel uveljavljati kot ključna osebnost zunaj dirkališč in se kot tak uveljavil do konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Leta 1982 so dirkači uradno zaprosili Trimbyja, da bi deloval kot njihov predstavnik, kar se je nekaj let pozneje formaliziralo z ustanovitvijo Mednarodnega združenja cestnih dirkalnih moštev (IRTA) leta 1986, ki ga je vodil Trimby.

IRTA, ki se zavzema za tekmovalce in ekipe, je ostala ključni del tega športa. Velik napredek na področju varnosti, ki je bil dosežen od ustanovitve organizacije, je v veliki meri posledica dela, ki so ga opravili Trimby, njegova žena Irene in IRTA.


Leta 1992 se je začelo tudi odlično sodelovanje med FIM, IRTA in družbo Dorna Sports, ki prav tako v veliki meri temelji, ki jih je v prejšnjem desetletju postavila IRTA, saj je dirkačem in ekipam omogočila, da so imeli glas za pogajalsko mizo.


Trimby bo v Dvorano slavnih sprejet na slovesnosti na Veliki nagradi Velike Britanije v Silverstonu in bo uradno postal legenda MotoGP.


Irene Trimby: "Mike bi bil zelo počaščen, da je prejel to prestižno nagrado, in vsi, ki so ga poznali, vedo, da je tudi nikoli ne bi pričakoval. Čudovito je, da sta njegovo delo in zapuščina priznana na ta način, čeprav sem prepričana, da bi mu bilo morda tudi malo nerodno, če bi videl, da prirejamo slovesnost in mu podeljujemo pokal! To je nekaj posebnega tudi zame, za vse, ki so tesno sodelovali z njim, in za vse, ki ga še vedno zelo pogrešajo. Najlepša hvala."

Carmelo Ezpeleta, izvršni direktor družbe Dorna Sports: "Zato ga s ponosom imenujemo za legendo MotoGP. Odkar se je rodil koncept Legende MotoGP, je šlo vedno za več kot le številke. Ni meril, ki bi temeljila na preprostih zmagah na dirkah ali številu prvenstev, temveč gre za prispevek k športu - pa naj bo to zunaj dirkališča, na dirkališču ali kombinacija obojega. Zato je primerno, da Mike postane prva osebnost, ki je bila počaščena izključno zaradi svojega vpliva zunaj dirkališča, saj je bilo njegovo delo v tem športu resnično neprekosljivo. V čast nam bo in tudi meni, da bomo Mika uvedli v dvorano slavnih. Zelo ga pogrešamo in dirkamo naprej v njegov spomin."


Mike Trimby se bo v dvorani slavnih pridružil seznamu svojih kolegov legend MotoGP: Giacomo Agostini, Hugh Anderson, Hans-Georg Anscheidt, Kork Ballington, Max Biaggi, Alex Crivillé, Mick Doohan, Stefan Dörflinger, Andrea Dovizioso, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Nicky Hayden, Jorge Lorenzo, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Anton Mang, Jorge 'Aspar' Martinez, Angel Nieto, Dani Pedrosa, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Kenny Roberts Jr, Valentino Rossi, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Luigi Taveri, Carlo Ubbiali in Franco Uncini.

nedelja, 24. marec 2024

NA VELIKI NAGRADI ŠPANIJE MXGP GAJSER DRUGI

 Na veliki nagradi španije GAJSER DRUGI 


Na treningu je bil najhitrejši za več kot pol sekunde in jasno je, da branilec naslova svetovnega prvaka in vodja ekipe Red Bull GASGAS Factory Racing Prado na domačih tleh ni želel biti poražen.  Gajser je kvalifikacijsko dirko zaključil na 2.mestu, po nekoliko slabšem štartu se je prebil do  druge pozicije in tam končal dirko. 

V današnjih obeh vožnjah je Gajser končal kot drugi, zmagal je Prado. 

Jorge Prado: "Kaj naj rečem, dobro sem začel! To je bil moj ključ, da sem dobil prvi štartni položaj in nato vodil. Ves dan sem bil najhitrejši, zato sem imel dovolj hitrosti. V prvem krogu sem nekoliko pritisnil in si ustvaril dober zaostanek. Tudi v zadnjem krogu sem zelo užival z navijači . To je odličen vikend in vesel sem, da sem domači vikend v Španiji zmagal.

V skupnem seštevku mxgp 

Jorge PradoJorge Prado Spain 114

2 Tim GajserTim Gajser Slovenia 104

3 Romain FebvreRomain Febvre France 92

5 Jeffrey HerlingsJeffrey Herlings Netherlands 77

4 Pauls JonassPauls Jonass Latvia 73

6 Jeremy SeewerJeremy Seewer Switzerland 68

Jan Pancar je z 21 točkami na skupnem 16 mestu, kar je za novinca v mxgp razredu odličen 

začetek sezone. 

naslednja dirka je RIOLA SARDO, SARDINIA 7.aprila 2024



petek, 26. januar 2024

Letos je 75 obletnica motogp - nova stran ob obletnici

 75 LET MOTOGP


Ko praznujemo 75 let tekmovanj, ki so nas pripeljala do leta 2024, se bomo poglobili v nekatera dejstva in statistične podatke - začenši z nekaterimi največjimi imeni v tem športu! Oglejte si jih in se odpravite na našo povsem novo stran ob 75. obletnici, kjer lahko uživate v najboljših vsebinah iz tistega časa , med sezono pa jih bomo dodali še veliko več.


VSI RAZREDI

126 Prvakov

126 tekmovalcev je osvojilo prvenstvo. 56 jih je osvojilo več kot eno, tako da ima 70 dirkačev eno prvenstvo v motociklističnih dirkah za Veliko nagrado - v nekaterih primerih doslej, saj so med njimi številna znana imena s trenutne dirkaške lestvice.


Prvaki z največ naslovi

Giacomo Agostini vodi s 15 naslovi: 8 v razredu premier in 7 v kategoriji 350 kubičnih centimetrov. Sledi Angel Nieto z 12+1 naslovom - 7x125 ccm in 6x50 ccm - pred tremi dirkači, ki imajo po 9 naslovov: Carlo Ubbiali (6x125cc, 3x250cc), Mike Hailwood (4x500cc, 2x350cc, 3x250cc) in Valentino Rossi (7x500cc/MotoGP, 1x250cc, 1x125cc).


Edini trenutni dirkač, ki se lahko kmalu pridruži temu klubu, je Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP), ki jih ima 8: 6xMotoGP, 1xMoto2 in 1x125cc. Po vseh nekdanjih dirkačih, ki imajo po 7, 6, 5 ali 4 naslove, je naslednji trenutni tekmovalec z največ naslovi v skupnem seštevku aktualni svetovni prvak MotoGP Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), ki ima 3: 2xMotoGP in 1xMoto2


Serije prvenstev

Skupni rekord ima en tekmovalec: Giacomo Agostini s sedmimi zaporednimi naslovi v 500-kubičnem razredu med letoma 1966 in 1972 ter sedmimi zaporednimi naslovi v 350-kubičnem razredu med letoma 1968 in 1974.


PREMIERNI RAZRED

Prvaki z največ naslovi v razredu premier 

Če pogledamo samo razred premier, se dirkač z največ naslovi ne spremeni - to je Giacomo Agostini (8). Sledi Valentino Rossi s sedmimi, pred Marcom Marquezom s šestimi, s čimer je številka 93 na dosegu še enega dela zgodovine.


Edini dirkač s petimi kolajnami v razredu premier je Mick Doohan, štirje pa imajo štiri: Mike Hailwood, John Surtees, Geoff Duke in Eddie Lawson.


Nekateri dirkači so osvojili naslove le v razredu premier. Največ jih imajo Mick Doohan (5), Eddie Lawson (4), Wayne Rainey (3) in Kenny Roberts (3).


Serije prvenstev: razred premier

Pecco Bagnaia je postal šele tretji dirkač v dobi MotoGP™, ki je leta 2023 ubranil krono. Drugi so Valentino Rossi, ki je zmagal med letoma 2002 in 2005 (k temu je dodal svojo prvo krono v premiernem razredu 500 kubičnih centimetrov leta 2001), nato pa še v letih 2008 in 2009, ter Marc Marquez - kraljeval je v letih 2013 in 2014, nato pa še med letoma 2016 in 2019.


V 75-letni zgodovini razreda premier vodi Giacomo Agostini z najdaljšim zmagovalnim nizom: 7 naslovov v razredu premier, ki smo jih omenili zgoraj.

ZGODOVINA NA KOCKI

Marc Marquez je trenutno najbolj okrašen dirkač na dirkališču, zato bo letos na vrsti zgodovina.

 Lahko bi se : 


- pridružil Carlu Ubbialiju, Miku Hailwoodu in Valentinu Rossiju kot devetkratni prvak


- na drugem mestu na seznamu dirkačev z največ naslovi v razredu premier bi izenačil Valentina Rossija


- postal prvi dirkač z neodvisno ekipo, ki je osvojil krono v dobi MotoGP




Pridružite se nam na Sepang Shakedownu in si oglejte prvi pogled na leto 2024, preden Marc Marquez začne svojo novo pustolovščino v novih barvah na testiranju v Sepangu od 6. do 8. februarja. Potem pa sledi še en test, preden začnemo z rekordnim koledarjem za leto 2024!


nedelja, 12. november 2023

Pedro Acosta 2023 FIM Moto World Champion!

 #ELT1BURON: Pedro Acosta  2023 FIM Moto2

 World Champion!

Pedro Acosta: "Trudil sem se, da ne bi čutil pritiska. Na koncu moramo razumeti, da nismo bili v lahkem položaju, vendar je bilo okno za dosego prvenstva odprto in v četrtek sem rekel, da če ne bo tukaj, bo v Katarju ali Valencii. Na koncu sem k temu pristopil kot k običajnemu koncu tedna, ko sem poskušal biti konkurenčen na nedeljski dirki, in tako nam je tudi uspelo. Res je, da smo v zadnjih nekaj dirkah vozili bolj z glavo, saj menim, da je to zelo pomembno za ekipo, da lahko doseže prvenstvo in da se lahko borimo za ekipni naslov. Mislim, da je bila dirka na koncu dobra. V zadnjih nekaj dirkah smo videli, da ima SpeedUp nekaj več, zato se moramo izboljšati. Kakorkoli že, zadovoljni moramo biti, da smo na svoji poti in da imamo še ene stopničke v žepu, v prvenstvu pa sta še dve dirki, na katerih se lahko borimo za zmago, zato moramo biti s to dirko zadovoljni."

Ste ponosni na to sezono, saj je bila zelo drugačna kot leta 2021?


"Ja, na koncu, kot praviš, ni več tako, kot je bilo v Moto3. Na koncu sem se spomnil, da sem imel na Sachsenringu morda 83 točk zaostanka za drugim mestom. Bilo je precej noro, tudi v Portimau sem bil precej nervozen, saj je bila to dirka po tem, ko sem v zadnjem delu prvenstva izgubil veliko točk. Poleg tega sem bil otrok, ko sem prišel v to prvenstvo, sem bil star 16 let, zdaj pa sem blizu 20, zato je zelo drugače. Prav tako sem lani naredil veliko napak, do petega kroga smo imeli skoraj 20 padcev, kar je veliko.

"Konec koncev z Akijem (Ajo) delam že tretje leto in letos sva se odločila, da bova začela z ničle, vse napake spravila v eno škatlo in rekla, da iz te škatle ne moremo ničesar izvleči. Res je, da smo med sezono delali napake, kot na primer v Le Mansu in v Avstraliji. Ni vse enostavno, toda, in ne vem, kaj naj rečem na koncu, ekipa je delala izjemno dobro. Res je, da smo lani veliko trpeli, ko smo skušali najti pravo nastavitev motocikla, poleg tega pa sem bil premajhen in prelahak, da bi lahko vozil v Moto2. Pozimi smo v predsezoni naredili velik korak in zaradi tega mislim, da smo se izboljšali na splošno in v glavi. Bolj vemo, česa ne smemo storiti, kot pa vemo, kaj moramo storiti. Vzeli smo veliko izkušenj iz lanskega leta in se z njimi poigrali.

Premagati Marca Marqueza in postati najmlajši prvak razreda Moto2 ter postati drugi najmlajši prvak za Danijem Pedroso... si želite postaviti te rekorde, zlasti ko so vas imenovali "naslednji Marc Marquez", ali je le lepo, da se vaše ime pridruži njihovemu?

"Na koncu poskušam ne razmišljati o tem. Sem novi Pedro Acosta in ne novi Marc Marquez. Konec koncev gre za drugačno obdobje, za drugačne MOTORJE , zato tega ne moreš primerjati. Res je, da je zelo lepo biti med temi imeni, vendar zdaj ni pravi trenutek, da bi o tem razmišljal. Zdaj moram samo uživati na motorju in v paddocku ter se zabavati s fanti, ki delajo tukaj. Zdaj ni trenutek za razmišljanje o tem, kaj sem naredil in kaj želim narediti."

petek, 13. oktober 2023

MM 93 BO V SEZONI 2024 SKUPAJ Z ALEX-om PRI GRESINI-ju !

 MM93 

MARC MARQUEZ "To je bila zelo težka odločitev, najtežja odločitev v moji karieri, saj je bilo zelo težko prekiniti 11-letno sodelovanje s Hondo, ki je bilo zelo uspešno. Da, prejšnji teden je bil težak po čustveni plati, saj so v tem boksu vsi moji zaposleni, prijatelji in družina. Toda včasih moraš zapustiti svoje območje udobja. In ja, moja cona udobja je bila Honda, ampak ja, res je, da je minilo nekaj časa in da zelo trpim. Ne uživam, zato sem se odločil za spremembo, da bom spet užival v dirkanju, ker če ne, nima smisla nadaljevati dirkanja in kariere, in kar si želim, je vedno več dirkanja v karieri. Prvi cilj bo, da poskušam uživati. Zato sem se odločil za ekipo Gresini, saj je to velika družina. Imajo najboljši motocikel na dirkališču in tam je tudi moj brat, tako da. ja, to bo velik izziv zame in velik izziv za ekipo Gresini, vendar so v preteklosti že dosegli zelo dobre rezultate z mojim bratom Alexom in Eneo Bastianinijem. Ampak je tako, kot pravim, to bo velika sprememba v vseh pogledih in tisto, kar si želim, je, da bi v tem užival in da bi se v čeladi nasmehnil. Če se bom nasmejal, bo vse prišlo.

Pojasnite, kdaj ste začeli razmišljati o spremembi...

"Res je, da sem bil v prvem delu sezone konkurenčen, vendar ne na dober način. Veliko sem tvegal, v drugem delu sezone pa sem začel z drugačnim pristopom in zdaj tvegam, vendar ne tako kot v prvem delu sezone. Imel sem veliko poškodb. Bilo je težko, a ko si poškodovan in si v težkem trenutku, potem ne moreš sprejemati odločitev. Tega sem se naučil v preteklosti. Tam moraš biti potrpežljiv. V drugem delu sezone pa smo se seveda s Hondo lepo pogovarjali. Iz dirke v dirko je bilo super težko, saj se je vsak konec tedna moja miselnost nekoliko spreminjala, z veliko dvomi. A hkrati sem imel stik z ekipo Gresini in jim povedal, da ne bom nadaljeval z nobeno pogodbo, samo če me želite počakati, počakajte me, vendar ne morem ničesar obljubiti. Odločitev sem sprejel prejšnji torek po dirki za VN Japonske. To je tisto, kar sem rekel, da moram iti iz svojega območja udobja. Najlažje je bilo ostati pri Hondi, kjer so razmere pod nadzorom, motocikel pod nadzorom, moja ekipa tam in velika plača, zato je bila to enostavna rešitev.Toda če želim poskrbeti zase in za svojo kariero. Najti moram nov izziv in novi izziv in najboljše mesto je bila ekipa Gresini leta 2024.

Ali so obstajale druge možnosti?

"Ja. Pravzaprav je bila ena od možnosti tudi enoletni dopust. Kot sem rekel, dirkanje brez uživanja nima smisla. V preteklosti sem užival v številnih stvareh, vendar se želim boriti v sedanjosti. Ni pomembno, ali imaš eno ali osem svetovnih prvenstev, boriti se moraš za sedanjost. To je bil moj cilj. Ampak ja, imel sem različne možnosti. Ne bom govoril, ker spoštujem vse te ekipe in vse te možnosti. Tiste, ki so me čakale, so bile ekipa Gresini. Tvegali so, ker jim nisem ničesar obljubil, potem pa sem se prejšnji torek zvečer odločil, v sredo pa sem imel telefonski pogovor na Japonskem, kar se nam je zdelo najboljša možnost za projekt, saj verjamem, da potrebujejo čas, da morajo ves proračun vložiti v motocikel. Proizvajalec ali blagovna znamka ima veliko časa, športniki pa ga nimamo veliko. Če izgubiš eno leto, je to eno leto manj, ki ga imaš na voljo v svoji karieri. Tako da ja, poglejte, veselim se, da bom teh zadnjih nekaj dirk s Hondo dobro končal, saj smo v 11 letih osvojili šest naslovov svetovnega prvaka. Spoznali bomo, kakšna bo prihodnost z novo ekipo in novim motociklom.


Ali lahko potrdite, ali se kdo premika z vami?

"Še vedno se pogovarjamo, saj smo ravno danes zjutraj podpisali memorandum o soglasju z Gresinijem. Kot sem povedal v sredo, smo se z Gresinijem začeli pogovarjati o pogodbi, saj pred tem nisem želel imeti nobenih motenj in nobene možnosti B, ker je bila moja glavna prioriteta Honda. Eden od pomembnih razlogov ali največjih dvomov je bila vsa moja ekipa. Res pa je, da sem se na koncu o tem pogovarjal s svojo ekipo, govoril sem z vsemi in na koncu so moji prijatelji in so mi svetovali na prijateljski način, ne na ekipni. Tako da je bil to pogovor, ki mi je zelo pomagal pri sprejemanju odločitev, potem pa sem se iskal sam. Ja, poskušam pripeljati vsaj enega mehanika, za katerega mislim, da ne bo težava, vendar ne morem pripeljati celotne ekipe iz dveh razlogov: Prvič, ne bom uničil ekipe Repsol Honda, ker smo v oktobru. In drugi razlog, ne bom uničil ekipe Gresini, ker so družina, v kateri že imajo svoje mehanike. Tako sem sprejel to odločitev, zato se moram prilagoditi."



nedelja, 1. oktober 2023

MotoGp J.Martin po današnji zmagi zaostaja le 3 točke za Peco.B.

 Na dirki za Veliko nagrado Japonske Motul je bil dan za jeklene živce, saj je bilo prvenstvo pred začetkom dirke na nožnem robu, kapljice 



pa so prešle v dež in nato v resen dež. Toda na dan, ko bi se verjetno še dolgo spominjali omahovanja, se v dvoboju na vrhu lestvice ni zgodilo ničesar. Jorge Martin (Prima Pramac Racing) je premagal verjetno največjo preizkušnjo v zadnjem času in na čelu dirke v mokrem vremenu prikazal mojstrsko vožnjo, prehitel Francesca Bagnaia (Ducati Lenovo Team) in zmanjšal zaostanek na le tri točke. Ta preizkušnja je bila zelo težka tudi za Bagnaio, ki se je znašel na zadnjem mestu v smislu zagona in se soočil z najtežjimi pogoji v sezoni doslej, vendar se je aktualni svetovni prvak uprl, vztrajal in zbral potrebnih 20 točk, da je ohranil vodstvo.



Marc Marquez se uvrsti na 3. mesto in osvoji prve stopničke po lanski dirki za VN Avstralije. 

prehitel legendo MotoGPAngela Nieta in se s 140 uvrstitvami na stopničke uvrstil na peto mesto na lestvici dirkačev z največ uvrstitvami na dirkah GP -

 za legendo MotoGp Jorgejem Lorenzom, ki je s 152 zmagami četrti.

40 - Ducati je z Jorgejem Martinom in Francescom Bagnaio v nizu 40 zaporednih dirk za Veliko nagrado MotoGP.

z vsaj enim dirkačem na stopničkah.

17 - Franco Morbidelli je končal na 17. mestu

, kar pomeni, da nobeden od dirkačev ni osvojil točk na vseh 14 dirkah MotoGP

sezoni do zdaj.

11 - Martinova zmaga je enajsta

za Ducati v tej sezoni.

8 - Z Martinom in Bagnaio je to že osma Ducatijeva zmaga z 1:2 v tej sezoni.

7 - Martin je z zmago osvojil svoje sedme stopničke v skupnem seštevku letos, s čimer je še podaljšal svoj lastni rekord

stopničk, ki jih je osvojil v eni sezoni MotoGP.

4 - Martin je dosegel svojo četrto zmago v MotoGP, vse z Ducatijem. Zdaj je na petem mestu na lestvici izenačen z Eneo Bastianinijem.

seznamu najuspešnejših dirkačev z Ducatijem.

3 - Martin je na dirki za VN Japonske tretjič dosegel "dvojno zmago" (zmagi v Tissot sprintu in na dirki za VN Japonske).

skupaj z GP Nemčije in San Marina v začetku leta, s čimer se je izenačil z Bagnaio, ki je to prav tako storil trikrat

na Portugalskem, v Italiji in Avstriji.


nedelja, 3. september 2023

TIM GAJSER ZMAGOVALEC DIRKE ZA VELIKO NAGRADO TURČIJE !

 TIM GAJSER ZMAGOVALEC DIRKE ZA VELIKO NAGRADO  TURČIJE !




V prvi  vožnji je Tim v Afyonkarahisarju pripeljal v cilj kot drugi,

 drugo dirko pa je  dobil. 

Natanko pred enim letom je  na tem prizorišču, stal na najvišji 

stopnički. “Super se je vrniti na vrh, dolgo sem čakal na to. 

Hvala vsem v ekipi Honde,

ki res trdo delajo, in hvala vsem navijačem v Sloveniji.(izjava Tima po dirki) 

Zaradi poškodbe na začetku sezone, je to Gajserjeva

komaj šesta dirka v tej sezoni. Trenutno je na 17.mestu 

v skupnem seštevku z 199 točkami. Kljub današnjemu

slabšemu rezultatu še vedno v skupnem seštevku vodi

Prado z 841 točkami, pred drugim Febvre-jem  z 774 točkami. 

Pncar je z današnjim 12 . mestom, zadržal   11. mesto v skupnem 

seštevku razreda MX2 . 

Naslednja dirka bo čez 14 dni v Italiji za veliko nagrado Maggoire.



 


sreda, 30. avgust 2023

Bagnaia in Dall'Igna se v Barceloni podata na odprto morje !

 Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) in generalni direktor Ducati Corse Gigi Dall'Igna sta imela pred dirko na znamenitem dirkališču Circuit de Barcelona-Catalunya priložnost spoznati nekaj ikon iz druge discipline: Ekipa Emirates Team New Zealand, ki je tudi trenutni zmagovalec Pokala Amerike. 


Bagnaia in Dall'Igna sta si ogledala bazo ekipe NZ v barcelonskem pristanišču in se srečala z nekaterimi ključnimi osebami, ki so pripomogle k neverjetnemu uspehu ekipe, vključno z generalnim direktorjem Grantom Daltonom ter zmagovalnim krmarjem in krmarjem leta 2021 Petrom Burlingom. V bazi so se jim pridružili izvršni direktor Dorne Carmelo Ezpeleta, katalonski minister za podjetništvo in delo Roger Torrent ter izvršni direktor Circuit de Barcelona-Catalunya Oriol Sagrera... nato pa je bil čas, da se odpravimo na morje!


Bagnaia in Dall'Igna sta se z ekipo odpravila na pot s čolnom AC40 in izkusila drugačno vrsto adrenalina, preden sta se vrnila v svojo bazo za vikend na enem najbolj znamenitih evropskih dirkališč. MotoGP obljublja enako odličnost in eleganco kot v Pokalu Amerike, le z malo več konjske moči ... zato si ta konec tedna oglejte dirko Gran Premi Monster Energy de Catalunya!




sreda, 16. avgust 2023

Odločitve komisije za veliko nagrado: uvrstitev v Q1/Q2, če je trening MotoGP odpovedan !

 Svetovno prvenstvo FIM Grand Prix

Sklepi komisije za Grand Prix:


Športni pravilnik razreda MotoGP - velja takoj

Pojasnilo o vstopu v Q1/Q2, če je trening MotoGP odpovedan!

Trening razreda MotoGP je zdaj edini trening, ki določa vstop v Q1 in Q2. V primeru, da je ta trening

v petek popoldne odpovedan, bo sobotni jutranji trening MotoGP postal trening namesto prostega treninga,

in bo odločal o uvrstitvi v Q1 in Q2.

Če sobotnega dopoldanskega treninga ne bo mogoče izvesti, bodo za uvrstitev v Q1 uporabljeni rezultati FP1.

in Q2.

V redkih primerih, ko ni bilo mogoče izvesti nobenega treninga, se to šteje za višjo silo.

Vodstvo dirke po potrebi prilagodi urnik in postopek glede na prevladujoče razmere.




nedelja, 6. avgust 2023

SPRINT DIRKO DOBIL ALEX MARQUEZ (motogp) - MOTO E ZMAGAL KRUMMENACHER

 Alex Marquez v Silverstonu za osupljivo zmago v sprintu zadržal Bezzecchija

Gresinijev dirkač je prvič v MotoGP stopil na najvišjo stopničko, Bezzecchi je na drugem mestu osvojil nekaj pomembnih točk, Viñales pa se je vrnil v ospredje na tretjem mestu.

REZULTAT SPRINT DIRKE:

1 12 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 21'52.317 161.8

2 9 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 21'52.683 161.8 0.366

3 7 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 21'55.691 161.4 3.374

4 6 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 21'57.988 161.1 5.671

5 5 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 21'58.385 161.1 6.068

6 4 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 21'59.611 160.9 7.294

7 3 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 22'01.732 160.6 9.415

8 2 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 22'02.167 160.6 9.850

9 1 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 22'02.752 160.5 10.435

10 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 22'03.564 160.4 11.247

11 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 22'09.682 159.7 17.365

12 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 22'12.380 159.4 20.063

13 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 22'16.669 158.9 24.352

14 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 22'17.844 158.7 25.527

15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 22'19.508 158.5 27.191

16 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 22'20.010 158.5 27.693

17 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 22'21.379 158.3 29.062

18 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 22'21.643 158.3 29.326

19 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 22'21.944 158.2 29.627

20 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 22'22.226 158.2 29.909

21 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 22'22.643 158.1 30.326

22 27 Iker LECUONA SPA LCR Honda CASTROL HONDA 22'39.991 156.1 47.674


MOTO E REZULTATI 1 DIRKE:


 Krummenacher z mojstrsko vožnjo v mokrem dosegel prvo zmago v MotoE

Švicarski dirkač je ugnal Manfredija, medtem ko je Granado v dvoboju z Garzom dopolnil stopničke

1 25 3 Randy




KRUMMENACHER SWI Dynavolt Intact GP MotoE DUCATI 12'17.994 143.9

2 20 34 Kevin MANFREDI ITA Ongetta SIC58 Squadracorse DUCATI 12'18.136 143.8 0.142

3 16 51 Eric GRANADO BRA LCR E-Team DUCATI 12'19.083 143.6 1.089

4 13 4 Hector GARZO SPA Dynavolt Intact GP MotoE DUCATI 12'19.370 143.6 1.376

5 11 81 Jordi TORRES SPA Openbank Aspar Team DUCATI 12'19.633 143.5 1.639

6 10 40 Mattia CASADEI ITA HP Pons Los40 DUCATI 12'20.580 143.4 2.586

7 9 77 Miquel PONS SPA LCR E-Team DUCATI 12'27.568 142.0 9.574

8 8 11 Matteo FERRARI ITA Felo Gresini MotoE DUCATI 12'31.248 141.3 13.254

9 7 8 Mika PEREZ SPA RNF MotoE Team DUCATI 12'31.700 141.2 13.706

10 6 9 Andrea MANTOVANI ITA RNF MotoE Team DUCATI 12'31.955 141.2 13.961

11 5 53 Tito RABAT SPA Prettl Pramac MotoE DUCATI 12'33.676 140.9 15.682

12 4 78 Hikari OKUBO JPN Tech3 E-racing DUCATI 12'35.355 140.5 17.361

13 3 21 Kevin ZANNONI ITA Ongetta SIC58 Squadracorse DUCATI 12'34.460 140.7 16.466

14 2 72 Alessio FINELLO ITA Felo Gresini MotoE DUCATI 12'50.168 137.8 32.174

15 1 6 Maria HERRERA SPA OpenBank Aspar Team DUCATI 13'21.229 132.5 1'03.235


nedelja, 2. julij 2023

WorldSBK : A.Bautista zmagal 1 dirko v Donigtonu



 BAUTISTA ZMAGAL 1 DIRKO V DONINGTON-u !





Bautista je po zmagi v prvi dirki razložil svoja čustva: "Mnogi so pričakovali, da se bosta Jonathan in Toprak borila za zmago, tudi jaz! Morda je na tej stezi manj ljudi pričakovalo, da se bom boril za zmago, saj je bila v preteklosti to za nas težka steza. Tu še nisem zmagal, Ducati pa ni zmagal že 12 let. Tega, kar se je zgodilo letos, ne moreš primerjati s prejšnjim letom. Delati moraš, kolikor je mogoče, in poskušati dati vse od sebe. Nikoli ne veš, kako se počutiš na stezi, še posebej na novem asfaltu; za vse je bilo to nekaj novega. Po včerajšnjem dnevu, ki je bil v bistvu brez treninga, saj nismo naredili veliko krogov, je bila današnja dirka velik izziv, saj nihče ni vedel, kaj se bo zgodilo po 10 ali 11 krogih s pnevmatikami. Še nikoli nisem tako užival na tej stezi kot danes, občutek z motorjem je bil fantastičen. Moja ekipa je delala zelo dobro, brez podatkov, da bi mi za dirko zagotovila res dober motor. Zelo sem vesel, da sem v Doningtonu dosegel svojo prvo zmago."

četrtek, 29. junij 2023

PIRELLI PODPISAL POGODBO Z MotoGp-jem

 PIRELLI PODPISAL POGODBO Z MotoGp-jem 



Četrtek, 29. junij 2023

Pirelli bo postal uradni ekskluzivni dobavitelj pnevmatik za razreda Moto2 in Moto3 od leta 2024 do vključno leta 2026. S tem novim triletnim sporazumom, ki je trenutno v zaključni fazi, bo italijanska znamka pnevmatik postala sestavni del lahkih in srednjih razredov dirkanja za Veliko nagrado. 


Pirelli je že dolgoletni edini dobavitelj za vse razrede svetovnega prvenstva MOTUL FIM Superbike, zdaj pa svoj portfelj dvokolesnih pnevmatik razširja še na razreda Moto2 in Moto3, najmočnejša pomožna razreda v svetovnem motošportu. Pirelli bo svoje pnevmatike DIABLO Superbike slick dobavljal za oba razreda, kar je v skladu s Pirellijevo filozofijo "Prodajamo, kar dirkamo, in dirkamo, kar prodajamo". 


S tem sporazumom bosta Moto2 in Moto3 postala pomembno gonilo za nadaljnjo krepitev blagovne znamke Pirelli v smislu komercialne rasti in tehnološkega razvoja. Paddock MotoGP ponuja najboljši dirkaški laboratorij na dveh kolesih, kar zagotavlja, da bo šport še naprej spodbujal inovacije na področju varnosti, zmogljivosti in trajnosti, ki bodo dosegle resnične stranke na cesti.


Dogovor se razteza tudi na področje Road to MotoGP, saj je Pirelli postal uradni in edini dobavitelj pnevmatik za vse razrede svetovnega prvenstva Finetwork FIM JuniorGP, Idemitsu Asia Talent Cup, Northern Talent Cup in Red Bull MotoGP Rookies Cup, s čimer se je pridružil svoji že uveljavljeni zavezi k svetovni seriji FIM MiniGP. Brez konkurence v motošportu je Road to MotoGP globalna pobuda za spodbujanje talentov, ki odpira vrata in širi dostop do motociklističnih dirk po vsem svetu.


Dodatne podrobnosti o dobavi in vrsti pnevmatik, ki bodo uporabljene, bodo razkrite v doglednem času.


četrtek, 25. maj 2023

Pregled osupljivih prvih petih Velikih nagrad leta 2023 z nekaj športnimi statistikami, mejniki in zanimivimi dejstvi !

 






Pregled osupljivih prvih petih Velikih nagrad leta 2023 z nekaj športnimi statistikami, mejniki in zanimivimi dejstvi ! 

S prvimi petimi dirkami spektakularne sezone MotoGP 2023 se je novo obdobje začelo v velikem slogu. Zaradi tesne konkurence in nekaterih resnično spektakularnih bitk na stezi je ocena že izrečena - televizijska gledanost se je povečala za 27 %, na tribunah pa je letos 40 % več navijačev kot lani. Tukaj je pregled dosedanjega dogajanja in nekaterih mejnikov, ki so še vedno v igri.

Na prvih petih dirkah so bili vsi proizvajalci na stopničkah za Veliko nagrado. Ducati in Honda sta zmagala na dirkah za Veliko nagrado, KTM pa je bil blizu, saj je Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) v Jerezu zaostal le dve desetinki. Avstrijska tovarna je prav tako že vknjižila prvi zmagi v Tissot Sprintu - dve, spet z Binderjem.


Specialisti za sprint dirke !

Po objavi novega športnega formata je bilo veliko govora o tem, kdo se bo izkazal kot specialist za sprint do cilja. Zaenkrat je to 80-odstotni delež, ki ga uživata aktualni prvak Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) in KTM-ovec Binder, s po dvema zmagama. Kolesar, za katerega so mnogi menili, da bo slavil v sobotnem obračunu, je zmagal tudi na zadnjem šprintu: Jorge Martin (Prima Pramac Racing). 



Do zdaj je na zmagovalnih stopničkah velike nagrade stalo 11 dirkačev, kar je 50 % vseh tekmovalcev. To se ujema s prvimi petimi Velikimi nagradami leta 2020, ko se nadaljuje zlata doba tesnega tekmovanja.


Dirkači, ki so bili na stopničkah za Veliko nagrado in ne na stopničkah v sprintu, so Johann Zarco (Prima Pramac Racing), prvak 2021 Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), Maverick Viñales (Aprilia Racing) in Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP).

Edini dirkač, ki je bil na stopničkah v soboto in ne v nedeljo, je Marc Marquez (Repsol Honda Team). Osemkratni svetovni prvak je to nazadnje skoraj spremenil in le malokdo bi stavil, da bo številka 93 to statistiko izbrisala do Sachsenringa (najkasneje?). Marquez prav tako ni dirkal na treh dirkah, kar bi lahko izkrivilo statistiko.


Neodvisni zmagovalci 

Neodvisne ekipe so v letu 2023 doslej dosegle tri zmage - dve je dosegel Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team), eno pa Alex Rins (LCR Honda Castrol). Po prvih petih dirkah v dobi MotoGP se je s tem primerjalo le leto 2020. 


Pred letom 2023 sta bili v dobi MotoGP tudi le dve dirki, na katerih so neodvisne ekipe zaklenile stopničke za zmagovalce GP: Katar 2004 in Portugalska 2020. V letošnji sezoni se je to zgodilo že dvakrat. V Argentini je Bezzecchi zmagal pred Zarcom in Alexom Marquezom, na GP Francije pa je prav tako zmagal Bezzecchi, tokrat pred Martinom in Zarcom.



Pred dirko Gran Premio d'Italia Oakley je za domače junake na voljo nekaj odličnih statističnih podatkov. Prva dva v prvenstvu - Bagnaia in Bezzecchi - si delita po eno točko in eno stopničko. Po dosedanjih zmagah na Velikih nagradah v letu 2023 sta izenačena z dvema zmagama, vendar Bezzecchi s tremi zmagami na zmagovalnih stopničkah vodi. S tem je tudi dirkač  s številko 72 dirkač z največ zmagovalnimi stopničkami doslej.


Zahvaljujoč temu duetu se je leta 2023 prvič po letu 2006, ko so Loris Capirossi, Valentino Rossi in Marco Melandri zmagali na uvodnih petih dirkah MotoGP, zgodilo, da so italijanski dirkači dosegli štiri zmage.


DOSLEJ DOSEŽENI MEJNIKI

GP Portugalske: Aleix Espargaro (Aprilia Racing) je nastopil na 218. dirki v premiernem razredu in se tako povzpel na četrto mesto na večni lestvici. Izenačil je legende MotoGP Danija Pedroso in Nickyja Haydena, od takrat pa je oba prehitel - čeprav je Pedrosa z osupljivo divjo karto v Jerezu dodal še eno. Valentino Rossi vodi s 372 nastopi v prvem razredu, pred kmalu bodočo legendo MotoGP Andreo Doviziosom (248) in Alexom Barrosom (245), Aleix Espargaro pa je zdaj četrti z 222 nastopi.

GP Argentine: Bezzecchi je postal zmagovalec prvega razreda. Zdaj je na dirkaški stezi le osem dirkačev, ki še niso zmagali na dirki za Veliko nagrado razreda premier: Marquez, Pol Espargaro (GASGAS Factory Racing Tech3), Raul Fernandez (CryptoData RNF MotoGP™ Team), Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team), Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP™), Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) in novinec Augusto Fernandez (GASGAS Factory Racing Tech3).


GP Amerike: Rins je poleg Jacka Millerja (Red Bull KTM Factory Racing), Andrea Doviziosa, Caseyja Stonerja, Jorgeja Lorenza, Viñalesa, Maxa Biagija in Valentina Rossija postal osmi dirkač, ki je v dobi MotoGP zmagal pri dveh proizvajalcih.


Quartararo se je na seznamu Yamahinih dirkačev z največ stopničkami v razredu premier uvrstil eno mesto višje od Maxa Biaggija. Francoz je zdaj sam na šestem mestu z 29 uvrstitvami na stopničke z Yamaho.


GP Španije: Bagnaia se je na seznamu najuspešnejših italijanskih dirkačev v razredu premier izenačil z Maxom Biaggijem na četrtem mestu. Vsak od njiju ima 13 zmag. 


GP Francije: Le Mans je z 278.805 gledalci podrl rekord obiskanosti dirke MotoGP vseh časov.


ŠE VEDNO V IGRI ZA ZMAGO


Aktualni prvak Bagnaia lahko postane dirkač z največ zmagami za Ducati. Trenutno je s 13 zmagami na tretjem mestu, za Andreo Doviziosom, ki ima zdaj le eno zmago več (14), in Caseyjem Stonerjem, ki vodi s 23 zmagami.

Bagnaia bi lahko postal tudi tretji najuspešnejši italijanski dirkač v prvem razredu po številu zmag. Pecco jih ima 13 in je tako dva manj kot Andrea Dovizioso na tretjem mestu (ne smemo pozabiti na zmago bodoče legende s Hondo, ki se je pridružila štirinajstim z Ducatijem). Valentino Rossi vodi z 89 zmagami, pred Giacomom Agostinijem z 68 zmagami.



Francoski dirkači so doslej osvojili 98 Velikih nagrad, tako da bi lahko Francija leta 2023 dosegla 100 zmag.


Quartararo bi lahko z 12 zmagami v vseh razredih postal francoski dirkač z največ zmagami. Zarco jih ima 16.


Quartararo, ki ima 29 Yamahinih stopničk, bi se lahko pridružil legendi MotoGP™ Kennyju Robertsu na petem mestu na seznamu dirkačev z največ stopničkami z znamko Iwata, če jih bo dosegel 39.


Zarco bi lahko postal peti francoski dirkač z zmago v prvem razredu, skupaj s Quartararom (11 zmag), Régisom Laconijem (1), Christianom Sarronom (1) in Pierrom Monneretom (1). Prav tako bi lahko Colinu Edwardsu, ki jih ima 12, vrnil čast, da je dirkač z največ stopničkami v razredu premier brez zmage (17).

Pol stoletja brez izida

Devet kolesarjev lahko letos doseže mejnik 50 stopničk v vseh razredih: Bagnaia (45), Miguel Oliveira (41), Binder (41), Alex Marquez (41), Enea Bastianini (40) iz ekipe Ducati Lenovo, Martin (37), Joan Mir (33), Miller (33) in Quartararo (33).


Dva za dva

Joan Mir (Repsol Honda Team) in Miguel Oliveira (CryptoData RNF MotoGP™ Team) bi lahko po Rinsovem zgledu zmagala z drugim proizvajalcem. Mir je zmagal s Suzukijem, zdaj pa dirka za Hondo, medtem ko ima Oliveira pet zmag v premiernem razredu s KTM-om, zdaj pa je pri Aprilii.

Viñales in Miller bi se lahko vpisala v zgodovino MotoGP z zmago pri treh tovarnah. Viñales je zmagal pri Suzukiju in Yamahi, želi pa dodati še Aprilio. Miller je zmagal pri Hondi in Ducatiju ter se je hitro prilagodil na KTM.


Marc Marquez proti knjigam rekordov

Marc Marquez ima trenutno 85 zmag na Velikih nagradah v vseh razredih, kar je le pet manj od legende MotoGP™ Angela Nieta. Če bo Marquez dosegel 90+1, bo zasedel tako tretje mesto na seznamu najuspešnejših dirkačev kot tudi postal najuspešnejši španski dirkač v zgodovini po številu zmag.


Marc Marquez bi lahko z 59 zmagami v razredu premier postal drugi najuspešnejši dirkač v zgodovini razreda premier, če bo presegel 68 zmag Giacoma Agostinija. Valentino Rossi vodi z 89 zmagami v razredu premier.


Ko - če? - bo Marc Marquez ponovno zmagal, bo postal deveti dirkač v zgodovini z desetletno ali daljšo zmagovalno kariero v razredu premier.


Marc Marquez proti Marc Marquez

Ko - če? - bo ponovno zmagal, bo to najdaljši razmik med zmagami za številko 93. Med Valencio 2019 in Veliko nagrado Nemčije 2021 je bilo 581 dni. Na dan dirke v Mugellu bo od njegove zmage na Veliki nagradi Emilije-Romanje 2021 minilo 595 dni, na Sachsenringu pa 602 dni. Ali lahko nehamo šteti?


Minilo je že pet Velikih nagrad MotoGP, ki jih je bilo več kot kdaj koli prej, in še vedno se jih ne moremo naveličati! Na dirki za Veliko nagrado Italije bo šlo za zgodovino in veliko slave za domače junake, zato, če želite biti del spektakla, si zagotovite vstopnice za resnično osupljivo dirkališče Autodromo Internazionale del Mugello. Toskana + MotoGP... kaj je lahko boljše?!

nedelja, 14. maj 2023

Pokal za najboljši Grand Prix 2022 podeljen na še enem rekordnem vikendu v Le Mansu

 Pokal za najboljši Grand Prix 2022 podeljen na še enem rekordnem vikendu v Le Mansu!

Izvršni direktor Dorne Carmelo Ezpeleta (levo) in predsednik IRTA Herve Poncharal (desno) podeljujeta promotorju VN Francije Claudu Michyju pokal za najboljši Grand Prix leta 2022.

četrtek, 30. marec 2023

MotoGp : IVECO PodpisAL 4 Letno Pogodbo z Dorno

 Z novo štiriletno pogodbo se italijanska znamka vrača kot partner v MotoGP - ravno v času, ko se začenja največja sezona doslej

Četrtek, 30. marec 2023

Družba Dorna Sports z veseljem potrjuje nov štiriletni sporazum z znamko IVECO, s katerim bo ta od leta 2023 do vključno leta 2026 uradni dobavitelj tovornjakov MotoGP


. V tej novi vlogi IVECO dobavlja 14 vozil za prevoz materiala za dirke in gostoljubnost, s čimer zagotavlja hiter in ekonomičen premik paddocka od točke A do točke B.


Vozni park IVECO MotoGP sestavlja 13 tovornjakov IVECO S-Way - vodilni model v paleti težkih vozil znamke - in 1 Daily, ikonično lahko gospodarsko vozilo. Zanesljiva, varna in robustna tovorna vozila IVECO so odgovorna za prevoz Dorninega gostinskega materiala in dirkaške opreme na poteh, ki povezujejo vse postaje na koledarju po Evropi, ter prispevajo k postavitvi, ki bo gostila tako goste kot navijače.


Vozila so prilagojena z logotipi MotoGP in IVECO ter imajo posebno belo barvo, oblikovano posebej za največje svetovno motociklistično prvenstvo. Novi vozni park je bil predstavljen na otvoritvi sezone v Portimau v soboto zvečer, pri čemer je bil osupljivi Autodromo Internacional do Algarve odlična kulisa.

sreda, 1. februar 2023

MotoGP - NOVOSTI GLEDE ŠPRINT DIRK V 2023

 MotoGP - 2023

ŠPRINTERSKE DIRKE !

 MotoGP


Sezona, ki je pred nami, bo največja doslej, z več Velikimi nagradami v več državah, ki bodo dosegle več navijačev kot kdaj koli prej. A to še ni vse, saj se pripravlja šprint MotoGP, ki bo debitiral v koledarju in v sobotno dogajanje na stezi vnesel še več adrenalina.

Tukaj je povzetek:


PETEK

Petek bo še naprej dan treningov in bo vključeval dva treninga za MotoGP. Prvi bo ob 10.45 in bo trajal 45 minut, drugi pa je podaljšan na 60 minut. Ta se začne ob 15:00, skupni čas P1 in P2 pa bo določil neposredne udeležence kvalifikacij Q1 in Q2 za MotoGP. Ne imenujejo se več prosti - ker se ne imenujejo!


Moto2™ ima v petek dva 40-minutna treninga, Moto3™ pa dva 35-minutna treninga. Oba se štejeta v skupni časovni razpon, vendar se za nižje razrede upošteva tudi sobotni jutranji P3.  


SOBOTA

V soboto je na sporedu popolna uspešnica. MotoGP™ ima 30-minutni prosti trening, podobno kot prejšnji FP4, nato pa je čas za kvalifikacije, saj se Q1 začne ob 10:50, Q2 pa ob 11:15 dokončno določi preostali del startne lestvice. Po koncu kvalifikacij bo naša nova oddaja po kvalifikacijah popeljala dirkače na novo prizorišče, kjer bodo pred navijači opravili nekaj intervjujev v živo. Potem je čas za sprint!  


Sprint MotoGP™ bo imel svojo identiteto. Po skrajšani 15-minutni razvrstitvi se bo nova prireditev začela vsako soboto ob 15.00, stopničke pa bodo na drugi lokaciji - ki se bo spreminjala glede na Veliko nagrado -, da bo praznovanje bližje navijačem. Nato bo ob 16.15 novinarska konferenca za sprint, na kateri bomo lahko prisluhnili prvim trem na dirki v sprintu, zmagovalcu in vodilnemu v prvenstvu. 


Pred sprintom bosta Moto2™ in Moto3™ v soboto dopoldne odpeljala 30-minutni trening P3, pri čemer bodo skupni časi P1-P2-P3 določili neposredne uvrstitve v Q1 in Q2. Moto3™ se bodo najprej kvalificirali ob 12:50, Moto2™ pa ob 13:45.


NEDELJA

Za razreda Moto2™ in Moto3™ ni ogrevalnih treningov, tako da razred MotoGP™ odpre in zaključi program na dan dirke za Veliko nagrado. Ob 9:45 se z 10-minutnim ogrevalnim treningom začne dogajanje, ob 10. uri pa se na polnih tribunah pred ugasnitvijo luči začne parada navijačev MotoGP™, na kateri bodo gledalci lahko videli svoje junake. Dirkači se bodo podali okoli steze in se ustavili v nekaj boksih, nato pa se vrnili na sprehajališče junakov, kjer se bodo z navijači srečali iz oči v oči. 


Dirke Moto3™ se začnejo ob 11.00, dirka Moto2™ pa ob nekoliko zgodnejši uri (12.15).  

Dirka za Veliko nagrado MotoGP™ se bo začela ob 14.00, ob 15.00 pa bo na sporedu tradicionalni podij za Veliko nagrado. Struktura Moto3™ - Moto2™ - MotoGP™ se bo ohranila skozi celotno sezono, dirka za Veliko nagrado MotoGP™ pa bo vedno zadnja dirka na dirkališču v nedeljo. Na številnih prireditvah bodo imeli navijači priložnost, da poplavijo na stopničke in pridejo v osrčje praznovanja.  


četrtek, 24. november 2022

Film o MARCU MARQUEZU ALL IN 1del

 Kmalu na voljo: Marc Marquez ALL IN


Oglejte si prvi kratek vpogled v osemkratnega svetovnega prvaka, kot ga še niste videli.

Kaj je potrebno za vrnitev na vrh? Nov dokumentarni film v petih delih, Marc Marquez ALL IN, bo dal gledalcem po vsem svetu priložnost, da izvejo VSE. Za osemkratnim svetovnim prvakom so bile tri sezone težav s poškodbami, operacijami in okrevanjem, zdaj pa bo več kot 200 držav po vsem svetu lahko šlo za zaveso kot še nikoli doslej, saj je Marc Marquez ALL IN pristal na Prime Video v februar-ju2023.


Dokumentarec, ki so ga producirali Fast Brothers v sodelovanju z Red Bull Media House, TBS in Dorna,  ko se Marquez preseli v Madrid, kjer nadaljuje z okrevanjem, nato pa se vrne v MotoGP za leto 2022. Vendar kljub Herkulovemu trudu, ki ga je že vložil osemkratni svetovni prvaka, ga težave s poškodovano roko še naprej mučijo – pred njim je še ena izbira: nova operacija in še en dolg proces okrevanja. In to brez zagotovila, da se bomo vrnili k MM93, ki je podiral rekorde in spremenil DNK športa.

Ampak Marquez? Bil je all in. Oboževalci po vsem svetu bodo zdaj lahko natančno videli, kaj je potrebno za osvojitev osmih svetovnih prvenstev in še vedno željni več, saj Marc Marquez ALL IN ponuja edinstven pogled na enega največjih doslej, ko se zavezuje vrnitvi ne samo k tekmovanju, ampak k zmagam.


Oglejte si spodnji teaser in se pripravite na spremljanje prvaka, ki je že okronan in se želi vrniti na svoj prestol. Lahko to stori? Prvi odgovor na to vprašanje bo razkrit 26. marca 2023 na dirkališču Autodromo Internacional do Algarve, ko bo številka 93 nastopila na otvoritvi sezone in ko bo želel opomniti, svet in sebe, zakaj je šel v  ALL IN  .


https://www.motogp.com/en/videos/2022/11/24/first-look-marc-marquez-all-in/445586



Ervin Kordič Rojc

Ko motorji utihnejo: pozabljeni junaki padlih krogov !

 Avtor : Ervin Kordič Rojc 5.7.2025 Ko motorji utihnejo: pozabljeni junaki padlih krogov Na fotografiji : Guido Paci(46)  in Barry Sheene (...